Registreren

Epilepsie en het niet voldoende verteren van vleesbotten

Vraag & antwoord 14 t/m 16 juli 2013.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

Epilepsie en het niet voldoende verteren van vleesbotten

Berichtdoor Eranthe » za 13 jul, 2013 22:08

Alvará mijn dwerg teckel teef van bijna zeven heeft afgelopen november na het eten van paardenvlees een toeval gehad. Paard is inmiddels van haar menu geschrapt evenals granen en gluten. Tot op heden is ze vrij gebleven van toevallen (afkloppen! :wink: ). Na deze enige toeval is het me opgevallen dat ze haar vlees botten niet meer optimaal verteerd. Ik vond fragmenten van rond de 1 tot 1,5 cm. terug in haar ontlasting. Ik ben vervolgens haar zachte vleesbotten gaan aanbieden en dat gaat goed. Aangezien ik ook veel wild voer sla ik voor haar de vlees botten vooraf plat, zodat ik wel gevarieerde diersoorten kan blijven aanbieden. Daarnaast zorg ik voor voldoende ruw vezel bij haar maaltijden in de vorm van vacht of veren. Verder ondersteun ik haar met een vitamine B-Complex. Buiten het probleem rondom haar verteren is ze lekker actief en oogt ze verder gezond. Moet ik haar verder nog ondersteunen met supplementen? Of kan ik gewoon op deze wijze doorgaan met voeren en ondersteunen zoals ik nu doe?
Groetjes, Karen

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Re: Epilepsie en het niet voldoende verteren van vleesbotten

Berichtdoor Erwin v. G. » zo 21 jul, 2013 18:46

Eranthe schreef:Alvará mijn dwerg teckel teef van bijna zeven heeft afgelopen november na het eten van paardenvlees een toeval gehad. Paard is inmiddels van haar menu geschrapt evenals granen en gluten. Tot op heden is ze vrij gebleven van toevallen (afkloppen! :wink: ). Na deze enige toeval is het me opgevallen dat ze haar vlees botten niet meer optimaal verteerd. Ik vond fragmenten van rond de 1 tot 1,5 cm. terug in haar ontlasting. Ik ben vervolgens haar zachte vleesbotten gaan aanbieden en dat gaat goed. Aangezien ik ook veel wild voer sla ik voor haar de vlees botten vooraf plat, zodat ik wel gevarieerde diersoorten kan blijven aanbieden. Daarnaast zorg ik voor voldoende ruw vezel bij haar maaltijden in de vorm van vacht of veren. Verder ondersteun ik haar met een vitamine B-Complex. Buiten het probleem rondom haar verteren is ze lekker actief en oogt ze verder gezond. Moet ik haar verder nog ondersteunen met supplementen? Of kan ik gewoon op deze wijze doorgaan met voeren en ondersteunen zoals ik nu doe?

Beste Eranthe,

Zoals ik kan lezen uit je betoog ondersteun je genoeg. mogelijk kan 500 tot 1000 mg magnesiumcitraat nog aanvullen.

Erwin van Gijtemnbeek

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

Re: Epilepsie en het niet voldoende verteren van vleesbotten

Berichtdoor Eranthe » ma 22 jul, 2013 15:10

Dank je wel.
Groetjes, Karen

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2013)