Registreren

gebit Asha

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

gebit Asha

Berichtdoor daatje » za 02 mei, 2015 10:10

Donderdag kreeg Asha een tranend oog en een paar uur later een zwelling onder het oog. Omdat het vrijdagmiddag niet afgezakt was toch maar even naar de DA, ik kon ook niets ontdekken aan het oog zelf.
Het oog was prima, maar de zwelling hoorde niet bij het oog, maar bij een abces van een kies. Helemaal achterin aan beide kanten zitten ontstekingen. Op korte termijn wilde de DA hier iets aan doen. Gelukkig kan ze a.s. donderdag komen. Hoewel we regelmatig het gebit van de honden bekijken, hebben we dit niet gezien bij Asha. Ik vind het echt zo naar, waarschijnlijk heeft ze toch al lang met pijn rondgelopen.

Toch een paar vragen, mijn DA heeft geen verstand van rauw. Zal ik bijv. eerst de kip of rund koken, zodat ik bouillon heb met wat zachte stukjes vlees, dit i.v.m de bacteriën?
Ze lust geen gemalen vlees, misschien is het verstandig om tijdelijk op natvoer over te stappen, Tast of the Wild schijnt dan de beste te zijn.
Ik weet niet hoeveel er getrokken word, maar vanaf wanneer mag ze weer zacht bot hebben en eerlijk gezegd durf ik het de 1eerste 2 weken niet te geven. Ik ben een beetje paniekerig hierin.
Met de Doils moet ik volgens mij nu stoppen toch.
Met bot volgens mij 2dgn voor de operatie.

Al met al, zie ik er erg tegenop.

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*
Aantal honden: 2

Re: gebit Asha

Berichtdoor Wijnie » vr 08 mei, 2015 22:41

Wat akelig, Jessica, dat Asha die ontstekingen bij Asha.
Ik begrijp dat ze inmiddels geholpen is, maar kunnen ze dan iets doen aan het gebit, terwijl er een abces zit?
Hoe is alles verlopen? Red je het met het eten voor Asha?
Ik weet nog dat de DA die Honey opereerde aan haar bek (die wortel die was blijven zitten) zei dat ze zo rap mogelijk weer normaal moest eten. Honey had natuurlijk geen ontsteking, maar toch een wond en het verbaasde me dat ze eigenlijk weer zo rap (de volgende dag) alles mocht eten en het is ook goed gegaan.
Hoe gaat het nu met Asha? En met jou?
Sorry dat ik zo laat reageer. :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
Groetjes van Wijnie en een poot van Blinker & Honey.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » za 09 mei, 2015 11:30

Nee, helaas Wijnie mocht ze niet geopereerd worden. Na bloed gestuurd te hebben naar het lab, bleek dat alle leverwaarden veel te hoog waren. We moeten eerst een echo laten maken. Ik begrijp er helemaal niets van, de DA ook niet. Ze is vrolijk, ze eet goed, valt niet af, drinkt normaal, braakt niet, is niet sloom, ze loopt lekker mee met wandelen. We moeten eerst maar de echo laten maken. Ik hoop in ieder geval dat er niets verontrustend te voorschijn komt.

*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » za 09 mei, 2015 19:34

Wat rottig zeg, ik hoop dat er niks engs uitkomt. Wanneer is de echo?
Afbeelding

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Wijnie » za 09 mei, 2015 20:57

Hè bah, Jessica, wat is dit een spannende en onzekere situatie. :?
Natuurlijk is het fijn dat je niks merkt aan Asha, maar aan de andere kant wil je wel weten wat er nu aan de hand is en hoop je uiteraard dat er niks verontrustends zal zijn. Heb je al een afspraak voor een echo of nog niet?
Ik wens je veel sterkte met deze situatie. :voer80:
Afbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » ma 11 mei, 2015 14:05

Hé Jessica,
Hoe is het nu? Nog nieuws? Veel sterkte!
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » ma 11 mei, 2015 14:51

Wat aan narigheid, heel veel sterkte Jessica! Heb je al nieuws?

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » ma 11 mei, 2015 18:24

Wat een naar raadsel, hopelijk weet je snel meer en valt het mee!

