Registreren

loops, vaginitus, baarmoederontsteking, blaasontsteking ?

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Trouw lid
Trouw lid
Aantal honden: 3

loops, vaginitus, baarmoederontsteking, blaasontsteking ?

Berichtdoor Jetje » zo 12 apr, 2015 13:01

Sind een paar maanden is Fleur aan het sukkelen.
6 weken geleden bij de dierenarts geweest, omdat ze veel kleine plasjes deed. En ze had een draderige slijmerige uitvloeing iets troebel. Antibioticakuur 10 dagen. Uitvloeing verdween, plaste iets minder vaak.

6 weken verder plast ze weer veel kleine plasjes, vind ik haar iets matter, rustiger. Ruikt ze aantrekkelijk voor reuen. Heeft ze witgele uitvloeing die niet echt erg stinkt en opgezette vulva, maar minder als bij loopsheden. Ze eet en drinkt normaal. Afgelopen woensdag weer naar dierenarts geweest, buik gevoeld, maar voelde geen teken voor baarmoederontsteking. temperatuur 38,6 (voor vertrek thuis 38,1 gemeten. Dierenarts denkt aan toch loops moeten worden (Voor het laatst zichtbaar loops 18 aug 2014, ze heeft een cyclus van 7 tot 11 mnd, meestal 8 a 9 mnd), vaginitus, blaasontsteking. Weer een antibioticakuur mee voor 10 dagen en vrijdag controle afspaak. Ik wil graag dingen uitsluiten en niet iedere keer die antibioticakuren geven, terwijl ik niet weet waarvoor precies. Maar weet niet hoe dat zou kunnen ?

Voor de antibiotica kuur afgelopen woensdag
Afbeelding

Nu na 4 dagen antibiotica is de uitvloeiing ietwat helderder, maar niet minder en nog wel troebel witgeel haar temp is 37,6. verder is er niets veranderd. Afgelopen donderdag wel nog gespuugd, maar dat kan ook zijn omdat de antibiotica niet goed viel.
Na 4 dagen antibiotica, vandaag
Afbeelding

Heb er geen gerust gevoel over en zit al te denken aan misschien een second opinion, maar misschien hebben jullie nog suggesties, waarmee ik naar mijn eigen dierenarts kan stappen, om verder te komen/dingen uit te sluiten....
My sweet angels, Isabelle, Romy en Fleur
Afbeelding

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Re: loops, vaginitus, baarmoederontsteking, blaasontsteking

Berichtdoor flynn » zo 12 apr, 2015 23:49

ik zou een castratie overwegen. al die infecties en ab kuren is ook niet gezond. en een bmo wil je ook niet hebben.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » ma 13 apr, 2015 09:13

Jetje je zou het kunnen wassen met zoutwater.
Kook ongeveer een halve liter water en voeg een eetlepel zout aan. Meng het zout in grondig, zodat het volledig is opgelost. Wacht tot het water om zo cool dat het comfortabel op de huid.
Zout water is gebruikt als een mild ontsmettingsmiddel
http://www.choreotools.com/hoe-om-zout- ... ngsmiddel/

een second opinion kan je doen kijk wat die dierenarts zegt en laat de foto's zien die je hebt gemaakt.
kan een voorbode zijn dat de loopsheid op komst is en dat het daarna weer vanzelf weer verdwijnt.
gewoon even een afspraakje maken met een andere dierenarts maken en dan hoor je vanzelf wel hoe hij er over denkt.
soms ontkom je er niet aan om een AB kuurtje te geven je zou ook nog een immu boost van phytonice er bij kunnen geven ( dat zijn druppeltjes dan verhoog je de immuniteit van de hond ).
maar ik zou zeker niet zo maar in je hond laten snijden als het met medicatie ook op te lossen is.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » ma 13 apr, 2015 10:02

Jeetje, 2 x antibiotica kuur terwijl hij denkt dat ze loops moet worden??
Raar.. :?

