Registreren

Voor én na foto's - Van brok naar rauw.

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Neverending story*
*Neverending story*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Re: Voor én na foto's - Van brok naar rauw.

Berichtdoor mandarijn » ma 05 aug, 2013 14:29

Ik zie dat honden met een lichte vacht zo veel meer kleur krijgen bij vers/ rauw voer. De vacht is ook niet meer flets en het is mooi om te zien dat de honden alle kleuren blond kunnen hebben in hun vacht. Echt prachtig :voer5:
Afbeelding
Groetjes Jessica

*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*

Berichtdoor Aquillo » di 03 sep, 2013 12:14

ben een tijdje hier niet geweest wat een goede foto's weer om te zien wat NRV doet voor de dieren: Top Puk en die foto's van Bas en Puk Super goed verschil. Mooi om toch weer te zien hoe de honden veranderen met het juiste dieet.
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » di 08 okt, 2013 00:26

Voor de mensen die al wat langer lid zijn, zijn dit denk ik bekende foto's. Als je ze aanklikt kun je ze groter bekijken en zie je dus meer detail.

Ik denk dat Sjaak wel een prachtig voorbeeld is om te laten zien wat rauwe voeding kan doen ter ondersteuning van atopie.

Sjaak heeft dus veel allergieën. Omgevingsallergieën zoals pollen en huisstofmijt maar ook voedingsallergieën.
Ondanks medicatie (Prednisolon) zag Sjaak er bijna twee jaar geleden nog zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anderhalf jaar geleden nog zo:

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf juni vorig jaar (2012) is hij volledig symptoom vrij. Sinds heel kort ook helemaal zonder medicatie terwijl het voorheen door de medicatie heen brak en volledig escaleerde als we een dag probeerden over te slaan (afbouwen moest door het om de dag te geven).

Dit zijn foto's van bijna een jaar geleden maar ze zijn nog steeds actueel.

Afbeelding
Buikje en dijen

Afbeelding
Boven 'arm' en onder'arm' van voorpoot

Afbeelding
Teentjes voorpoot

Afbeelding
Nogmaals onderbuik

De huid was door de atopie zo kwetsbaar geworden dat hij snel infecties kreeg van Malassezia en/of Staphylococcen. Hij is gedurende een paar maanden wekelijks gewassen met Malaseb ivm de infecties die steeds weer de kop op staken en de allergie werd ook de kop ingedrukt met Atopica. Dit had in tegenstelling tot de Prednisolon wel effect. Ter ondersteuning krijgt hij nog steeds een flinke dosis omega 3 olie, dagelijks.
De huid heeft zich dusdanig kunnen herstellen, mede omdat er geen nieuwe uitbraken waren van eczeem dat hij ook minder gevoelig werd voor infecties. Vanaf ongeveer januari 2013 heeft hij geen Malaseb gezien en sinds kort slikt hij ook geen Atopica meer (hij slikte nog een zeer lage dosis, waarvan de vraag is of dat nog wat kon doen).

De weg was lang maar nu is hij dan eindelijk medicijnvrij en zoals het er naar uit ziet stabiel. Voor de winter verwacht ik dat het probleemloos gaat verlopen omdat hij dan alleen de huisstofmijt heeft waar hij allergisch voor is. Hoe het in het voorjaar zich ontwikkelen gaat zal heel spannend worden.

De combi van behandelen en de rauwe voeding, plus het niet meer vaccineren (voor Sjaak een NO-GO voor de rest van zijn leven, de problemen met zijn huid begonnen al tijdens de puppy vaccinaties) en niet meer 'preventief' ontwormen heeft ons denk ik zo ver gebracht.

De reguliere geneeskunde hadden we in mijn ogen nodig om deze afschuwelijke cirkel te doorbreken maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het nu onder controle hebben.

