Registreren

[BEANTWOORD] Orgaan

Vraag & antwoord 14 t/m 16 juli 2013.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 2

Re: [BEANTWOORD] Orgaan

Berichtdoor Vivianneb » ma 29 jul, 2013 23:22

Nou ja de kosten liggen dus compleet aan waar jij het haalt. Kijk het maakt echt niet uit of je nou je eend bij leverancier a haalt of leverancier b... de kans is heel groot dat het allemaal bij VSE uit nederland komt (of bij wild uit frankrijk dacht ik)
Dus in een zakje betekent niet meteen slechter of beter, en soms ga je op je gezicht met een bestelling en dan bestel je daar nooit meer :P

De kosten kun je zelf zo hoog maken als je wil.. ik kijk altijd naar een gemiddelde prijs (alles bij elkaar tellen en dan delen door het aantal kilo's en dan krijg je een gem. kg prijs) - Botwerk is nog relatief goedkoop, goed spiervlees is duurder (ivm wat er in de supermarkt/slager ligt is het wel goedkoop hoor... kilo paardenvlees voor 3.50 - 4.00 is vrij normaal) - orgaan is vooral afhankelijk van wat je neemt.. konijnenhartjes zijn duurder dan runderhart..

Als ze klooit met kippennekjes, nachtje in de pens leggen en dan eet ze het vast wel :P

Kijk anders gewoon als orientatie op een van die sites, dan weet je veel meer :)
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » di 30 jul, 2013 11:00

Ik heb ook een hondje van 7 kilo ongeveer. Als je per kilo koopt is het niet zo duur hoor. Hier eten er 3 van.
En bestel altijd per kilo verschillende vleessoorten. En ja bio organen zijn wat duurder, maar wel beter, vooral nier en lever.
Ik weet niet hoe groot je diepvries is, je kan vlees toch gauw 2/3 mnd bewaren.

Volgens mij neemt Degomeat eind augustus weer nieuwe klanten aan. Ben inderdaad ook blij dat ik al klant ben.

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 2

Berichtdoor Silver » di 30 jul, 2013 17:47

Het menu van Silver voor vandaag

Deze morgend 150gr rundsstoofvlees
Tussendoor een potje natuuryoghurt
Deze avond voor het eerst pens gegeten, en ook één blokje lamshart om te proeven

Morgen geef ik haar kip
Tussendoor?
Avond zal het lamshart worden

Zo eens een weekje proberen. Tussendoor ga ik nog opzoek naar bot, dit vind ik erg moeilijk want kippennek is te klein voor haar ( ze loopt er maar wat mee rond ), en een karkas krijg ik hier niet kwijt in mijn diepvries en zou ook niet weten waar ik dat kan gaan halen.
Bij onze hondenwinkel niets gezien van bot en bij slager ook niets.
Ga volgende week misschien eens tot bij het slachthuis rijden want mail krijg ik geen antwoord.
Eigenlijk vind ik het voor een kleine hond moeilijker. Silver eet geen kleine stukken maar een groot stuk mag ze dan ook weer niet :(
Kan ik voorlopig beendermeel onder de voeding mengen als tijdelijk alternatief?
Vandaag heb ik dus een blok pens gekocht ( maar om dat allemaal te versnijden als het bevroren is, is ook geen lachertje ).
Toch zie ik het als een stap verder in de goede richting.

Hart hoort dat niet onder spiervlees?

Kalkoen zou je enkel de nek van mogen geven, de andere botten zijn te scherp, mag kalkoenvlees wel?

Groetjes

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » di 30 jul, 2013 18:15

Dit topic is eigenlijk al gesloten, het was bedoeld om een vraag te stellen aan Erwin.
Misschien is het handiger om je vragen in een apart topic te plaatsen?

Ondertussen kan ik wel e.e.a. beantwoorden:
Kipkarkas kun je misschien ook wel krijgen bij een poelier in je buurt?
En als dat niet lukt is het wellicht toch handiger om online een bestelling te plaatsen bij een leverancier die ook bij jou in de buurt bezorgd? ( ik weet niet waar je woont?)
Ikzelf voer ook vaak vlees bestemd voor menselijke consumptie, voor een kleine hond is dat misschien voor jou ook wel te doen?
Kip, parelhoen, kwartels, maar ook paard en kalkoen(vlees) koop ik soms bij de Makro, vooral op zaterdagmiddag zijn er weleens aanbiedingen als iets " over tijd" raakt.
Op de markt kan ik soms ook van alles kopen, tot konijn en haas aan toe.
Pens laat ik ontdooien voor ik het in porties verdeel, voor mij is het niet te doen om dat bevroren te snijden/ hakken, hoewel ik begrijp dat dat bij anderen wel lukt.

Waarom mag Silver geen grote stukken?
Ik geef mijn Finn (hij is nu ruim 1 jaar, weegt ruim 20 kg en krijgt maar ongeveer 350 gram per dag, hij wordt snel te dik) een grote bout van bv 1,5 kg en pak het dan na een tijdje weer weg, of liever ik ruil het dan met hem voor iets anders, dat lukt prima!
Het gaat dan weer in de koelkast voor de volgende dag óf zelfs weer in de vriezer als ik niet meerdere keren achter elkaar hetzelfde wil voeren.
Je zegt dat ze geen kippennekken eet, ook niet als je ze in een stukje pens wikkelt?
Kippennek is een prima beginnersbot en ik geef het Finn ook nog wel eens, met spiervlees en orgaan of gedroogd.

Kalkoenvlees kun je heel goed geven.
Heb je geen vriezer?
Dat lijkt me erg lastig, je bent dan helemaal afhankelijk van wat je in jouw buurt kunt kopen en kunt geen grotere hoeveelheden tegelijkertijd kopen, dat drukt de prijs, nl.
Ter illustratie: ik heb voor 1 hond en 1 kat momenteel 3 vriesladenkasten te beschikking! :voer41:
Voorraad voldoende dus, dat vind ik fijn!

Als je meer vragen hebt, maak je dan een aparte topic?
Afbeelding

Vorige

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2013)