Registreren

Virusje / giardia

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Re: Virusje / giardia

Berichtdoor veramon » di 17 feb, 2015 19:59

Hè bah, wat naar nu weer, Marjolein! :cry:
Ja, Giardia is wel even wat anders dan een virus inderdaad..
Daar kan ik helaas ook van meepraten :roll:

Heel veel succes gewenst met alle maatregelen die je nu neemt: hopelijk knappen Enzo en ook Zetja weer snel op en houden ook andere honden die met hen in aanraking zijn gekomen er niets aan over! :voer66:
Afbeelding

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*
Aantal honden: 2

Berichtdoor Pasqualino » di 24 feb, 2015 10:45

Even een update:
Zetja is niet ziek geworden gelukkig. De hond die bij haar woont heeft wel even een dagje moeten braken en was misselijk (net als Benji geen diarree).
Verder zijn alle honden weer fit en fruitig, niks meer aan de hand.

Toch heb ik Enzo en Benji wel beide een 3-daagse panacur kuur gegeven. Ik kan met mijn werk waarmee ik veel in aanraking kom met pups geen risico's lopen. Ook let ik op hygiene en wissel jas/kleding als ik naar andere honden ga.

Maar nu blijkt er toch inderdaad een soort parvo virus te heersen waar veel honden diarree en braakklachten van krijgen. Een variant op het bekende virus waar dus niet waterdicht tegen geënt is. Omdat ik de symptomen wel erg heftig vind voor giardia en het zich wel heel erg snel verspreid, vind ik het waarschijnlijker dat dit virus de boosdoener is geweest. Giardia was waarschijnlijk al aanwezig, de meeste honden worden daar niet direct ziek van.

http://www.deputtenaer.nl/lokaal/dieren ... OuSkXyG994

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 24 feb, 2015 11:01

Een bericht van dierenkliniek Putten:

Pas op! Er is Parvo geconstateerd.
De laatste weken heeft Dierenkliniek Putten meerdere, volwassen honden behandeld met ernstige, vaak bloederige diarree en braakklachten. Enkele honden zijn ondanks intensieve behandelingen overleden. Na veel onderzoek lijkt het inmiddels vrijwel zeker dat de klachten veroorzaakt worden door een Parvo virus. Ook in andere delen van Nederland speelt deze problematiek. We sluiten niet uit dat het een variant is van het al langer bestaande Parvo virus, omdat er ook honden ziek zijn geworden, die gevaccineerd waren. De meeste honden die erg ziek waren, waren echter onvoldoende gevaccineerd of recent verhuisd naar een ander adres. De combinatie onvoldoende bescherming, te laat of niet vaccineren en stress lijkt honden vooral erg kwetsbaar te maken voor de infectie.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 24 feb, 2015 15:46

Pff, een opluchting dat alles weer OK, is, mooi zo!

Vorige

Keer terug naar Hond en gezondheid