Ik zou zelf bij twijfel een holistisch DA consulteren: misschien is behalve een uitblijvende loopsheid, haar immuunsysteem niet optimaal?
En heeft ze misschien probiotica nodig of andere supplementen?
Dat kan een holistisch DA je vertellen.

Overigens kun je sowieso beginnen met een druppel appelazijn toe te voegen aan haar drinkwater: dat verhoogt de zuurgraad iets en zo kun je misschien een blaasontsteking voorkomen.
Zelf gebruik ik colloïdaal zilverwater om bij Finn zijn penisuitgang te spoelen, om ontsteking tegen te gaan.

Succes hoor!
Afbeelding

Trouw lid
Trouw lid

Berichtdoor Jetje » ma 13 apr, 2015 22:53

kan een voorbode zijn dat de loopsheid op komst is en dat het daarna weer vanzelf weer verdwijnt.
gewoon even een afspraakje maken met een andere dierenarts maken en dan hoor je vanzelf wel hoe hij er over denkt.
soms ontkom je er niet aan om een AB kuurtje te geven je zou ook nog een immu boost van phytonice er bij kunnen geven ( dat zijn druppeltjes dan verhoog je de immuniteit van de hond ).
maar ik zou zeker niet zo maar in je hond laten snijden als het met medicatie ook op te lossen is.
gr paulien.

Die zout oplossing als ontsmettingsmiddel ga ik zeker onthouden. Denk dat de reuen(niet intact) op de dagopvang vandaag het antwoord gaven en Fleur zelf ook. vorige week donderdag vonden ze haar aantrekkelijk ruiken, maar snauwde zij ze van zich af als ze te opdringerig werden. Vandaag roken ze even sprongen erop en zij stond als een huis, staart opzij enz snauwde ze niet meer weg. (Natuurlijk meteen apart gezet met alleen teefjes). Morgenochtend even de dierenarts bellen, wat zij ervan denken. Blijkbaar zit ze al op het punt dat ze dekrijp is, nog geen stipje bloed gezien maar misschien toch tussen de urine testjes die ik zelf thuis een paar keer per week deed toch bloedverlies gehad ofzo. Zo maar snijden in mijn hond ga ik zeker niet doen, maar als ik zie hoe ontregeld alles nu is ga ik toch even in gesprek met mijn gewone en volgende week mijn holistisch dierenarts.

veramon schreef:Jeetje, 2 x antibiotica kuur terwijl hij denkt dat ze loops moet worden??
Raar.. :?

Ik zou zelf bij twijfel een holistisch DA consulteren: misschien is behalve een uitblijvende loopsheid, haar immuunsysteem niet optimaal?
En heeft ze misschien probiotica nodig of andere supplementen?
Dat kan een holistisch DA je vertellen.

Succes hoor!

Ja met die 2de kuur was ik ook zeker niet blij en heb ook echt gedacht die niet te geven. Maar zag op dat moment geen andere optie en wilde ook niet dat ze risico zou lopen op een hele fikse blaasontsteking...

toevallig heb ik al een afspraak staan voor volgende week maandag om Fleur en mijn andere twee even compleet door te lichten bij de holistisch dierenarts. Dus dat ga ik zoiezo doen ook al is ze nu waarschijnlijk toch loops. En aan de hand daarvan wordt dan waarschijnlijk een compleet behandelplan opgesteld.
Afbeelding

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 3

Berichtdoor faith » di 14 apr, 2015 21:39

ik zou als 1e een echo laten doen! om te zien of ze echt geen baarmoeder problemen heeft.
en zie dat je zoiezo al naar holistisch da gaat.
Afbeelding

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » wo 15 apr, 2015 15:26

Dat wat Conny zegt, eerst de baarmoeder checken!

succes!

