Registreren

Hoge toon bij een huis: ultrasoon geluid tegen katten?

Problemen met de gezondheid van je kat? Dan kun je hier terecht; Raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar

Hoge toon bij een huis: ultrasoon geluid tegen katten?

Berichtdoor eternal » do 02 apr, 2015 11:39

Naast ons huis hebben ze een apparaat dat katten moet wegjagen uit de tuin met een hele hoge pieptoon. Zo zou je zandbak vrij blijven van poep van katten. Het geluid is volgens de advertentie veilig. Maar hoe kan het dan dat ik last krijg van oorpijn? En dat het ultrasone geluid drukt op mijn gehoor? Wie weet hier meer over?
Bijlagen
907077-0.jpg
Advertentie van zo'n toestel.
907077-0.jpg (7.92 KiB) 3083 keer bekeken

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: Hoge toon bij een huis: ultrasoon geluid tegen katten?

Berichtdoor daatje » do 02 apr, 2015 12:26

Ik heb wel gehoord dat het helemaal niet zo goed is voor mens en dier. Je zal er maar naast wonen met je katten of honden. Volgens mij zijn er ook artikels te vinden op internet. Er zijn zeker mensen die er niet tegen kunnen, mijn schoonzus is er zo 1. Ik hoop voor je dat je eruit komt.

*Neverending story*
*Neverending story*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Berichtdoor mandarijn » do 02 apr, 2015 14:48

Ik heb ook zo'n last van die dingen. Ze doen mij pijn aan mijn oren. In mijn zoektocht naar de hoge tonen op Internet kwam ik de volgende site tegen: http://www.pieptonen.nl/
Op deze site is een hoop info te vinden (over apparaat, juridisch, gezondheid, etc.)
Ik zocht namelijk of ze wel gebruikt mogen worden. Als ze er erge last van hebt dan kan je de buren vragen of ze hem uitzetten. Doen ze het niet, kun je op de site die ik je geef veel vinden om de buren ertoe te zetten om hem uit te schakelen.
Afbeelding
Groetjes Jessica

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor eternal » do 02 apr, 2015 16:16

Daatje wat doet het geluid met je schoonmoeder?

Ze willen ook rechtszaak starten zag ik?

http://www.rechtspraak.nu/dossiers/mosq ... en-worden/

Ik zie op pieptonen.nl dat er véél meer mensen hier hinder van hebben. Zelfs tinnitus?! Dat is erg? En dat ze het nog niet eens goed onderzocht hebben. Hoe durven ze dan te stellen dat het zo veilig is?! En Daatje hoe ben je zo op die website terecht gekomen? En hoe wist je de naam "kattenverjager" Wij hoorden het van onze andere buren. Ik wist helemaal niet waar die pieptoon vandaan kwam. We kunnen niet meer in de tuin bezig zijn. Oordopjes helpen vrijwel niet eens. En de kinderen vinden het gelijk nog veel verschrikkelijker!

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » do 02 apr, 2015 17:01

Het hangt blijkbaar een beetje van je leeftijd af of je die hoge tonen van dat apparaat hoort of niet: hoe jonger, hoe meer je die hoge tonen hoort!
Het klopt dus zeker dat je kinderen er nog meer last van hebben en als ik bij je zou komen( ik ben > 60) zou ik w.s. helemaal niks horen..

Even verderop in het dorp hier hebben mensen zo'n apparaat met hoge tonen tegen steenmarters ( is wel heel effectief tegen die diertjes dus) en toen een paar weken geleden Linda (Mik) hier met Foxy op bezoek was schrok zij toen we voorbij dat huis liepen en greep zij meteen naar haar oren! :shock: En ik hoorde helemaal niets.. 8)
Ik heb het inmiddels bij die mensen gemeld en zij schrokken ervan: ze zijn zelf ook ouder en wisten niet dat jongeren die pieptoon wel kunnen horen.
Ze hebben dat ding inmiddels weggehaald (het is in de zomer ook niet nodig om die steenmarters weg te houden bij auto's en huizen ;) ) en ik ben dus heel tevreden over hun reactie.

Hoe ga jij dit aanpakken, als ik vragen mag?
Ik wens je i.e.g. veel succes, want die pieptoon kan natuurlijk niet zo blijven als jullie er zo'n last van hebben, toch?
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » do 02 apr, 2015 21:53

Mijn schoonzus krijgt last van trillen, ze wordt ook echt ziek, ze kan ook niet tegen hoogspanningskabels. Een vriend van ons heeft erge last van loslopende katten in de stad, zijn tuin wordt gebruikt als kattenbak. Zijn auto wordt gebruikt om op te slapen, niet echt leuk als je een oldtimer hebt en de katten rekken zich uit. Hij wilde zo'n apparaat kopen, maar na zoeken op internet, met alle ellende van die dingen heeft ie het niet gedaan. Ik heb het zelf ook opgezocht, welke site weet ik niet meer.
Het lijkt me erg voor dieren. Volgens mij kunnen vogels en vleermuizen er ook erg last van hebben. Ik geloof dat het hun oriëntatie aantast.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor eternal » do 02 apr, 2015 22:11

Op die zelfde manier verjagen ze ook kinderen en jongeren maar dan is de naam even anders maar het principe is hetzelfde. Zo'n ding heet Mosquito. Na 6 minuten wordt het geluid zo vervelend dat ze vertrekken.

*...en het Rapalje!*
*...en het Rapalje!*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 8

Berichtdoor Sjalot » za 04 apr, 2015 15:41

Je zou er maar naast wonen met je katten!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor eternal » ma 06 apr, 2015 21:28

Dit terwijl wij geen katten hebben. De buren zijn van mening dat de eigenaren de katten maar binnen moeten houden. Ik kan mensen begrijpen dat ze het minder prettig vinden om poep van de kat in de tuin te hebben. Maar om dan dit te bestrijden met een middel (kattenverjager) waardoor anderen last krijgen van het gehoor?

Keer terug naar Kat en gezondheid