Registreren

Bravecto

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*
Aantal honden: 2

Bravecto

Berichtdoor Wijnie » wo 29 apr, 2015 10:45

Zijn hier mensen die Bravecto gebruiken voor de hond(en)?
Zo ja, wat zijn de ervaringen tot nu toe?
http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/c ... 1-bravecto
Afbeelding
Groetjes van Wijnie en een poot van Blinker & Honey.

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Re: Bravecto

Berichtdoor Pasqualino » do 30 apr, 2015 07:33

Ik heb besloten deze te gaan gebruiken zodra ik meer dan 4 teken per hond per week moet gaan plukken. (Tot nu toe staat de stand op 2 in totaal bij Enzo en bij Benji 1, na dagelijkse grondige checks ;))

Eerst wilde ik met natuurlijke alternatieven aan de slag, maar deze ruiken allemaal vrij sterk en lijkt mij niks ergers dan voor jezelf weg willen lopen omdat het zo naar ruikt maar dat dat niet kan. Vooral Benji zou daar moeite mee hebben. En dan is het natuurlijk nog de vraag of het werkt. (Al is het grote voordeel dat het verder geen kwaad kan..)

Deze pil is 1X geven en 3 mnd werkzaam. Ja, het is gif, maar dat zijn banden en pippetjes ook. Mn honden hebben een goede weerstand, moeten ze tegen kunnen.

Dus we gaan het zien.

Als mensen nadelen van dit middel weten hoor ik dat natuurlijk ook graag.

*van de baelkenshoek*
*van de baelkenshoek*
Aantal katten: 2

Berichtdoor Maart » do 30 apr, 2015 07:56

ja, vorig jaar gebruikt nadat ik met een ganse familie teken uit de Ardennen was teruggekomen, er zaten er tientallen op en zeker bij de DH waren ze moeilijk te vinden. Dan een bravecto gegeven en ze waren meteen dood.
Heel tevreden van.

Nu ga ik er volgende week terug 1 geven aan Runar omdat hij meegaat naar Tsjechië, zo is hij dan beschermd maar het is ook zo uitgerekend dat het nog werkzaam zal zijn in de zomer als we terug naar de Ardennen gaan. Dan zal hij terug 1 pil dit jaar gekregen hebben.
Meer is niet nodig, want hier zitten verder geen teken (of het is 1 zeldzame).

Ze zwemmen hier ook veel in de vijver die tevens de drinkbak van de paarden is, dus in dat opzicht vind ik het ook fijner dat het een inwendig iets is en opteer ik liever niet voor een halsband.

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Wijnie » do 30 apr, 2015 11:44

Ik heb dus lang zitten wikken en wegen, omdat ik een keuze wilde gaan maken tussen de Seresto band en Bravecto.
Ik heb de knoop doorgehakt en ga de Seresto proberen en wel om de volgende reden(en): ik vind het een nadeel bij Bravecto dat vlooien en teken eerst moeten bijten. Ik heb nergens terug kunnen vinden hoeveel tijd er zit tussen bijten en besmetten (mocht het een besmette teek zijn). Ik lees dat dit 24 uur is, maar ik heb van mijn DA begrepen, dat dit alweer achterhaald is en die periode korter is.
Een volgend nadeel vind ik dat er een probleem is, als blijkt dat de hond allergisch reageert. De pil zit erin en werkt 12 weken.
Het kan ook nog zijn dat de hond hem uitkotst en dan heb je toch wel een hopie dure kots liggen.
Ik hou ook niet zo van banden, maar toch ga ik de Seresto proberen. Er zit een veiligheidssluiting op, dus Honey kan zich niet wurgen. Bovendien mag ze natuurlijk niet los en is ze gewoon bij me. In de tuin zou die mogelijkheid er dan wel zijn, als ze daar alleen is, maar de band schiet open als ze achter een tak (of iets dergelijks) blijft hangen.
Afbeelding

*van de baelkenshoek*
*van de baelkenshoek*
Aantal katten: 2

Berichtdoor Maart » do 30 apr, 2015 12:16

het jaar voor de bravecto heb ik ook die seresto gebruikt op vakantie in het buitenland, ook prima tevreden van hoor !
maar eenmaal thuis heb ik die weer afgedaan, ik zie niet graag honden met halsband plus op wedstrijd moet die dan toch af.

En zeker ook ivm het zwemmen in vijvers en drinkwater heb ik toch liever niet dat er van die stoffen in het water terecht komen.

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Wijnie » do 30 apr, 2015 12:23

Maart schreef:het jaar voor de bravecto heb ik ook die seresto gebruikt op vakantie in het buitenland, ook prima tevreden van hoor !
maar eenmaal thuis heb ik die weer afgedaan, ik zie niet graag honden met halsband plus op wedstrijd moet die dan toch af.

En zeker ook ivm het zwemmen in vijvers en drinkwater heb ik toch liever niet dat er van die stoffen in het water terecht komen.

Ja, Dagmar, ik kan jouw redenatie héél goed volgen hoor. In jouw situatie zal de band dan met regelmaat af moeten en dat is natuurlijk ook niet altijd even handig/praktisch. Nu heeft Honey een berg haar, dus ik zal die band toch moeten 'ingraven' en ik vermoed dat er dan niet veel meer van te zien zal zijn. :lol: Bij jouw honden valt er niet veel te 'graven'. :voer41:
Afbeelding

Keer terug naar Hond en gezondheid