Registreren

Rossi weer naar de dierenarts vanwege gebitsproblemen

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Re: Rossi weer naar de dierenarts vanwege gebitsproblemen

Berichtdoor Bincie » zo 29 jun, 2014 10:55

Oke dankjewel. Het stelt me wel iets meer gerust! Omdat ik kijk naar de symptomen van gebitsproblemen bij de kat en deze constateer, maak ik mezelf dan wellicht onterecht zorgen. Ogen samen knijpen tijdens het eten ook een normaal iets wat dan voor komt? Beetje tranen?

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » zo 29 jun, 2014 11:13

Dit is net als de vorige keer. En het eten gaat langzaam en toch wel aan 1 kant. Hij gooit het in zijn bek naar de andere kant zeg maar.

En ook dat aan één kant eten wil nog niet zoveel zeggen. Een van mijn katten deed precies hetzelfde en had niks aan zijn bekkie, ook Sjaak heeft een duidelijke voorkeurskant met eten.
Zeker na wat Vivianne schrijft zou ik zeggen geef het de tijd maar jij bent de enige die Rossi elke dag meemaakt en ziet, van een afstand blijft het moeilijk.

Ik kan me goed voorstellen dat je het niet meer weet hoor... enneh...
ja het was een lang verhaal maar ik typ met tien vingers soms sneller dan ik denken kan, dat scheelt een hoop :voer7:
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » zo 29 jun, 2014 12:05

Eten met de ogen wat dicht doen mijn katten ook, zeker met een muis. Het zal te maken hebben met de spieren en kauwen, het totale plaatje.
Hij zal ook vast nog wat pijn hebben, wat Vivianne schrijft over tandvlees is waar, dat heeft een lange periode nodig om helemaal te genezen.
Daarbij, ook een narcose kan tot wel 3mnd in het lichaam blijven, hij kan dus best de ene dag wat beter ogen dan de andere dag.
Ik weet niet of je wel eens je katten hebt getemperatuurd, anders als je het niet vertrouwd kun je dat eens doen. De normale temperatuur is tussen de 38,5 en 39. Boven de 39 kan er eventueel sprake zijn van ziekte of een infectie.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 07 jul, 2014 14:45

Wel verdorie. Vertel ik vanmorgen nog tegen de mevrouw van de winkel terwijl ik eten kom halen voor de katten dat het goed gaat met de katten. Krijg van haar heel lief kuikens mee om te proberen omdat het nu eens beter ging. En eten wellicht ook uitgebreid kan worden. Ergens had ik wel mijn twijfels maar zolang hij goed eet speelt en geen zieke indruk maakt vond ik het niet noodzakelijk naar de dierenarts te gaan. Maar thuis gekomen is het toch niet oké met hem. Hij doet wel rennen en spelen maar houd het niet vol. Zit te kwijlen als een otter. Mag hem niet aaien over zijn linker bovenkaak. Steekt steeds zijn tong steeds uit zijn bek. Wil nauwelijks niet in de tuin en trekt zich terug, overmatig likken aan zijn vacht. Kortom gedragsverandering. Heb in zijn bek kunnen kijken en ja hoor, bovenin zijn kaak aan de achterkant is iets te zien wat er dus niet hoort. Zit iets grijzig. Dus morgen gaan we weer naar de dierenarts met hem. Ik wist het he, dat het niet klaar kon zijn. Hij zat al steeds aan 1 kant te eten en af en toe wat troep uit zijn ogen, maar maakte geen zieke indruk. Voor nu heeft ie pijnstilling gekregen...arme jongen weer Kuikentjes was ik aan het ontdooien. Tot 2 keer dacht ik " nee Bianc, er is niks met hem dus ontdooi die dingen maar" en toen weer terug in de vriezer omdat ik denk dat gaat ie nooit eten als ie pijn heeft. Toen er toch maar weer uit in de veronderstelling dat ik gek was. En toen toch maar weer terug in de vriezer en daar blijven ze nu. Dat alles in een tijdsbestek van een uur. Dus echt kans om te kunnen ontdooien was er niet. Ik vraag me af wat dit nu weer is. Weer kaakbot?

