Registreren

[BEANTWOORD] suprelorin bij katten

Dierenarts Tannetje Koning heeft ons forum bezocht van 18 t/m 21 januari 2015.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Everlasting Joy*
*Everlasting Joy*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 1

[BEANTWOORD] suprelorin bij katten

Berichtdoor Mik » di 20 jan, 2015 03:25

Ik heb zelf mijn somali poesje een Suprelorin chip gegeven en zij is een jaar lang niet krols geweest en nu weer normaal krols, dus voor mij heeft het prima gewerkt. Maar er gaan nogal wat "horror" verhalen rond in het fokkerswereldje, dat het vooral voor katers erg slecht zou zijn (dodelijke afloop). Maar niemand kan me precies vertellen hoe of wat...
Zou deels komen door een onderzoek van Virbac... maar ja- ik weeet ook niet of ik die serieus moet nemen ?

Dit was nog het meest uitgebreide antwoord....
Het komt er hier op neer dat het op de hypofyse van een kat werkt en 1 van de hormonen uitgeschakelt tijdelijk, maar hier door worden de andere gebieden overbelast, de aansturing van de alvleesklier of en de aansturing van de bijnieren. Katers zijn niet gebouwd op hormoonschommelingen als het begint te werken en als het uitgewerkt raakt.... hierdoor zijn de klappen die de andere gebieden gaan krijgen soms met fatale gevolgen.

Wat is jouw ervaring hiermee en jouw visie ?

En heb jij al ervaring met de melatonine chip ?
Afbeelding

*Dierenarts*
*Dierenarts*
Aantal honden: 3

Re: suprelorin bij katten

Berichtdoor Tannetje » di 20 jan, 2015 17:55

Hoi Linda,

Ik heb het implantaat een paar keer bij katers gebruikt zonder enig probleem. Het enige is dat het vrij onvoorspelbaar is hoe lang het werkt, net als bij poezen, maar van andere nadelen heb ik nog niets gehoord.
Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tannetje Koning (2015)