Foto's van de drukplek op Tarah der hak

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Keer terug naar Hond en gezondheid | Voer Natuurlijk forum index

Foto's van de drukplek op Tarah der hak

Berichtdoor Tarah » vr 06 jun, 2008 13:53

Niet echt voor de weke maag.

Het ziet er raar uit op deze foto. Dat komt omdat de chirurg vanmorgen een nieuw verband heeft geprobeerd bij Tarah wat veel te strak bleek te zitten. Je zag gewoon de gaatjes uit het velletje mepitel in het vlees zitten :evil:
Afbeelding

Hier zie je haar hele pootje aan de achterkant.
Afbeelding

En aan de voorkant
Afbeelding

Op deze foto kan je goed zien hoe 1 pin aan de bovenkant het scheenbeen in gaat.
Afbeelding

Hebben jullie tips over hoe de drukplek te verbinden?
Ik heb inmiddels de Mesitran in gebruik. Maar er moet zo min mogelijk druk op de hak staan.
De chirurg had vanmorgen een soort Donut vorm gemaakt met wattenverband. Eerst mepitel glyserine gaasjes toen die donut erom geduwt en daarom vetrap. Dat zat dus veel te strak.
Alleen een los verbandje kan niet omdat ze die los likt.
Er moet iets om de hele poot omdat ze niet aan de pinnen mag likken.
Wat wij nu doen is een mepitelletje mistran gaasjes en dan een los verbandje. Daarom een lange losse sok in de hoop dat ze haar lange snuit er niet tussen kan steken om het verband eraf te likken.

TIPS PLEASE!!!!!
Tarah
*Rubelala*
*Rubelala*

Share on Facebook FacebookShare on Twitter TwitterShare on MySpace MySpaceShare on Google+ Google+

Berichtdoor CJ » vr 06 jun, 2008 14:09

Ach gossie... Die arme Tarah. :(

Helaas heb ik geen tips, maar ik vind het nogal indrukwekkend hoe ze erbij ligt. :(

Heel veel succes!
Afbeelding
Afbeelding CJ ♂ 08-06-2006 (Carringthon Junior)Afbeelding
Afbeelding Kyra ♀ 13-01-2004 (herplaatser)Afbeelding
CJ
*Krêftiche Swarte Heupe*
*Krêftiche Swarte Heupe*

Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sella » vr 06 jun, 2008 14:48

Poeh wat een nare plek.
Je zou ook een kussensloop kunnen gebruiken ipv een sok.
Dat is ga ik van uit 100% katoen, broeit dus niet en is ruimer dan een sok.
Je kan dan aan de bovenkant als je dus om de stellage heen bent, de resterende stof samendoen en een beetje verdelen zodat je geen prop krijgt, op de stof doe je met leukoplast(geen leukopor want Diego heeft gister gedemonstreerd dat je die dus met je snuit ertussen kan breken :twisted: ) en dat dusdanig strak erom heen winden dat de stof niet meer kan zakken.
Als het nog niet strak genoeg is dan doe je een nieuwe wikkel.
Je kan het ook om de voet dan wat smaller maken.
Of als je handig bent met de naaimachine verbouw je een kussensloop.
Succes met je griet!
Sella

Berichtdoor Armellon » vr 06 jun, 2008 15:10

Hè, ziet er naar uit, Daan...

En inderdaad een heel lastige plek, want alles wat je er omheen doet zal tegen de plek aankomen zodra ze haar pootje buigt.
Pieker me suf, want het moet dus zo elastisch zijn dat het bij aanraking minimale druk geeft.
Wie weet schiet me nog wat te binnen, maar op dit moment zou ik het even niet weten... :? :(

Nog wel even een andere link voor je gevonden:

http://www.bijengif.nl/lectuur/lectuur_ ... nezing.htm

Juist bij dit soort wonden en brandwonden schijnt het een zeer goede werking te hebben en ik heb er persoonlijk ook al verbazingwekkende resultaten mee ondervonden...

Nog een klein stukje gecopiëerd uit een ander artikel:

Hoe werkt honing op wonden.