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » ma 11 mei, 2015 21:54

Woensdagmorgen wordt er een echo van haar buik gemaakt. Sinds donderdag avond krijgt ze metacam voor de pijn in haar bekje. Sindsdien is ze misselijk en eet ze niet meer, met moeite krijg ik er wat orijen brokjes er in en wat kwark. Morgenochtend stop ik met de metacam, omdat ze vandaag ook diarree heeft. Ze loopt heen en weer en verstopt zich in de tuin.
Wat er uit de echo komt, dat horen we dan woensdag. We zullen in ieder geval vragen, hoe hoog het risico is als we haar wel laten opereren.

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 12 mei, 2015 09:37

Hé wat naar om je dier zo te zien! Vreselijk! Hopelijk snel verbetering!

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Berichtdoor Wijnie » di 12 mei, 2015 10:17

Wat een zorgen, Jessica en wat moet het ontzettend moeilijk voor jullie zijn om Asha zo te zien. :cry:
Nogmaals veel sterkte gewenst. :voer80:
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » wo 13 mei, 2015 14:33

Vanmorgen is bij Asha een echo gemaakt, de nieren en de milt waren prima. De lever had wat onrustige plekken en ook op de galblaas zat een vlek. Op dit moment worden de galzuren onderzocht hoe hoog ze zijn. Het dilemma is eigenlijk, als er een leverbiopt moet worden genomen moet ze onder narcose, Het idee is dan waarschijnlijk om gelijk haar gebit onder te nemen, dit brengt wel een groter risico met zich mee.
Het is beter om nu maar gelijk te beginnen met een leverdieët, alleen Hopmans kon mij hierover niet adviseren i.v.m rauw voeren.

Ik weet inmiddels dat ze weinig vet meer mag hebben en een aantal diersoorten.
Veel groente dus wel, maar Asha lust alleen sperziebonen. Vanmiddag heb ik rijst gekookt met worteltjes, dit blieft madam niet, ik had het kunnen weten.
Kwark lust ze wel, evenals huttenkase. Is het erg dat ze te weinig groente erbij krijgt?

Ik heb begrepen dat vlees en bot gemalen moeten zijn, ik neem aan dat dit voor de vertering is? En daar zit het grootste probleem, ze lust echt niets gemalen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Ze mag maar weinig orgaan heb ik gelezen, maar mag ze wel wat lever van kip?

Mag ze Doils?ik kan hier niets over vinden. Ze heeft doils nodig voor haar heupje.

Weet iemand hoe de brokken voor een leverdieet zijn wat de DA verkoopt? En hoe zit het dan met Orijen brokjes, hier zitten wel kruiden en groenten in. Maar liever geef ik gewoon rauw vlees.

Vanavond ga ik havermout halen en dan maar even kijken of ze dit lust.

Is het beter om nu maar te gaan supplementeren?

Berichtdoor MichelleNL » wo 20 mei, 2015 11:49

Hoe gaat het nu met Asha?

Ik heb geen ervaring met een leverdieet, dus geen tips daarover.
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » wo 20 mei, 2015 14:36

Asha is vanmorgen geopereerd, na overleg met mijn eigen DA en Hopmans. Uiteindelijk hebben we besloten voor Norg. Het was geen optie om haar nog langer met haar gebit door te laten lopen. Onbegrijpelijk dat ik niet gezien hebt dat haar gebit zo snel achteruit ging. Over 2 mnd moeten we weer bloed prikken. Botjes eten zit er even niet in, ze heeft nu recovery kuipjes, na een week in overleg met de DA krijgt ze Almo enkelvoudig dierlijke eiwitten, en beginnen we weer met het leverdieët.
Over 4 wk moet ze voor controle en aan de hand daarvan hoop ik dat ik weer rauw kan voeren. Helaas mist ze nu ook haar bovenste snijtanden, dus ik denk dat het gemalen bot wordt.

Ik heb eerst Yoda's gebit ook maar eens goed bekeken met een lampje, volgens mij alleen wat tandsteen. Volgende week is zij aan de beurt. Daya wordt altijd gecontroleerd bij de trimster en zo nodig tandsteen verwijderd.

Asha ligt nu lekker te slapen in haar mandje met een kleed over haar heen.

Berichtdoor MichelleNL » wo 20 mei, 2015 15:32

Ik kan het wel begrijpen dat je het niet gezien hebt, problemen met het gebit en tandvlees kondigen zich niet altijd aan en soms is het iets zo ontzettend kleins of zit het op een rotplek.. Het blijft natuurlijk wel enorm vervelend maar je handelt en dat is heel goed! :-)

Heel veel beterschap en sterkte!
Afbeelding

Volgende

Keer terug naar Hond en gezondheid