Trouw lid
Trouw lid

Berichtdoor Jetje » wo 15 apr, 2015 15:45

Gisteren ochtend gebeld met mijn eigen dierenarts en inderdaad doorverwezen voor een buikecho. We konden vanmiddag al terecht, omdat ze al zo lang aan het rommelen is vonden ze dat verstandig. Ze blijkt cystes op 1 van haar eierstokken te hebben. Haar baarmoeder is verder rustig en de rest van de organen in haar buik zien er normaal uit.

Dus er is nu geadviseerd om zo snel mogelijk te sterilliseren, ze zagen geen reden daar nog mee te wachten en ook om te voorkomen dat ze alsnog een baarmoederontsteking etc. gaat ontwikkelen. Die afspraak staat ook al voor volgende week dinsdag. En maandag naar Leida, gelukkig vindt Fleur het leuk om naar de dierenarts te gaan... ze heeft er genoeg gezien de laatste tijd.

Wil jullie echt bedanken voor het meedenken, dat geeft toch houvast en bevestiging dat mijn onderbuikgevoel wel klopt, moet er echt beter naar luisteren....
Afbeelding

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4

Berichtdoor faith » do 16 apr, 2015 18:36

goede beslissing sterkte met de operatie
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » vr 17 apr, 2015 19:23

Toch even schrikken, bah! Duimen draaien dat ze snel hersteld van de operatie.
Komt vast goed, Hera is een paar weken terug geholpen en die heeft echt nergens last van gehad.
Sterkte met je meisje!

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 1

Berichtdoor SadideBerner » za 18 apr, 2015 10:53

Alvast succes en sterkte voor dinsdag.
Forums zijn erg prettig. Ook hier de ervaring dat een dierenarts niet altijd alles ziet/doorheeft.
Maar je eigen gevoel toch best erg vaak goed zit. Het is superfijn als er mensen zijn die je dan bevestigen en even die extra steun geven dat je toch verder zoekt en bevestigd krijgt dat je gevoel juist was.
Sterkte voor dinsdag en we duimen alvast voor een voorspoedig herstel.
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » ma 20 apr, 2015 15:04

Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor morgen, dat het maar rap voorbij is. :voer53:

Trouw lid
Trouw lid

Berichtdoor Jetje » ma 27 apr, 2015 14:11

Dank jullie wel voor jullie berichten! Lees het nu pas kreeg even geen notificaties binnen.

Even een update over Fleur.
Maandag bij Leida heeft ze al een mild ontgiftingskuurtje meegekregen, is ze o.a. chiropraktisch en met accupunctuur behandeld. In juni gaan we weer terug.

Afgelopen dinsdag is Fleur geopereerd, eierstokken bleken beide heel onrustig en vol kistes. Achteraf was het niet voor niets en wachten op een fikse baarmoeder ontsteking.

Ze is er goed doorheen gekomen, had alleen ondanks de ingespoten pijnstilling wel pijn. Dus na extra pijnstilling was het over gelukkig. Moet haar nu echt afremmen, dus dat is een goed teken. Vandaag 1e dag zonder pijnstilling en antibiotica, gaat goed ! Alles moet nu weer tot rust gaan komen in haar lijf en daar gaat ze holistisch in ondersteunt worden de komende maanden !
Afbeelding

*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*

Berichtdoor Aquillo » di 28 apr, 2015 10:35

Goed te lezen dat het euvel gevonden is en dat alles weggehaald is. Het had inderdaad erger kunnen worden als de gewone dierenarts maar ab bleef voorschrijven zonder verder na te gaan wat er precies aan de hand is. Dit soort afwijkingen in de baarmoeder kun je nu eenmaal niet aan de buitenkant zien.
Misschien is nu ook de blaasontsteking voortaan uit het beeld.
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » di 28 apr, 2015 12:46

Gelukkig was je er dus op tijd bij, fijn dat het nu achter de rug is, nu nog goed herstellen!
Beterschap voor je meisje!

Volgende

Keer terug naar Hond en gezondheid