Registreren

[BEANTWOORD] Hoe denk jij als D.A over de vele merken kvv

Vraag & antwoord 14 t/m 16 juli 2013.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: [BEANTWOORD] Hoe denk jij als D.A over de vele merken kv

Berichtdoor Ester » vr 19 jul, 2013 20:45

Esther, dat is waar maar het laat me gewoon niet los!
"Soms is meuk wel heel erg meuk"

Vaak lees ik op fora en facebook dat mensen een "slechte partij" hebben gehad en dat ze dan een nieuwe partij krijgen.
Echt, dat zou je toch al aan het denken moeten zetten???? Maar het is gewoon algemeen bekend bij dat merk dat je het kan inruilen als het niet goed is... :roll: echt hoor!

Dit is er slechts één, van de velen merken die "maar wat doen"

*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 4

Berichtdoor Sylvia » vr 19 jul, 2013 20:56

:shock: :shock: Als dit vlees is!? Lijkt wel alleen gemalen lever ofzo :?
Groetjes Sylvia

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » vr 19 jul, 2013 21:10

Vroeger stond dit op hun site, ben even terug gaan zoeken op het forum.

" Ons VLEES VOOR DE HOND is vermengd naar een goede verhouding, spiervlees, orgaanvlees,dierlijke vetten, kraakbeen en beenderen. Er zitten zo veel mogelijk gelerende eiwitten in. Dit zijn zenen, aanhechtsel en bindweefsel van het vlees. Dit zijn de bouwstoffen van de hond. Voor een fysieke sterke hond. Het geheel bevat voldoende vitamine en mineralen"

Ach, ik houd er ook maar over op.. :roll:

Gevorderde
Gevorderde
Aantal honden: 1

Berichtdoor TessaThomas » za 20 jul, 2013 07:51

Ik vind het lastig. Tessa eet geen nrv/barf meer. Ze vertikt het, terwijl ze het gemalen wel eet. Het geld voor een vleesmolen is er niet, dus ik ben weer kvv gaan voeren, ook aan de pup. Maar waar doe je goed aan? Het bekende merk waar jullie het volgens mij over hebben, heb ik aan Tessa gevoerd in het begin. Maar nu durf ik het niet aan, dus heb ik eigen merk kvv van een bekende barf/nrv leverancier, naast nog 3 of 4 andere merken. Hoe moeten we weten of de inhoud goed is? Behalve door het voeren en dan aankijken?

Jullie snappen dat ik dus hard aan het sparen ben voor een vleesmolen, want eigenlijk wil ik zien wat er in gaat.
Afbeelding

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » za 20 jul, 2013 10:36

Ester schreef:Natuurlijk moet je kijken naar je hond maar ik maak me persoonlijk vreselijk zorgen om honden die bepaalde merken eten. Meuk is meuk en dat kan op de langere termijn toch nooit goed zijn.

Deze stond op onze facebookpagina (met toestemming geplaatst), een veelgevoerd merk, echt ik houd mijn hart vast!

Afbeelding

ik vind als je dit soort shit gaat geven aan je huisdier dan ben je echt wel onverantwoord bezig want dit is vragen om problemen die je huisdier gaat krijgen.
sorry voor mijn woordkeuze maar ik word altijd een beetje lichtelijk geïrriteerd Afbeelding als ik dit soort troep voor de huisdier voorbij ziet komen, dit mag je geen voer meer noemen.
ik heb heb het ook niet rijk maar ik pas er voor om dit te geven dan eet ik maar een boterham minder.

gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Any Animal*
*Any Animal*

Berichtdoor Fido » za 20 jul, 2013 12:30

Voordat er een ellenlange discussie komt wie wat of welk merk in wat voor vorm dan ook en hoe goed jouw dier het er wel of niet op doet? Wil ik terug gaan naar de vraag en dan de hoofdvraag in de vraag of Erwin in de praktijk dieren tegenkomt die problemen hebben ondanks dat ze rauw gevoerd worden. En dat antwoord is heel duidelijk JA en met pijn in ons hart zien we een groei in klachten van rauw gevoerden dieren :cry:

Dit bovenstaande staat even helemaal los van de gemalen prak van CarniVoer :wink: Voor de duidelijkheid wil ik zeggen dat onze praktijk er eerder was als CarniVoer en we al voorstander waren van rauwe voeding. Door onze kennis te vergroten, praktijk ervaring, onderzoeken, empirische bevindingen zijn wij een rauwe voeding gaan maken voor onze eigen klanten. Niet de bedoeling geweest om een KVV in de markt te brengen het is ons overkomen.

