Registreren

melaflon spot on

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 1

Re: melaflon spot on

Berichtdoor SadideBerner » za 18 apr, 2015 10:46

Hier hebben we een spray |Anti-teek geschikt voor mens en dier.
http://www.medpets.nl/anti+teek/
Eenzelfde variant tegen wespen hebben we en hoop dat ie bijen ook op afstand houd, want Sadi is allergisch voor Bijen steken. (Al eens door in shock geraakt).

We gebruiken dus periodes dat we vaker gebieden bezoeken met teken e.d. wel advantix maar is het maar een keertje, dan gebruik ik de spray uit de bovenstaande link. En die spray gebruik ik dus zelf ook hé, ik ben als de dood voor die teken.
Afbeelding

*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*
Aantal honden: 2

Re: melaflon spot on

Berichtdoor Aquillo » di 28 apr, 2015 10:56

Als die spray op basis is van ehterische oliën en het werkt, vind ik wel raar dat er niet vermeld staat welke oliesoorten er in zit. Behalve dan de lavendelolie die wel genoemd is. Aan de andere kant lijkt dit me dan net zo goed als een zelf gemaakte anti teken insectenmiddelen waarvan de recepten hier elders op het forum staan.

Ik wil dit jaar voor het eerst een mengsel gaan maken waarin lavendelolie, teatreeolie en deetolie zitten. Dat schijnt goed te werken.
Overigens heb ik vorig jaar alleen maar 2 x Practic gebruikt en de rest van het warme seizoen vergeten. Ondanks het feit dat ik in tekenrijk gebied liep. (duinen waar ook vossen en andere teekaantrekkende dieren rondlopen) heb ik vorig jaar en tot op heden geen teken op de honden gevonden. En ook absoluut geen vlooien. Vandaar dat ik besloten heb om helemaal geen chemisch spul meer te gebruiken,
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Vorige

Keer terug naar Hond en gezondheid