Registreren

gebit en spiervlees

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 4

Re: gebit en spiervlees

Berichtdoor Cath » vr 21 feb, 2014 20:05

Ik heb ook wel dat probleem met het gebit, en ze willen hier ook geen grote stukken! Alleen een kwartelvleugeltje of nekje, maar dat is ook zo piepklein.
Hele kippennekken , heb je dat al geprobeerd bincie!
Ik denk dat ik dat eens ga proberen, nu geef ik ze gemalen!

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 20:09

Ja ik heb hele kippennekken geprobeerd van bandit.
Het restant van het zakje ligt nog steeds in de vriezer.

Ik had van de week gereageerd op een berichtje van iemand die ook degomeat koopt, maar niet voor het bedrag kan of wil bestellen.
60 euro dan pas word het gebracht. Ik ga namelijk echt niet voor 60 euro bestellen als dat er weer in resulteert dat het niet gegeten word.
Het spiervlees van de haas laten ze nu ook liggen. Terwijl te eerder vanavond toch lekker vonden.
De winkel die hier in de buurt zit Prooidier verkoopt geen degomeat.
Ik ga wel even uit vogelen hoe ik eraan kan komen.

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 4

Berichtdoor Cath » vr 21 feb, 2014 20:25

Katten kunnen ook zó moeilijk doen hé! Ik merk dat hier ook hoor! De ene keer willen ze iets wel, dan weer niet meer!
Soms zoooo vervelend! Grrrr

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 20:28

Ja het is idd vervelend. Alleen hier willen ze echt niks anders.
Een theelepeltje van een ander smaakje erdoor gaat al niet.
Bij Vito misschien wel, althans de vorige keer wel. Dat was de groene versie van tinlo. Kip zit daarin.
Maar dat resulteerde weer in spugen :-(

Welke problemen heeft jou kat met zijn gebit?

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » vr 21 feb, 2014 20:37

zou zalmlijf wat kunnen zijn ( als hij het lust ) je gaat naar de viswinkel of naar de markt en vraag of zie zalmlijven hebben die knip je in gewenste grootte en laat hen daar aan knagen.
voordat je de zalmlijf geeft moet die eerst 14 dagen de vriezer in vanwege een parasiet die ze bij zich kunnen dragen.

gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 20:51

Zouden ze dat eten als ze geen rauwe zalm eten denk je? Want rauwe stukjes zalm word ook niet gegeten.
Ik wil het wel proberen daar niet van.
heb ook verse makreel proberen te geven maar nee hoor, restant ligt in de vriezer :pub:
de katten hebben meer vlees op voorraad dan dat wij hebben :roll:

rupa schreef:zou zalmlijf wat kunnen zijn ( als hij het lust ) je gaat naar de viswinkel of naar de markt en vraag of zie zalmlijven hebben die knip je in gewenste grootte en laat hen daar aan knagen.
voordat je de zalmlijf geeft moet die eerst 14 dagen de vriezer in vanwege een parasiet die ze bij zich kunnen dragen.

gr paulien.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » vr 21 feb, 2014 20:52

Bincie, in welke regio woon je? Misschien dat mensen die bij jou in de buurt wonen je wat kleine dingen kunnen laten proberen zonder dat je zelf iets gaat bestellen. Momenteel heb ik geen plannen om bij Dego te bestellen maar als je in de regio blijkt te wonen mag je hier altijd met me mee bestellen. Ik bestel vaak voor een 150 euro maar wil voor een keer ook wel een kleinere bestelling plaatsen, dan kan ik het dichterbij trekken, alleen verwacht ik mogelijk volgende week al 54 kg voor de honden en ik verwacht dat daarna niet meer veel plaats in de vriezers is. Ik denk dat ik dus met een maand of twee weer een bestelling bij ze plaatsen kan.
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 20:57

Hi sjaak, ik woon in Kortenhoef een dorp bij Hilversum.
geen idee of dat jij jou in de buurt is.
Ik had van de week gereageerd op het topic van Ligaa en mogelijk dat zij en ik ook iets kunnen regelen.
Maar zier is het nog niet. we moeten nog even concreet afspreken.
Wellicht woon je in de buurt en kunnen we zelfs misschien met ze 3en krachten bundelen :-)

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » vr 21 feb, 2014 21:04

Bincie schreef:Zouden ze dat eten als ze geen rauwe zalm eten denk je? Want rauwe stukjes zalm word ook niet gegeten.

als die het niet lust dan hoef je het ook niet te proberen maar dat las ik niet verder in jou verhaal of die het lustte of niet vandaar dat ik met rauwe zalm aankom.
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 21:08

Nee dat snap ik idd. Ik had deze vergeten erbij te schrijven. Net als gemalen muis laten ze ook staan.
Heb ze nu denk ik zo een beetje alles wel aangeboden wat ze mogen hebben toch?
Ik denk dat het ergens gewoon op houd.
Ze kunnen niet leven op alleen konijn en wild van bandit is mijn mening.
En mijn portomonee vin het ook helemaal niet leuk meer :roll: :voer56:

rupa schreef:
Bincie schreef:Zouden ze dat eten als ze geen rauwe zalm eten denk je? Want rauwe stukjes zalm word ook niet gegeten.

als die het niet lust dan hoef je het ook niet te proberen maar dat las ik niet verder in jou verhaal of die het lustte of niet vandaar dat ik met rauwe zalm aankom.
gr paulien.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » vr 21 feb, 2014 21:16

Nee ik woon echt niet in de buurt, ik woon in het smalle stukje van Limburg. Dan is mee bestellen niet meer leuk voor je. Het zou mooi zijn als je andere rauw voerders in een straal van 10-20 km hebt wonen. Ik krijg een briljant (?) idee. Een kaart aanmaken op Google maps waar mensen hun locatie (bij benadering) op kunnen laten aangeven. Ik ga dadelijk hierover een mod mailen :-)

En nou realiseer ik me dat ik nog naar die Bandit wild zou gaan kijken voor je... ga ik nu doen en ik meld me weer.
Groetjes Nicole

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » vr 21 feb, 2014 21:25

Over de Bandit wild kan ik op prooidier.nl zien dat er hert, haas en ree in zit (+maiskiemolie). De afbeelding op hun eigen website http://www.banditvoeding.nl/images/175% ... t%2902.jpg is te slecht om de tekst te kunnen lezen, in elk geval lukt het mij niet de kleine lettertjes helemaal te ontcijferen.
Met konijn kom je dan uit op 4 diersoorten.

