Registreren

sterilisatie kitten zonder pijnstilling en ab

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 4

sterilisatie kitten zonder pijnstilling en ab

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 10:14

hallo,

ik heb vandaag mijn kitten naar de da gebracht voor een sterilisatie, ik, vroeg of ze genoeg pijnstillers krijgt.
en die zei me dat hij dat nooit doet ook geen ab, niet nodig als je steriel opereert zegt ie.
pijnstillers ook niet, want dan springen ze te vlug overal op, en dan kan de wonde opengaan!
bij mijn andere katten is dat dus wel gebeurd mét pijnstillers, ik ben nu wqt bezorgd als ik ze straks ophaal dat ze veel pijn zal hebben, kan ik zelf iets geven? of is dat op voorschrift.?
iemand hier ervaring mee, heb al spijt dat ik een andere dierenarts genomen heb
, hoe zal ik dat beestje terug krijgen :(

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: sterilisatie kitten zonder pijnstilling en ab

Berichtdoor daatje » do 17 okt, 2013 11:52

Amora is dit voorjaar gesteriliseerd, ze heeft een langwerkend AB prik gekregen maar verder geen pijnstillers.
Thuis ook niet. Ze heeft er niet veel last van gehad, want s'avonds laat sprong ze alweer op de kast, die trut.
AB schijnt ook niet altijd nodig te zijn. Bij de heupoperatie van Asha is ook geen AB gebruikt, wel pijnstilling.
Als je haar ophaalt en je vertrouwt het niet, kun je alsnog om een AB prik vragen.

Het blijft altijd wel zielig zo'n kleintje. Hoop dat ze gauw weer hersteld.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 12:15

ab, is dan toch geen pijnstiller en ze heeft het toch overleefd, ben al een beetje gerustgesteld, maar hij geeft niets van ab, hoop dat het geen kwaad kan.
ik ga het in ieder geval vragen hoor!
dank je voor je reactie, want ik zit er wel mee!
gr

cath

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » do 17 okt, 2013 12:45

Cath, hier krijgen ze wel AB voor drie dagen mee plus een pijnstillende prik voordat ze mee naar huis gaan. Ik heb een keer meegemaakt dat de kat slechter en slechter werd, zich ging verstoppen en ook niet wilde eten. Dus terug naar de dierenarts de dag naar de operatie. Ze heeft toen extra pijnstilling gekregen en nog voordat ik thuis kwam zat er weer leven in. Ik zet haar thuis voer voor en ze begon meteen te eten. Houd het wel in de gaten als je geen pijnstilling mee krijgt. Ik had dus een poes die het zonder (toen het uitgewerkt was) erg slecht deed.
Omdat ze zich verstopte had ik haar 's nachts bij mijn bed gezet in een open bench en toen ik wakker werd lag ze er nog, reageerde niet eens op aanraking en ik schrok me wezenloos. Ik heb echt een keer flink aan haar gerammeld omdat ik dacht dat ze dood was :-( De reden... pijn. Zoals gezegd na de pijnstiller klom ze thuis meteen uit haar reisbench, ging er bovenop zitten en ging zich meteen poetsen en ook meteen te gaan eten.
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 16:13

kregen ze dan ook geen injectie tegen de pijn?
gr
cath

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 16:14

ik ga een pijnstiller eisen denk , na dit eng verhaal, ik vertrek straks! ben zo zenuwachtig

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » do 17 okt, 2013 16:28

Ik zou het ook voor de zekerheid gewoon in huis willen hebben na zo'n operatie. Al is het alleen al omdat je altijd zal zien dat het 's nachts gebeurt dat je erom verlegen zit.. en dan is een DA een heel duur grapje..
Afbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » do 17 okt, 2013 18:55

Weet je, eerlijk gezegd vind ik het bizar om een kat (of hond) na een dergelijke ingreep zonder pijnstiller naar huis te sturen. Het feit dat ze de pijn niet laten zien wil niet zeggen dat de pijn er niet is. Onze huisdieren zijn meesters in pijn verbergen.
Cath, jij heel veel sterkte. Het hoeft niet zo te gaan als bij mijn meisje en ik wilde je niet bang maken ermee. Ik heb ook katten zonder probleem laten 'helpen' zonder deze complicatie.
Ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat ;-)
Groetjes Nicole