Met dit gegeven hoop ik mensen duidelijk te maken dat wij als echte voorstanders van rauwe voeding het betreuren dat we het aantal ziekte gerelateerde problemen in relatie tot rauwe voeding zien groeien. Daar staat wel tegenover!!! dat er heel veel dieren enorm opknappen van rauwe voeding.
Terugkomend op de vraag, die niet gaat over het beter worden van dieren die rauw gevoerd worden maar over toename problemen met de toename aan rauwe voeding op de markt, heeft Erwin een kritisch en eerlijk, hoe pijnlijk ook in onze ogen, antwoord gegeven.
Er gaat veel goed maar er gaat ook steeds meer mis. En juist wat mis gaat worden wij (Erwin en ik) een beetje gefrustreerd van omdat als we niet met z'n allen onder ogen zien wie, wat, hoe en waar, de tegenstanders over een bepaalde tijd een enorme gigantische stok hebben om mee te slaan.
Dit is al ingezet en op een aantal punten hebben ze gelijk. Door dat toe te geven EN TE VERBETEREN dan pas nemen wij, voorstanders, van rauwe voeding die stok uit handen :wink:

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en ik hoop dat de goed verstaander dit leest zonder achtergrond van CarniVoer maar met onze achtergrond van Dierenarts, osteopaat, orthomoleculaire geneeskunde volgens de klinische psycho neuro immunologie en vooral onze liefde voor juiste voeding voor het juiste dier(soort).

Groeten, Edith

Ps paardenvoeding gaat ook heel veel in mis en in konijnenvoeding en in en in..........

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » za 20 jul, 2013 12:42

Ik ben geen voorstander van KVV, maar goed als het moet, om wat voor reden dan ook dan wil ik 1 van de besten.
Wat een troep zeg op de foto, dan liever brok(hoe erg ook).
Wat ik me wel afvraag (Erwin of Fido) adviseren jullie ook NRV boven KVV.

En paardenvoer, stja, al jaren geleden van afgestapt. Bagger is het, vol met suiker.
Hier gewoon onze eigen bio hooi, heerlijk om te doen het hooien. En ook hier geld, je weet wat je voert.
En ze krijgen natuurlijk ons eigen bio-gras. :voer5:

*Any Animal*
*Any Animal*

Berichtdoor Fido » za 20 jul, 2013 12:54

daatje schreef:Ik ben geen voorstander van KVV, maar goed als het moet, om wat voor reden dan ook dan wil ik 1 van de besten.
Wat een troep zeg op de foto, dan liever brok(hoe erg ook).
Wat ik me wel afvraag (Erwin of Fido) adviseren jullie ook NRV boven KVV.

En paardenvoer, stja, al jaren geleden van afgestapt. Bagger is het, vol met suiker.
Hier gewoon onze eigen bio hooi, heerlijk om te doen het hooien. En ook hier geld, je weet wat je voert.
En ze krijgen natuurlijk ons eigen bio-gras. :voer5:

JA en ook BARF boven KVV (ik noem ook ons voer gemalen prak :wink: )
KVV is ook niet ontwikkeld voor de goede NRV en BARF voerder. Het is ontwikkeld voor de klant die overtuigd is dat rauw een betere voeding is maar om verschillende redenen niet zelf willen samenstellen.
Welke redenen dat zijn? Een hele lange lijst, ik heb al zoveel verschillende redenen gehoord :wink:

Naast een KVV adviseren wij altijd iets in de vorm van niet gemalen te geven om het gebit zo optimaal mogelijk te houden. Het betere knaag en kauwwerk dus.

En soms adviseren we mensen die denken NRV te geven of te BARFen om KVV te geven omdat ze totaal niet goed NRV geven of BARFen en we het niet in het koppie krijgen hoe wel goed te doen. Want dat laatste zullen we natuurlijk eerst proberen.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor HerderBoef » zo 21 jul, 2013 10:43

Ester schreef:Esther, dat is waar maar het laat me gewoon niet los!
"Soms is meuk wel heel erg meuk"

Vaak lees ik op fora en facebook dat mensen een "slechte partij" hebben gehad en dat ze dan een nieuwe partij krijgen.
Echt, dat zou je toch al aan het denken moeten zetten???? Maar het is gewoon algemeen bekend bij dat merk dat je het kan inruilen als het niet goed is... :roll: echt hoor!

Dit is er slechts één, van de velen merken die "maar wat doen"

Ik kreeg niet eens een nieuwe partij en mijn geld terug? Pfff.. moest compleet een advocaat voor aan de pas komen en toen kreeg ik nog niet eens alles terug...
Ik had een bedorven partij te pakken. Dit was helemaal in het begin van mijn rauwe voer tijd. Nu weet ik gelukkig veeeeeel beter ;)

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor HerderBoef » zo 21 jul, 2013 11:05

Jep in konijnen voeding, vissenvoeding, maar ook in mensen voeding gaat idd ook een hoop mis ;)

Maar.. Voglens mij was die foto niet van Carnivoer maar van Lotgering toch?

Mijn redenen om te willen barfen waren oa dat ik dan weet wat ik geef, maar ook omdat mijn honden toch tandplak ontwikkelden op enkel kvv.

