Registreren

Dieet voor kat met angst

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal honden: 1
Aantal katten: 4

Dieet voor kat met angst

Berichtdoor Jhr.Woudgraaf.W.Wolf » vr 21 nov, 2014 02:36

Ik heb thuis 4 noen, waarvan 1 poes die nogal angstig is.

Nou weet ik dat magnesium angstproblemen bij mensen kan verminderen. Daarom ook een aantal weken magnesiumsupplement toegevoegd aan het eten van de katten. En dat leek goed te werken.
Maar ik zou graag een natuurlijke manieren van magnesium willen toevoegen aan het dieet. Wat voor vlees kan ik daar het beste voor gebruiken?
http://www.askochembla.nl

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Re: Dieet voor kat met angst

Berichtdoor rupa » vr 21 nov, 2014 10:07

magnesium zit in Sojabonen, noten, volkorenbrood, groene groenten en vis en rood vlees.

http://magnesiumtekort.com/waar-zit-magnesium-in/

misschien heb je hier iets aan.
hier word ook gesupplementeerd omdat ze anders toch het één en ander aan te kort komen dus als jou magnesiumsupplement help dan is het toch goed? je moet alleen oppassen dat je niet te veel geef aan magnesium omdat magnesium in heel veel voedings- producten zit.

gr paulien.

gr paulien
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Jhr.Woudgraaf.W.Wolf » za 22 nov, 2014 23:30

Beste Rupa,

Ik wilde mijn katten eigenlijk geen volkorenbrood gaan voeren. Ik kan die informatie, maar dat wel erg karig.

Ik ben gewoon opzoek naar welk (soort)vlees er het meeste magnesium bevat, zodat ik het op die manier kan geven. ipv supplementen bij te moeten voegen.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » za 22 nov, 2014 23:54

Je zou Bandit vlees kunnen bellen of Erwin Gijtenbeek mailen. Magnesium zit in vlees, maar in welk vleessoort het meeste zit dat weet ik niet.
Voor mijn pony gebruik ik Magnesium chelaat omdat ze ook te weinig magnesium krijgt i.v.m. haar chronische ziekte.
Er zijn nogal veel magnesium soorten en niet alle soorten worden goed opgenomen. Als je inderdaad wel moet supplementeren omdat het niet anders kan, dan zou ik toch zeker een goede DA of een holistich DA raadplegen.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor rupa » zo 23 nov, 2014 09:52

Jhr.Woudgraaf.W.Wolf schreef:Beste Rupa,

Ik wilde mijn katten eigenlijk geen volkorenbrood gaan voeren. Ik kan die informatie, maar dat wel erg karig.

Ik ben gewoon opzoek naar welk (soort)vlees er het meeste magnesium bevat, zodat ik het op die manier kan geven. ipv supplementen bij te moeten voegen.

ik zeg niet dat je brood moet voeren, het is om aan te geven waar het allemaal in zit.
het zit in rood vlees dus bv paard,rund,hert,haas,wilde gans,wilde eend maar het zit ook in vis en schaaldieren.
(Rood vlees staat voor spiervlees van zoogdieren, hier hoort het vlees van alle dieren bij behalve dat van gevogelte, dit noemt men wit vlees.)
wat is het menu van jou katten?
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Jhr.Woudgraaf.W.Wolf » zo 23 nov, 2014 18:00

Ik heb geen vast menu en 5 van de 7 dagen is het grotendeels kvv.

Keer terug naar Kat en gezondheid