Registreren

[BEANTWOORD] Opeengehoopte haren in de maag van een hond

Vraag & antwoord 14 t/m 16 juli 2013.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

[BEANTWOORD] Opeengehoopte haren in de maag van een hond

Berichtdoor Eranthe » di 16 jul, 2013 00:28

Beste Erwin,

Een van mijn langhaar teckels heeft met enige regelmaat last van haren die in de maag zitten. Ik merk precies wanneer dit het geval is; ze heeft een andere manier van ademen of ze likt driftig langs alle plinten en de vloer hier in huis en daarmee krijgt ze eigenlijk nog meer haren binnen.
Op deze momenten heeft ze een enorme behoefte om gras te willen eten. Soms braakt ze na het eten van wat gras flinke haarballen uit. Dit zijn vooral haren van haarzelf en van de andere langhaar teckels waar ze mee speelt. Soms ben ik echt bang dat dit eens uit gaat lopen op een verstopping. Ik zie namelijk nauwelijks haren in haar ontlasting zitten en het is iedere keer een terugkerend gebeuren. Is er een mogelijkheid om problemen van opeengehoopte haren in de maag te voorkomen?

Geen idee of het van toepassing is, maar deze hond kan ik geen intacte prooien met vacht of veren voeren. Dat leverde in het verleden steevast misselijkheid op en gerommel in haar darmen.
Groetjes, Karen

*Any Animal*
*Any Animal*
Aantal honden: 3

Re: Opeengehoopte haren in de maag van een hond

Berichtdoor Erwin v. G. » wo 17 jul, 2013 15:51

Eranthe schreef:Beste Erwin,

Een van mijn langhaar teckels heeft met enige regelmaat last van haren die in de maag zitten. Ik merk precies wanneer dit het geval is; ze heeft een andere manier van ademen of ze likt driftig langs alle plinten en de vloer hier in huis en daarmee krijgt ze eigenlijk nog meer haren binnen.
Op deze momenten heeft ze een enorme behoefte om gras te willen eten. Soms braakt ze na het eten van wat gras flinke haarballen uit. Dit zijn vooral haren van haarzelf en van de andere langhaar teckels waar ze mee speelt. Soms ben ik echt bang dat dit eens uit gaat lopen op een verstopping. Ik zie namelijk nauwelijks haren in haar ontlasting zitten en het is iedere keer een terugkerend gebeuren. Is er een mogelijkheid om problemen van opeengehoopte haren in de maag te voorkomen?

Geen idee of het van toepassing is, maar deze hond kan ik geen intacte prooien met vacht of veren voeren. Dat leverde in het verleden steevast misselijkheid op en gerommel in haar darmen.

Hoi Karen,

Er zijn geen voedingsmethoden of middelen die dit verhelpen. Mogelijk wat meer olijfolie of omega 3 olie door het voer.

Verder goed op je hond letten.....sorry niet een bevredigend antwoord.

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

Re: [BEANTWOORD] Opeengehoopte haren in de maag van een hond

Berichtdoor Eranthe » ma 22 jul, 2013 15:10

Omega 3 heb ik in huis dus deze krijgt ze nu wat vaker toegediend. Dank je wel.
Groetjes, Karen

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2013)