Registreren

Kvv vs heel veel ontlasting?!

Problemen met de gezondheid van je hond? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 2

Kvv vs heel veel ontlasting?!

Berichtdoor Anne-ODH » wo 11 nov, 2015 00:04

Mijn 2 honden staan op kvv van dogmeat. Bij rauw voeren is algemeen bekend dat honden die volledig op rauw staan minder ontlasting hebben dan honden die op brokken staan. Echter, bij mijn reu is dat niet het geval. Hij eet uitsluitend vlees en gedroogde snacks en toch poept hij 3-4 x per dag flinke hopen zoals een hond met een brokken dieet. Mijn teef heeft hier geen last van. Keurig 1x per dag (of niet eens) klein beetje. Ook is hij een slechte eter. Ik vermoed dat het vlees, niet willen eten en de hoeveelheid ontlasting met elkaar te maken heeft maar ik weet niet precies wat. Iemand een idee of ervaring hiermee?
Bedankt!

*Beautiful Blinker*
*Beautiful Blinker*

Re: Kvv vs heel veel ontlasting?!

Berichtdoor Wijnie » wo 11 nov, 2015 22:49

Anne, ik denk persoonlijk dat de KVV van Dogmeat misschien niet van superieure kwaliteit is en vermoedelijk bij sommige honden niet totaal benut wordt. Is het een optie om eens te gaan variëren met diverse soorten KVV en dan kijken hoe het gaat met de ontlasting? Heeft hij tot nu toe alleen Dogmeat als KVV gegeten of ook al andere soorten? Misschien lust hij andere soorten wel graag. Heb je hem al eens een lekkere penslap gegeven? Misschien smult hij daar wel van. Dat kan je gerust 1x per week geven.
Hier heb je een overzicht van de verschillende soorten KVV:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Je zou ook kunnen overwegen om over te schakelen op NRV en kijken hoe het dan gaat. Je weet dan in ieder geval wat hij binnenkrijgt. Bij KVV weet je dat eigenlijk nooit precies.

Succes hoor!
Afbeelding
Groetjes van Wijnie en een poot van Blinker & Honey.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Anne-ODH » wo 11 nov, 2015 23:31

Dankjewel voor je reactie.
Ik gaf kivo, dogmeat en heel kort carnibest. Maar dat laatste beviel mij niet. Nu heb ik een bestelling met verschillende diersoorten geplaatst bij lotgering. Eens kijken hoe dat gaat.

Mijn reu is een lastige eter. Een gevalletje "wat de boer niet kent vreet hij niet". Ook bij eend- of kipkarkassen kijkt hij mij aan van "wat moet ik hiermee". Kijkt eerst af van de andere hond en likt er wat aan.

We gaan wat verschillende merken kvv en barf/nrv producten proberen.

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal katten: 1

Berichtdoor flynn » do 12 nov, 2015 00:25

ik zou toch voor de betere kwaliteit kvv gaan. lotgering is erg goedkoop en vet.
kivo en dogmeat zijn ook niet echt van hoge kwaliteit.
lees je eens in hier op het forum over de betere merken kvv.
honden [zeer bekend bij duitse herders] met de aandoening EPI verteren hun voer ook erg slecht.
dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
penslappen of evt. gemalen pens lusten de meeste honden graag.

Keer terug naar Hond en gezondheid