Registreren

Taurine

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 2

Re: Taurine

Berichtdoor Vivianneb » wo 30 okt, 2013 15:22

Ik heb de hele ochtend gezocht naar studies die het invriezen en ontdooien van vlees nader bekeken hebben (je wil trouwens niet weten hoeveel sperma gerelateerde artikelen je vindt als je op taurine analysis thawing freezing zoekt...)

En ik kan er toch bijna heel zeker van zijn dat het dus helemaal niet uitmaakt hoevaak je invriest en ontdooit - maar HOE je invriest en ontdooit is wat het probleem is.
Taurine blijft behouden in de vriezer, en gaat pas kapot bij zeer hoge temperaturen - maar taurine is oplosbaar in water(!) en daarom is het bij malen/ontdooien dus waarom het verloren kan gaan als men het vocht dus niet meemaalt/meevoert.

Taurine wordt dus veel gebruikt om sperma samples in te vriezen omdat het zo lekker stabiel is (als ik het goed begrepen heb, want die artikelen heb ik snel geskimmed en niet uitgebreid gelezen)

Waardevol vond ik dit artikel over het prooidieren protocol voor roofdieren - daar staan ook veel referenties in naar onderzoeken en een goede handleiding over ontdooien en vriezen

http://www.nal.usda.gov/awic/pubs/meatprey.pdf (pagina 12 tabel)

Verder deze:
http://biocor.umn.edu/assets/files/ANAL ... TION-1.pdf

Taurine is not affected by freeze–thaw cycles
Afbeelding

*Gespikkelde liefde*
*Gespikkelde liefde*
Aantal honden: 2

Berichtdoor sam28 » wo 30 okt, 2013 15:31

Thnx! Super.. ga ze lezen
Afbeelding

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*

Berichtdoor Vivianneb » wo 30 okt, 2013 20:05

OKay ik geef het echt op Senta je discussieert op een manier waarin je alles verdraait naar jouw visie. Ik ben er klaar mee..
Afbeelding

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » do 31 okt, 2013 18:57

wendyv123 schreef:Ik zeg hier niet mee dat dit de beste manier van voeren is hé, maar als je moet kiezen tussen het goedkoopste warenhuismerk en zo'n KVV.... dan ben ik er toch van overtuigd dat de KVV de beste keuze is van de twee.

Ik denk dat het bij een aantal kvv's kiezen tussen twee kwaden is. Vers is beter, maar als je bedenkt dat iedereen die een betegelde ruimte optrekt een kvv in elkaar mag draaien zonder dat daar een fatsoenlijke wetgeving voor gehanteerd wordt dan vraag ik me serieus af of je met sommige kvv beter af bent? Het is momenteel nogal in om zo goedkoop mogelijk te voeren, maar komt dat ten goede aan de kwaliteit van een kvv? Af en toe zie ik zulke lage prijzen dat ik wel zeker weet dat dat ten koste aan de kwaliteit van de grondstoffen gaat. Zeker als je dag in, dag uit hetzelfde voert. Ik denk dat je daarmee net zo flink schade bij je dier aan kan richten als mega goedkope supermarkt kwaliteit brokken.
In de praktijk komt het erop neer: voer je vers, wissel dan af. Kies voor merken die zich al flink wat jaren bewezen hebben op de markt.
Voor zelf samenstellen geldt net zo: afwisselen en let op de kwaliteit van hetgeen je voert. Het is niet eng en niet gevaarlijk als je je gezonde verstand maar gebruikt en de richtlijnen volgt.

Vivianne: dank je wel voor je artikel over het prooidieren protocol voor roofdieren. Ik heb hem opgeslagen. :voer20:
Groetjes, Karen

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*

Berichtdoor Vivianneb » do 31 okt, 2013 19:10

Geen dank :D Ik vind het leuk om te uit te zoeken, maar moet wel zeggen dat het aan het einde van dag ik alleen maar cijfertjes voor mijn ogen zag hahaha
Afbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » ma 04 nov, 2013 20:16

Super die links, bedankt!
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

Vorige

Keer terug naar Kat en gezondheid