Verklaring van dr. Postmes, voor de snelgenezende werking van honing. Honing trekt water aan dus ook wondvocht incl. bacterien en gifstoffen, na verloop van tijd is de honing zo verdund door het water dat je het moet vervangen door nieuwe honing. Honing heeft een zelfsteriliserende werking en het stimuleert de epitheelvorming van de wondranden. Van de wonden behandeld met honing, is na 7 dagen 91% bacterievrij, behandeld met zilversulfadiazine slechts 7%. Tegenwoordig heb je al heel veel soorten wondhoning.

Heel veel sterkte maar weer.
Ik hoop dat iemand je de gouden tip kan geven. :?
Armellon
*Vive la Vie*
*Vive la Vie*

Berichtdoor Aquillo » vr 06 jun, 2008 15:32

Hoi Daan, ik schrik echt van deze plek dit kan ik geen drukplek meer noemen maar een heuse diepe wond. Ik als leek zou ik er alleen die zalf die je gekregen hebt er op smeren en het helemaal niet verbinden. Door de zuurstof kan het sneller dicht omdat dan de bloedplaatjes open gaan en de zogenaamde korst kunnen gaan vormen. Daarmee wordt de wond voldoende beschermd. Wel een kraag om zodat ze er niet bij kan met haar bek. Onder een laag verband en watten gaat het alleen maar broeien en blijft de wond zacht. sterkte met jullie mooie meid. :wink:
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Aquillo
*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*

Berichtdoor Jet » vr 06 jun, 2008 21:17

Honingzalf/zalf die je hebt meegekregen van de da, ik weet niet wat het beste is.
Komt er rotzooi uit de wond!!!!!!!!!

Ik vind het er akelig uitzien.
En ik ga ook nadenken en eens neuzen in de boeken die ik heb. :wink:
Dieren zijn mijn beste vrienden,hoewel ik mensen ook niet kan missen.

Afbeelding
Jet
*Jet, Forumhond 2008*
*Jet, Forumhond 2008*

Berichtdoor DaisyD » vr 06 jun, 2008 22:10

Afbeelding

Is dit een idee? Als ze niet kan bijten hoeft er verder ook geen tamtam omheen. Blijft het allemaal lekker luchtig.

heel veel succes

ps komt van barfplaats.nl
Afbeelding
DaisyD
*Margrietje*
*Margrietje*

Berichtdoor Wijnie » vr 06 jun, 2008 22:22

Amai, Daniëlle, wat ziet het er akelig uit. :?
Ik hoop echt dat je een oplossing gaat ontdekken (of iemand voor jou/jullie) waardoor deze rare wond kan genezen.
Sterkte voor jullie en Taartje!
Afbeelding
Groetjes van Wijnie en een poot van Blinker & Honey.
Wijnie
*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Yari » za 07 jun, 2008 00:02

Jeetje...waarom nou toch weer? :(
Ik zou er ook het liefst voor kiezen dit niet te verbinden en goed te zalven met die Mesitranhoningzalf. Die tip van die zelfgemaakte soort Mooncollar is ook perfect!
Heel veel beterschap maar weer....
Groetjes: Mariëlle & Yari Afbeelding
Afbeelding
Yari
*Labradormalloot*
*Labradormalloot*

Berichtdoor Mik » za 07 jun, 2008 09:42

Pfff, dat ziet er echt niet lekker uit :(
Ik denk dat ik ook zou proberen om met Honingzalf te zalven, heb ik ook al veel goede resultaten van gezien (Vetramil) en proberen het zoveel mogelijk open te laten.
Ik heb destijds een "mooncollar" kraag gekocht voor Mickey. Dat lijkt op een zwemband, maar dan om de nek. Hij was duur, maar het zeker waard. Mickey vond het op een gegeven moment een heerlijk hoofdsteuntje.
In ieder geval heel veel sterkte ermee !
Afbeelding
Mik
*Everlasting Joy*
*Everlasting Joy*

