Registreren

hoornvlies beschadiging, corneacur?

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 1

hoornvlies beschadiging, corneacur?

Berichtdoor RenskeJ » zo 15 maart, 2015 16:27

Hallo allemaal,

Gisteravond kwam ik thuis van werk en zat Tommie's oog helemaal dicht, etter erin en rood. Gelijk naar de dierenarts en blijkt dat hij een behoorlijke hoornvliesbeschadiging is.
Het is gelukkig alleen het bovenste laagje (het epitheel) dus niet heel diep. Maar wel een oppervlakte van 1 cm2 ongeveer.
Ik ben hier heel erg van geschrokken en we weten ook niet hoe dit gekomen is. Mogelijk is een stukje van z'n oog uitgedroogd geraakt tijdens de narcose vanwege zijn castratie 2 weken geleden.
Ik moet nu minstens 6 keer per dag Fucithalmic zalf op z'n oog doen en 1 keer in de 3 dagen ongeveer atropine om z'n pupil te verwijden tegen de pijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met hoornvliesbeschadigingen en deze medicatie? Hoe lang duurt het voor we verbetering gaan zien?

Nu kwam de fokker met de tip om Corneacur te kopen, een homeopatisch middel dat schijnbaar helpt bij dit soort dingen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet waar ik dit kan kopen? Op internet kan ik het wel bestellen maar dat duurt 3 werkdagen voor ik het heb.
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught will we realise we cannot eat money - Cree Indian Proverb

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: hoornvlies beschadiging, corneacur?

Berichtdoor Ester » di 17 maart, 2015 18:53

Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik hoop dat het al wat beter met Tommie gaat?
Wat een schrik zeg!
Ik hoop dat hij snel weer de oude is..!

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 2

Berichtdoor annemiek h » di 17 maart, 2015 22:08

Wat zielig voor Tommie :( Ik hoop dat zijn oogje snel geneest!
Ik zou zelf denk ik alleen even de medicatie van je DA geven. Of je moet een homeopatisch werkende DA vragen of deze middelen tegelijk gegeven kunnen worden.
Zeker met een oog vind ik het extra oppassen geblazen.
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 1

Berichtdoor RenskeJ » do 19 maart, 2015 13:44

Met zijn oogje gaat het gelukkig al beter. Zijn oogje is gewoon open en er komt geen etter ofzo meer uit. Dus de onsteking is denk ik weg aan het gaan.
Morgen moeten we op controle, dus dan weten we of zijn hoornvlies aan het genezen is. Duimen maar...
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught will we realise we cannot eat money - Cree Indian Proverb

Keer terug naar Kat en gezondheid