Registreren

supplementatie

Vraag & antwoord 14 t/m 16 juli 2013.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 1

supplementatie

Berichtdoor AnneMarie67 » za 20 jul, 2013 08:30

Bij niet gesupplementeerd KVV raad je aan omega 3, probiotica en multivitaminen te geven.

Als je af en toe daarnaast wel gesupplementeerd KVV geeft heb je een afwisseling en de stoffen die ze nodig hebben krijgt ie in die periode dan extra binnen. Kan dat voldoende zijn? Of veel hoger doseren.

Waarop is het idee gebaseerd dat honden onvoldoende binnenkrijgen als je voldoende afwisselt in diersoorten?

Wat vind jij een goede basis probiotica voor een hondje van 8 kg? Ik heb ooit van de Groene Os gehad en zag dat dit exact hetzelfde was als degene die ik voor mezelf had staan dus dan zou je gewoon een mensenmerk kunnen kopen? Ook die verschillen behoorlijk van samenstelling en inhoud overigens.

Oftewel welke bacterien/probiotica hebben honden in hun darmen (nodig)? Zijn er goede resultaten met bepaalde stammen??

Welke multivitaminen? dosering en hoeveel en wanneer? (als mensen Carnivoer geven, dan wordt er gezegd extra multivitaminen geven na een periode maar hoe en wat dan? Dit is trouwens niet zonder risico want je kunt zeker overdoseren en ik neem aan dat jullie niet een standaard Kruidvat multipil bedoelen.

*Any Animal*
*Any Animal*

Re: supplementatie

Berichtdoor Fido » za 20 jul, 2013 12:37

Beste AnneMarie,

Erwin was gastschrijver afgelopen zondag, maandag en dinsdag. Door de drukte hebben een aantal mensen die die dagen een vraag gesteld hebben nog een antwoordt te goed van Erwin en die krijgen zij ook zodra Erwin tijd vind om even relaxt met zijn laptop op schoot op de bank te zitten.

Nieuwe vragen die na 16 juli zijn gesteld worden niet meer door Erwin beantwoord. Niet uit onwil maar uit zelfbescherming omdat hij wel 365 dagen in een jaar 24 uur per dag aan het werk kan. Dit is verre van gezond en daarin moeten wij keuzes maken.

Keer terug naar Gastschrijver Erwin van Gijtenbeek (2013)