Registreren

[BEANTWOORD] hondenpoep

Dierenarts Tannetje Koning heeft ons forum bezocht van 18 t/m 21 januari 2015.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 3
Aantal katten: 0

[BEANTWOORD] hondenpoep

Berichtdoor malinois » za 17 jan, 2015 20:15

Ik heb misschien een vreemde vraag, maar het houd me toch al een paar jaar 'bezig'. Mijn honden krijgen KVV (div. merken en varianten) en daarnaast af en toe een BARF dag. Zomers, herfst en lente is er niets aan de hand, maar 's winters eet een van mijn honden hondenpoep. Het liefst diegenen die bevroren zijn.
Hij gaat er als hij de kans krijgt echt naar op zoek. En doet dit dus echt alleen in de winter en dan ook alleen als de temperatuur zeg maar beneden de 5 graden is.
Lijkt me toch niet iets van een tekort, want dan is het wel heel tijdelijk (want als het de volgende dag bwvs 10 graden is laat hij ze liggen). Of is het gewoon een gewoonte geworden? Voorkeur voor de (bijna lichtgevende) brokkendrollen :?
Bedankt alvast!

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: hondenpoep

Berichtdoor Tannetje » zo 18 jan, 2015 12:49

Bevroren poep ruikt lekkerder. Vorst zorgt ervoor dat de geur beter blijft hangen, dus ik vermoed dat het poep is van brok waar veel smaakstoffen in zitten en dat smaakt gewoon lekker. En als het niet bevroren is, is de geur niet sterk genoeg. Jouw hond houd gewoon van ijsjes!
Speuren in sneeuw is ook veel gemakkelijker dan als de ondergrond niet bevroren is.
Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2015)