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » ma 07 jul, 2014 14:58

Een abces? Kun je hem temperaturen?
Groetjes Nicole

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 07 jul, 2014 16:55

Nee denk het niet. Ik weet het niet. Rossi is niet te temperaturen. Hij is veel te beweeglijk en laat dat niet toe. Ook door ons niet. Waarom denk je aan een abces? het gaat beter met hem nu hij pijnstilling heeft gekregen. Heb nog een keer in zijn bek gekeken en toen was het weg. Ik begrijp dit niet meer. het blijft een feit dat ie tijdens eten moeite heeft maar heb steeds gedacht idd dat ie moest herstellen. Hij maakte ook niet een zieke indruk tot aan vandaag.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 07 jul, 2014 19:52

Ik vraag mij af als nu morgen blijkt dat het weer een ontsteking is of het niet het beste is alles eruit te halen. De dierenarts is steeds tevreden over het tandvlees. Vorige keer waren het die harde stukjes die verwijderd moesten worden. Ik weet het niet meer. Ik ben helemaal de kluts kwijt gewoon. En jullie zullen dat inmiddels ook wel zijn denk ik. Andere kant denk ik elke keer dat ie terug moest is toch een vorm van een ontsteking?
En ik vraag me ook af of ik we de juiste beslissing neem om nu weer met hem naar de dierenarts te gaan. Zoveel stress. En hij weet nu al dat ik hem door heb. Na het kijken in zijn bek en na overleg met de arts over het geven van pijnstilling. De oog waar steeds troep uit kwam zit ie nu ook steeds dicht te knijpen en is ook de kant die hij steeds ontziet en waar ik niet aaien mag. Ben ik mijn kat nu aan het mishandelen door weer met hem naar de dierenarts te gaan? Want zo voelt het inmiddels wel. :-(

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » ma 07 jul, 2014 21:04

Tjee, wat ellende voor jullie, een abces is wel goed mogelijk, een ontsteking dus. Er kan nog een stukje wortel in de kaak zitten en dat dit is begonnen te ontsteken. Misschien een rontgenfoto, maar ik ben geen DA.
Het is vervelend voor Rossi maar dierenmishandeling is het niet hoor. Op een kaakontsteking of botontsteking zit je ook niet op te wachten(als dit het is). Ik zou morgenochtend nog even in zijn bekkie kijken hoe het eruit ziet.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 07 jul, 2014 21:07

Ik weet het niet meer. De dierenarts zei dat er geen resten meer zijn. Ik heb dit meermalen gevraagd.
Vind dit inmiddels zo ontzettend moeilijk :-( word morgen maar weer vervolgd.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » ma 07 jul, 2014 22:13

Ik dacht aan een abces omdat er veel in zijn bekje gebeurd is, dat met last van zijn oog... het kwijlen...
Het is niet meer dan een gok... net wat jij zegt... ik weet het ook niet meer :-( en natuurlijk zonder Rossi te zien is het nog veel moeilijker in te schatten.

:-(
Groetjes Nicole

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 08 jul, 2014 06:44

Het is geen onlogische gedachte. Hij is nu wel weer actief en de twijfel slaat toe of ik wel moet gaan. Maar die pijnstilling werkt natuurlijk ook 24 uur. En kan dus heel erg vertekenen. Maar zoals jullie weten heb ik na het laatste dierenarts bezoek niet het gevoel dat het allemaal oké is met hem. Dus ik ga gewoon straks wel naar de dierenarts om hem na te laten kijken. Al is het voor mijn eigen gemoedsrust. In elk geval is het de bedoeling dat ie na gekeken word door middel van hem eerst een platte narcose te geven dus alleen met een spuitje. Het is onmogelijk om als ie wakker is goed te kunnen inspecteren.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 08 jul, 2014 08:02