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 20:41

hallo,
ik ben blij dat ik weet dat het niet altijd zo goed afloopt zonder pijnstillers, ik snap ook niet dat ze het doen zonder,, wij krijgen toch ook pijnstillers na een operatie!
ik ben ze gaan ophalen, en ik heb toch vriendelijk gevraagd om een pijnstiller , gelukkig vond hij het ok, al is het bij hem niet de gewoonte. hij heeft ze een injectie gegeven die 24 uur, werkt. geen ab, vond hij niet nodig.
ze is nog redelijk wankel op de pootjes, ziet er zielig uit, en denk toch dat ze nog pijn heeft mét pijnstiller! ik moet haar ook nog beschermen tegen de andere 3, toch wel wreed eigenlijk, dat beestje voelt zich al zo rot, en dan doen die grote poezen ook nog eens vervelend! het zal nog even lastig zijn, maar dat hoort erbij zeker.

gr

cath

gr

cath

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » do 17 okt, 2013 20:55

Cath, morgen moet het al een stuk beter gaan, nu is ze nog wankel en gammel van de operatie. Morgen zou ze zich niet meer zo mogen gedragen, maar je zult dan wel zien dat ze voorzichtig beweegt, het buikje zal trekken. Normaal gesproken verloopt het herstel echt snel. Van de katten heb ik het niet meer zo vers in mijn geheugen maar bij honden moet je ze na een paar dagen vaak al afremmen.

Zeker sneu hoe ze zich nou voelt en de andere katten ruiken ook dat ze vreemd ruikt... ook dat trekt weer bij. Neem haar maar in bescherming nu, dat doe je prima! Leg haar lekker in de watten, als ze rustig ligt misschien iets over haar heen zodat ze het lekker warm heeft. Na de narcose hebben ze vaak moeite zich op temperatuur te houden, ik weet niet hoe goed ze nu al wakker is?

Hoe vervelend dit nou ook voor haar is, altijd krols worden met alle risico's die daaraan kleven was ze ook niet mee gebaat. Je hebt de juiste keuze gemaakt in mijn ogen. Op de lange termijn is dit zoveel beter voor haar.
Groetjes Nicole

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*

Berichtdoor annemiek h » do 17 okt, 2013 21:06

Fijn dat je haar weer thuis hebt! Vandaag nog een beetje zielig, morgen zal het al een stuk beter met haar gaan.
Allebei mijn poezen hebben ook alleen een pijnstillende prik na de ingreep gehad. Geen AB of verdere pijnstilling. Was ook niet nodig.
Als ze morgen weer goed eet, naar de bak gaat en beetje rond hobbelt zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Dat de andere katten vervelend tegen haar doen is iets wat je vaak ziet. Ze ruikt raar, doet raar dus.... weg wezen Afbeelding
Beterschap met je kleine meid!!
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » do 17 okt, 2013 21:30

heel fijn vind ik dat, zo'n lieve mensen op het forum! met veel, raad en ervaringen!
doet wel deugd als een mens wat in paniek is! Had het niet bij mijn andere katten, maar door die anti pijnstiller uitspraak van we da, was ik echt van slag!
Bedankt allemaal!

gr
Cath

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » vr 18 okt, 2013 00:06

Waarom dieren onnodig laten lijden, vraag ik me altijd af! Abslouut niet nodig toch?
Ik kan er gewoon niet tegen hoor!
Ben blij dat het gebeurd is , morgen een
nieuwe dag, en zien we wel weer! Ondertussen mag dat kleintje in mijn slaapkamer slapen hoor, weg van de vijandjes!

Bedankt hoor,
Groetjes

Cath

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » vr 18 okt, 2013 00:42

Ik hoop dat jullie lekker kunnen slapen vanavond! En dat ze morgen het DA geurtje weer kwijt is.. ik zou daar als mede kat ook vijandig van worden ;)
Maar idd ik zag het hier bij de katten ook altijd, als er een bij de da geweest was.. oei oei oei.. de grote vijand!
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » vr 18 okt, 2013 13:13

Wel, het is al beter nu, nog, wat stilletjes, de andere 3 doen ook al minder lelijk tegen haar, das ook al veel leuker, gisteren was dat wel anders! Maar ok we zijn er vanaf, of, toch bijna, ze pruts zelfs aan de draadjes .
Het gaat goed ben blij hoor, had gisteren een stressdag :) Ik dacht heel de tijd aan mijn lief katje, ze is echt zo lief,'s nachts, is ze zelfs op mij komen liggen spinnen,, dus dacht ik ,, ze is niet boos op me voor wat ik haar toch maar aandoe he, wel voor haar eigen goed natuurlijk :) toch wel leuk dat je het kan delen met andere mens vind ik!

Gr

Cath

Volgende

Keer terug naar Kat en gezondheid