Sjaak zijn voorbeeld is dan wellicht met flinke ondersteuning vanuit de reguliere geneeskunde maar in mijn ogen was ik zonder NRV niet zo ver gekomen met hem. Hij reageerde immers ook op heel veel voedingsmiddelen met enorme jeuk en kapotte huid. Juist dankzij de NRV heb ik goed kunnen elimineren en kan ik precies bepalen wat hij nog eet. Met een commercieel voer zou ik nooit 100% zicht hebben op alle ingrediënten.
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » di 08 okt, 2013 08:38

ik ben er een beetje stil van nicole wat jij bereikt heb door middel van voeding en niet meer vaccineren en geen wormenkuur te geven is gewoon super, dit bewijst toch maar weer dat rauwe voeding gewoon het beste is wat je aan een hond kan geven,hier word ook niet gevaccineerd als het niet nodig is ( we titeren ) en hier word ook geen wormen kuur gegeven ( heb het vroeger wel altijd gedaan maar weet we wisten niet beter ) en zo zie je maar wat een ellende je hond er van kan ervaren.
ik ben zo blij voor sjakie dat zijn huid en vacht geheeld is en dat het nu rustig is en dat door jou juiste verzorging,geduld,tijd en liefde voor sjakie natuurlijk dat je dit bereikt heb.

hoe bekijken de dierenartsen er nu tegen aan? qua voeding ( NRV ) en dat je niet meer laat vaccineren ik bedoel die zien nu toch ook de verbeteringen? en dat bewijst toch ook maar dat een hoop honden er niet tegen kunnen.
gr paulien en ruud.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Benjy » di 08 okt, 2013 08:45

Geweldig resultaat inderdaad. Deze foto's zou je eigenlijk aan iedereen moeten laten zien die twijfelt over rauwe voeding.
Het hier al iemand zo vaak verteld maar helaas...
Afbeelding

Groetjes,
Nicole en Benjy
Ernie (r.i.p.) en Eddy (r.i.p.)

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 08 okt, 2013 09:57

Wat een geweldige voor en na- foto's en wat een super resultaat!

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » di 08 okt, 2013 11:43

Wat een nare foto's van zijn huid, en zo mooi hoe het er nu uitziet. Ik ben ook wel benieuwd hoe je DA er op reageert, niet meer vaccineren, NRV.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » di 08 okt, 2013 11:50

Ik heb de foto's hier inderdaad geplaatst om ze zoveel mogelijk te laten zien, Sjaak had wel zijn eigen hoekje maar mensen die zich oriënteren op rauw kijken denk ik sneller in dit hoekje. Mijn dierenarts heeft zich nooit echt uitgelaten over rauwe voeding en/of NRV. Hij heeft wel doorgevraagd wat ik voerde, ik vermoed om in te schatten of ik wist waar ik mee bezig was.
Toen ik zei dat ik ook wel konijn in de jas voerde kwam er zelfs geen kritiek maar een tegenvraag: wat doet dat haar met de ontlasting?

Wat betreft het titeren , daar ging hij in mee omdat ik wel aannemelijk kon maken waarom ik Sjaak niet zomaar zou enten en dus kon ik ook Ilja gelijk laten titteren. Ze hadden namelijk, hiervoor nooit eerder titers bepaald.
Ik heb met hem nooit besproken dat Sjaak wat mij betreft nooit meer geënt wordt :-) simpelweg omdat ik de dierenarts sinds de titerbepaling niet meer gezien heb haha.
Over rauwe voeding hebben dus wel wel een eerlijk en open gesprek gehad. Over het vaccineren, ze wilden in deze praktijk de honden jaarlijks de hele cocktail geven en de DA vond het maar niks dat ik beide honden niet wilde laten enten - tot na de titerbepaling. Of er sprake was van verbazing over de grote hoeveelheid antistoffen, geen idee... geen feedback over gekregen.

Ik ken de instelling van mijn dierenarts: 'never change a winning a team'. In die zin zal hij mijn gekozen weg zeker niet meer afraden. Toen ik met Ilja bij de DA was vroeg hij wel of hij Sjaak nog even mocht zien en hij was natuurlijk net zo blij als ik - maar er zijn geen opmerkingen gemaakt over de rauwe voeding, ook niet toen ik aangaf dat ik Sjaak nog steeds NRV voer en blijf voeren. Onze relatie kennende was dat een stilzwijgend beamen dat het de goede weg is voor Sjaak.

Of ze het echt zullen aanraden aan mensen, ik betwijfel het heel sterk haha. Ondanks dat ze het nooit uit mijn hoofd hebben proberen te praten is het denk ik zeker niet hun eerste keus. Dat was destijds een hypoallergene brok.