Aantal honden: 4
Aantal katten: 1

Berichtdoor taro » za 07 jun, 2008 10:42

Och meis ziet dit er verschrikkelijk uit...ik schrok ook hoor toen ik de foto's zag en vind het ook wel iets meer dan een drukplek. :cry:
Ik zou ook (indien mogelijk) de tip van DaisyD opvolgen en er niks omdoen anders blijft het broeien en idd de cremé gebruiken.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met je meissie en dat jullie nu maar snel deze ellende achter jullie mogen laten!!!
Dikke knuf voor de arme schat! Afbeelding
taro
Forumverslaafd
Forumverslaafd

Berichtdoor Wijnie » do 12 jun, 2008 22:39

Hé Taartje, het is hier Honey.
Ik hoorde vrouwke vertellen dat jij een 'gedrukt plekkie' hebt.
Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik zag aan het vrouwke dat ze de foto's wel héél eng vond en ik hoorde haar zeggen: "Ocharme, die Taartje!"
Nu ben ik zo benieuwd hoe het met jouw gedrukte plekkie is en of het al ietsepietsie beter gaat. Zou het helpen als ik er een kussie op geef? Zo ja, dan komt het kussie eraan: Afbeelding

Dikke poot van Honey. :wink:
Afbeelding
Groetjes van Wijnie en een poot van Blinker & Honey.
Wijnie
*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Tarah » vr 13 jun, 2008 08:22

Hey Honey, hier Taar.
Dat gedrukte plekje snap ik ook niet zo goed maar hij doet wel auw. Zeker als het vrouwtje en baasje er weer zo nodig aan moeten zitten.
Het gaat ietsiepietsiebeter. Dat witte stukje is eraf gevallen. Maar over gaan doet het niet zo snel. Het vrouwtje zegt dat het komt omdat ik er elke keer met mijn snuit aan zit :puh:

Maar gisteren ben ik een beetje dom geweest.
Had je van je vrouw al gehoort dat ze zonder mijn toestemming :evil: weer een buitenboord motor op mijn poot hebben gezet! Zijn ze nou helemaal!
Gisteren ging ik van de ene op de andere zij liggen. En waarschijnlijk ben ik met 1 van de stukken van die buitenboordmotor in mijn buik blijven hangen. Dat deed zeer en ik begon te piepen en te janken. Vrouwtje en baasje hadden nog niet door dat het mijn buikie was en dachten dat mijn poot zeer deed. Niet dus.
Toen ontstond er in ene een bult aan de linkerkant. Vrouwtje dacht gelijk aan een maagtorsie, maar kon eigenlijk niet want ik had nog niet gegeten.
Dus moest ik mee naar de dierenarts. Nare vent. Steekt die zo een naald in mijn zere zij. Heb ik een gigant van een bloeduitstorting. Heb nu een extra stuk buik aan een kant erbij, daar gaat mijn figuurtje :?
Die nare man zei dat het wel 3 weken duurt voordat ik weer mijn normale postuur terug heb. En dat terwijl ik volgende week naar de GINN dag ga om een heleboel mensen te zien.
Tarah
*Rubelala*
*Rubelala*

Berichtdoor Jet » vr 13 jun, 2008 18:29

Ach arme Taartje, sterkte maar weer.

Wanneer mag de buitenboord motor eraf!!!
Dieren zijn mijn beste vrienden,hoewel ik mensen ook niet kan missen.

Afbeelding
Jet
*Jet, Forumhond 2008*
*Jet, Forumhond 2008*

Berichtdoor Li@nne » vr 13 jun, 2008 19:35

Ja meis, wat een plek/zak/bult is dat zeg :cry:
Ik vond het ontzettend fijn dat ik jullie heb mogen ontmoeten bij Leida :mrgreen:
Heeeeeele dikke knuffels hoor, en Tarah, ik ben blij dat ik je heel onverwachts 'echte' knuffels heb mogen geven!
Daan, veel succes en sterkte met alles!
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
Li@nne
*Labjesgek*
*Labjesgek*

Aantal katten: 3

Volgende

Keer terug naar Hond en gezondheid