Registreren

[BEANTWOORD] Supplement na training?

Dierenarts Tannetje Koning heeft ons forum bezocht van 18 t/m 21 januari 2015.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*
Aantal honden: 2

[BEANTWOORD] Supplement na training?

Berichtdoor Pasqualino » zo 18 jan, 2015 11:49

Wat zou jouw advies zijn om te geven na een intensieve belasting van de spieren? Bijvoorbeeld een uur intensief frisbeeën of een pittige balans training ('bodybuilding')?

Is gewoon een eitwirijke voeding na zo'n inspanning voldoende of zou je hiervoor een supplement aan kunnen raden?

Kan ik denken aan bepaalde aminozuren en creatine om de spieren zo snel mogelijk te laten herstellen en voor een gezonde groei van de spieren? In wat voor vorm zou ik dat het beste kunnen geven of is het idealer om het lichaam gewoon zijn eigen werk laten doen en niks extra's te geven?

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: Supplement na training?

Berichtdoor Tannetje » zo 18 jan, 2015 12:12

Hoi Marjolein,

dat zal verschillen van persoon tot persoon. Ik vind dat een lichaam dat zelf moet kunnen en zal niet zo gauw supplementen geven. Ik gebruik ook weinig tot geen supplementen voor mezelf. Mensen die zelf veel supplementen geven hebben vaak de neiging dat ook bij hun huisdieren te doen. Als je vlees geeft dan geef je al ruim voldoende aminozuren en creatine, ik denk niet dat het zinvol is om daar nog wat aan toe te voegen. Voor een mens zou ik zeggen vooral veel drinken om alle afvalstoffen goed kwijt te raken.
Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2015)