De makers van Bandit staan volgens mij heel erg open voor vragen. Ze maken het voer in eigen beheer en kunnen het dus ook op speciale wens maken. Deze mensen weten waar ze mee bezig zijn dus ik zou zeggen, waag er een telefoontje of mailtje aan en leg je probleem eens voor.

4 Diersoorten is minimaal maar kan wellicht wel... en aangezien ik de makers een beetje denk te kunnen inschatten kom je er wellicht nog mee weg.

Edit: plus je geeft bij de Tinlo toch rund/kalf en af en toe haas (zonder orgaan?). Dan zit je op 6 diersoorten.
Lukte het jou apart hart erbij te voeren? Een kippenhartje (om de hoeveelheid per dag aan te geven) moet als ik me goed herinner de behoefte per dag per kat al dekken.
Groetjes Nicole

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 21:39

De eigenaar van prooidier heeft idd al eens contact gehad met de makers van bandit. Dat is de man van Tannetje Koning.
In dit geval ging het om de harde ontlasting van Rossi. Ik kan het haar nog eens vragen.
Ik weet wel dat er op voerwijzer informatie gegeven word over de samenstelling van bandit. Maar of het dan helemaal compleet is weet ik nog steeds niet.
Ze krijgen we wel konijn bij van tinlo en ook spiervlees van rund.
Kalf gaat er dan weer niet zo goed in.
orgaan bij geven is mij tot op heden niet gelukt.
En van kip ga ik dat al zeker niet proberen aangezien alles wat met kip gevogelte te maken heeft geen optie is.
dat word pertinent geweigerd. Hiervan had ik ook al eens getracht levertjes te geven.
is het dan een idee om orgaan van konijn bij te geven? En zo ja wat dan?
Dus de wild van bandit mengen met tinlo konijn en een tartaartje kan gewoon?
Moet wel zeggen dat ik dan loop te rommelen met de hoeveelheid. Die spiervlees moet er echt bij voor Ros.

Ik kan je ook melden dat ik gisteren toch wat spullen heb besteld van ziwipeak. Zowel blik als luchtgedroogd vlees.

Ik vind die maps een goed idee van je.
Jammer dat je zover weg woont.
Ik ga wel vaak het hele land door voor mijn werk.
Moet vaak naar Brabant en in april staat er een ritje limburg op de agenda. Weet alleen uit mijn hoofd even niet welke plaats. Wellicht dat er dan iets te combineren valt. Dan moet ik wel een koelbox mee nemen.

Ik wil op zoek naar mensen die evt vlees met mij willen ruilen. Ik heb nog zoveel smaken liggen van haaksbarf en tinlo zowel gesneden als ongesneden.

Overigens was ik in mijn vorige berichtje vergeten bij te zetten dat ik ook al kalkoen en lam had gegeven.
geit nog niet maar ik druf het gewoon niet meer aan. Heb hier 3,5 lades vol liggen in de vriezer alleen voor de katten :|

Sjaak schreef:Over de Bandit wild kan ik op prooidier.nl zien dat er hert, haas en ree in zit (+maiskiemolie). De afbeelding op hun eigen website http://www.banditvoeding.nl/images/175% ... t%2902.jpg is te slecht om de tekst te kunnen lezen, in elk geval lukt het mij niet de kleine lettertjes helemaal te ontcijferen.
Met konijn kom je dan uit op 4 diersoorten.

De makers van Bandit staan volgens mij heel erg open voor vragen. Ze maken het voer in eigen beheer en kunnen het dus ook op speciale wens maken. Deze mensen weten waar ze mee bezig zijn dus ik zou zeggen, waag er een telefoontje of mailtje aan en leg je probleem eens voor.

4 Diersoorten is minimaal maar kan wellicht wel... en aangezien ik de makers een beetje denk te kunnen inschatten kom je er wellicht nog mee weg.

Edit: plus je geeft bij de Tinlo toch rund/kalf en af en toe haas (zonder orgaan?). Dan zit je op 6 diersoorten.
Lukte het jou apart hart erbij te voeren? Een kippenhartje (om de hoeveelheid per dag aan te geven) moet als ik me goed herinner de behoefte per dag per kat al dekken.

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » vr 21 feb, 2014 21:47

Ik zou Tannetje rechtstreeks even mailen. Ze geeft snel antwoord op je vragen.
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » vr 21 feb, 2014 21:47

en stel dus dat ze wel genoeg diersoorten krijgen dan hoef ik dus alleen nog maar bevleesd bot bij te geven en iets van orgaan?
Dat bot wil ik wel voor het gebit. Maar dat zal dan wilde konijn moeten zijn.
Tam konijn heb ik ook nog in de vriezer maar dat word niet gegeten.
Ik denk zelf dat haaksbarf konijn van een tam konijn is en dat van tinlo van wild.
De reden dat ik dat denk is omdat mijn katten geen haaksbarf konijn eten en dat de kleur nogal licht is om wild te kunnen zijn.
Die van tinlo is donkerder en word ook goed gegeten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Kat en gezondheid