Ik heb hier al eerder geschreven dat ik van mening ben dat Rossi naar Erwin Geijtenbeek moet.
Maar eerst wil ik zelf een afspraak zonder Rossi bij hem.
Waarom, omdat er teveel gebeurd is met Rossi en ik denk dat er op deze manier geen eind aan komt.
De hoofdreden is dat onze katten ook eigenlijk een ongelukje zijn.
Ze zijn incest katten. Niet bewust zo gefokt maar puur een ongelukje.
Zelf denk ik dat dit hier alles mee te maken heeft en daarom denk ik dat Erwin je juiste persoon is om zijn hele geschiedenis door te nemen vanaf de geboorte. Om dan vervolgen s een behandelplan op te stellen en hem mee te nemen.
Nogmaals dit is een vermoeden van mij dat ie daardoor zoveel problemen heeft. Wellicht denken jullie er anders over? In 1e instantie geloofde ik het niet omdat Vito deze problemen niet heeft. Ik denk dat ik dom ben geweest om er niet bij stil te staan en teveel bezig ben geweest met het oplossen van de pijn voor hem. Vanmiddag als ik terug ben ga ik Erwin bellen en vragen wat nu het beste is. Ik wacht ook al weken op het dossier van de huidige dierenarts omdat ik dat natuurlijk aan Erwin wil geven. Maar de huidige dierenarts wilde dat eerst goed door nemen. Maar het duurt nu wel erg lang.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » di 08 jul, 2014 10:16

Soms hebben dieren een moeilijke start al vanaf de geboorte, het kan incest zijn maar het hoeft niet. Het kan ook zo zijn dat het bij het afspenen er kwalen zijn ontstaan en hier niet goed of nauwelijks aandacht aan is gegeven. Kwalen kunnen lang sudderen, zeg maar een roofbouw van het lichaam, vroeg of laat komt het altijd naar buiten. Alles staat en valt bij het goed fokken, het goed voeden, het goed afspenen etc.

Als schapenfokster is het belangrijk dat er goede genen van beide kanten in het lam komt, en helaas is er veel inteelt bij schapen ( ik fok met een zeldzaam schapenras)en helaas komt dat niet ten goede bij veel lammeren, ze zijn zwak een slechte bouw en om hier mee door te fokken is gewoon niet goed. Dit geld ook voor honden, katten etc.

Ik denk dat het heel goed is om een totaal plaatje van je katten te maken bij Erwin. Veel ziektes en kwalen kun je niet alleen bestrijden met antibiotica, de oorzaak zal ook opgespeurd moeten worden.

Veel sterkte vandaag met Rossi bij de DA.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 08 jul, 2014 12:20

Nou wederom heeft mijn gevoel me niet in de steek gelaten! De dierenarts heeft zijn gebit na gekeken. Dit was allemaal oké hoewel hij wel snel weer aanslag heeft.
Ik heb hem gevraagd zijn oren na te kijken. Dit was ook goed. Daarna met een camera in zijn mond. Wat blijkt, Hij heeft aan de kant die hij ontziet met eten lymfefollikels zitten. Het zit tussen zijn neus en kaak. Het is dus ook de kant waar troep uit het oog komt. Zelfs de dierenarts is het met mij eens dat zijn immuunsysteem idd aangepakt moet worden door Erwin geijtenbeek. Helaas zijn alleen mijn centen op! Ik kan het niet meer bolwerken.
Hij moet nu novacam om de pijn te verlichten. Kan ook prednison. Ik moet er nog over nadenken wat wijheid is. Kan het veel kwaad hem prednison te geven? De dierenarts had het over een eenmalige kuur. Voor katten schijnt het minder negatief te werken dan bij mensen.
De dierenarts heeft beloofd het dossier z.s.m op te sturen naar mij. Ik hoop dat dat ook gebeurd. Aankomende zaterdag komt de fokker bij ons langs. Ze zouden vrijdag al gekomen zijn maar moesten met 1 van hun eigen katten naar de dierenarts. Ik had het stamboom al eens besproken met hen en het was een ongelukje. Ik denk ook wel dat dat de waarheid is. Ze zijn verder erg betrokken. Heeft iemand ervaring met die lymfefollikels?

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 08 jul, 2014 14:31

Ik heb in elk geval nu een afspraak van 50 minuten staan op 19 juli bij Erwin.
Wel zonder kat maar met alle uitslagen van alles onderzoeken van echo bloed en röntgen foto's.
De huidige dierenarts belt mij vanmiddag nog terug omdat ik Rossi wellicht toch even Prednison wil geven ondanks dat het zooi is. Dit is allemaal zo heftig geweest voor hem. Vraag mij ook af of het goed is om hem tot de 19e elke dag novacam te blijven geven. Wil graag weten hoe lang zo 1 malige kuur dan duurt. Moeilijk hoor dit. Zit er zo mee.

Vorige

Keer terug naar Kat en gezondheid