Ik weet dat de richtlijnen voor een pup tussen de 5 en 10% liggen, nou wil ik Doran schraal houden en geef ik hem dus een stuk minder. Hij weegt nu 16,5 kilo en krijgt gemiddeld zo'n 400 gram per dag, wat dus neer komt op ongeveer 2,5%. Alles is helemaal tot op de gram uitgerekend, dus zijn menu is perfect in balance en hij doet het goed, ziet er super uit e.d.
Maar nou kreeg ik op het labrador forum de volgende vraag:
@lin, ik vind 400 gram voor een hond van 16,5 kilo echt heel weinig hoor. Ik weet niet hoeveel Leentje nu precies weegt, maar die krijgt ongeveer 700 tot 800 gram op een dag, en ze ziet er gewoon goed uit, geen grammetje vet.
Ben je niet bang dat je Doran structureel te weinig voedingsstoffen geeft op deze manier? Want 5 tot 10% mag een richtlijn zijn, maar jij zit nu 0p 2,5% en dat is voor een opgroeiende pup héél weinig.
Ik ben een voorstander van slanke honden, én voeren op het oog, maar weet ook dat opgroeiende pups gewoon wat extra nodig hebben.
Normaal ben ik niet zo'n twijfelaar, maar ik wil natuurlijk niet dat Doran tekort krijgt aan iets
Mijn vraag dus, doe ik hem tekort door hem "zo weinig" te geven en hem zo schraal te houden of is dit pure onzin zolang het allemaal maar goed in balance is?
Even ter illustratie, zo ziet hij er nu uit
Doran volgt
Graag jullie mening hierover

Doran ♂ DS James Hathaway van het Haesdal 16-02-2010

CJ ♂ 08-06-2006 (
Kyra ♀ 13-01-2004 (herplaatser)