*Any Animal*
*Any Animal*

Berichtdoor Fido » zo 21 jul, 2013 19:05

HerderBoef schreef:Jep in konijnen voeding, vissenvoeding, maar ook in mensen voeding gaat idd ook een hoop mis ;)

Mijn redenen om te willen barfen waren oa dat ik dan weet wat ik geef, maar ook omdat mijn honden toch tandplak ontwikkelden op enkel kvv.

1) ik mag hopen dat als iemand een klacht heeft dat diegene de leverancier cq producent op de hoogte brengt van de klacht.
2) Als CV er zo uitziet dan verdwijn ik in een grot om er heeeeeeel laaaaaaang niet meer uit te komen :? en Erwin gaat mee die grot in :mrgreen:

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor HerderBoef » zo 21 jul, 2013 20:03

Fido schreef:
HerderBoef schreef:Jep in konijnen voeding, vissenvoeding, maar ook in mensen voeding gaat idd ook een hoop mis ;)

1) ik mag hopen dat als iemand een klacht heeft dat diegene de leverancier cq producent op de hoogte brengt van de klacht.
2) Als CV er zo uitziet dan verdwijn ik in een grot om er heeeeeeel laaaaaaang niet meer uit te komen :? en Erwin gaat mee die grot in :mrgreen:

Excuses, ik heb uw tekst verkeerd gelezen :oops: Het zal de warmte wel zijn...

Uiteraard is Lotgering al jaaaren op de hoogte van alles wat ik weet, maar 0 request...

Alaska weet ook dat hun voedingen niet granen en gluten vrij zijn (complete magen met granen inhoud worden mee gemalen), maar toch blijven ze met "glutenvrij" adverteren oa op hun eigen website ondanks hun belofte om het binnen 1 week te veranderen (en dat speelt al maanden) nadat mijn inmiddels overleden hond zeer ernstig ziek geworden is door die foutieve info..

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » ma 22 jul, 2013 15:25

Ik volg naast Voer Natuurlijk ook de facebook pagina van VN. Wat ik wel begrijp is dat er mensen zijn met een krappe beurs en daardoor een goedkopere voeding voor hun viervoeter(s) zoeken. Wat ik niet begrijp is dat mensen veelal doorgaan met het voeren van een slechte lading kvv. Dat gaat er bij mij dus echt helemaal niet in. Al zal ik naar de fabriek, maker of verkooppunt af moeten reizen, maar die bagger ging terug (en mijn centen ook!). Dit gaat onherroepelijk op de lange termijn mis. Wat dat aangaat mogen ze van mij toch echt regels invoeren, zodat niet iedereen zomaar een rauwe voeding op de markt kan brengen. :|
Groetjes, Karen

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor HerderBoef » ma 22 jul, 2013 15:49

Eranthe schreef:Ik volg naast Voer Natuurlijk ook de facebook pagina van VN. Wat ik wel begrijp is dat er mensen zijn met een krappe beurs en daardoor een goedkopere voeding voor hun viervoeter(s) zoeken. Wat ik niet begrijp is dat mensen veelal doorgaan met het voeren van een slechte lading kvv. Dat gaat er bij mij dus echt helemaal niet in. Al zal ik naar de fabriek, maker of verkooppunt af moeten reizen, maar die bagger ging terug (en mijn centen ook!). Dit gaat onherroepelijk op de lange termijn mis. Wat dat aangaat mogen ze van mij toch echt regels invoeren, zodat niet iedereen zomaar een rauwe voeding op de markt kan brengen. :|

Daar verbaas ik me idd ook heel vaak over. Maar dan kijk ik naar mijn ervaring met het lotgering verhaal en begrijp ik wel waarom mensen het niet terug willen geven (al is dat natuurlijk nog niet een rede om het te blijven voeren)... Al die bedreigingen omdat je geen bedorven voer accepteerd en dan nog moet je er een advocaat bij halen omdat ze het niet terug willen nemen en al helemaal niet je geld terug willen geven...
Uiteindelijk ben ik idd ook naar de fabriek gegaan en heb daar maar een deel van mijn geld terug gekregen. Maar wat ik in de fabriek aan trof..... Overal bloed... Ik moest met mijn schoenen door de bloederige hal in het bloederige kantoor.. Het was net een horor film waar ik in terecht was gekomen... Niet normaal.. Hygiene is dus ook niet hun sterkste kant..

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » ma 22 jul, 2013 16:05

Ik lees werkelijk berichten van slechte ladingen kvv's, maar dat het toch twee maanden duurt voordat het op is. OP IS??? :roll:

Bovenstaande foto is een overduidelijk voorbeeld dat kwaliteit in vlees en een hygiënische productie toch wat meer kost en dat is ook logisch. Wil je kosten drukken dan kun je beter zelf gaan samenstellen.
Groetjes, Karen

VorigeVolgende

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2013)