Wat betreft het niet meer vaccineren, ze hebben natuurlijk niet de ervaring die bv Tannetje heeft en ze zetten beide honden weer op voor vaccinatie na een jaar. NOT dus he? De titers van biede honden knalden gewoon van de strip af LOL. Voor Sjaak lijkt het me sowieso erg onverstandig en met Ilja haar leeftijd vind ik het gezien de titerbepaling nonsens.
Ik zou het hen graag aantonen dmv nieuwe titerbepalingen in de loop van de tijd maar euh 150 euro per hond!!!! Nee dank je, niet voor de wetenschap :-) Erg aan de prijs dus bij deze DA, ik weet hoe elders de prijzen liggen.
Groetjes Nicole

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » di 24 dec, 2013 23:37

Ik kan helaas de meest recente foto's niet zien..
Maar ik ken natuurlijk jouw -Sjaak's- verhaal, Nicole en vind het fantastisch wat je hebt bereikt met Sjaak!
Alle lof komt jou toe, je hebt je er zo voor ingezet om het leven van je ventje weer goed te maken en dat is je nu dus gelukt en ik hoop natuurlijk van harte dat het zo blijft!
Chapeau!!
Afbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » wo 25 dec, 2013 02:22

Hm ik zie het... vreemd.
Ik zal dit topic even een merkje geven in mijn email programma, dan kijk ik na de feestdagen waar het aan ligt en plaats ik weer werkende foto's.
Groetjes Nicole

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor siempie » wo 01 jan, 2014 19:41

Fijn dat jullie visie bij jullie honden helpt. Jammer dat barfen toch niet bij alle honden DE oplossing is. Bij mijn hond hielp niets!!
Mis hem nog steeds elke dag.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » wo 01 jan, 2014 21:27

siempie schreef:Fijn dat jullie visie bij jullie honden helpt. Jammer dat barfen toch niet bij alle honden DE oplossing is. Bij mijn hond hielp niets!!
Mis hem nog steeds elke dag.

Heel veel sterkte met het gemis! Ik weet hoe ondraaglijk het kan zijn.. :(

Voeding is geen wondermiddel, maar ik zie het als onderdeel van een gezonde levensstijl. Helaas, ook dat is niet zaligmakend. Ik ben een hond verloren voor zijn 5e verjaardag, en de ander werd op een maand na 15. Beide rauw.
Er spelen nog zoveel dingen mee: omgeving, erfelijkheid, "stomme pech" (ineens een mutatie)
Rauwe voeding kan veel betekenen bij bepaalde ziektes, maar niet bij alle (ook niet elke ziekte is voedselgerelateerd) en het kan ook geen 100% ziektes voorkomen.
Voeding als oplossing voor alles, was dat maar zo..

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » do 02 jan, 2014 13:11

@siempie
Veel sterkte met je verlies!

Helaas kun je ziekte niet voorkomen door een gezonde leefstijl, wás dat maar zo.. :cry:
Er zijn zoveel factoren die meespelen bij ziekte, van erfelijkheid, voeding naar milieu invloeden en er is nog maar een beetje bekend..
Ondertussen proberen wij te doen wat we kunnen en voor ons hier op het forum en onze dieren betekent dat Rauwvoeren!
Ikzelf voer NRV, zoveel mogelijk biologisch, soms prooidieren (vooral klein gevogelte).
En hoop dan maar dat mijn dieren gezond blijven en lang leven! :voer53:
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor siempie » do 02 jan, 2014 18:34

Bedankt voor jullie lieve reacties. Mijn kanjer mocht ook maar 5 jaar en 2 maanden worden. En heeft een lang gevecht om gezond te worden verloren. Hierbij nogmaals mijn dank aan leida om met mij mee te vechten.

Groeten siempie

*Mijn maatje*
*Mijn maatje*

Berichtdoor judith » di 20 jan, 2015 19:59

Zoo mooie voor en na foto's zeg
Wat opvalt is dat de honden op vers er veel vrolijker uitzien en de vachtkleur is ook zoveel mooier geworden,veel glanzender en dieper van kleur.

Duidelijk dat nrv veel beter is.

VorigeVolgende

Keer terug naar Honden algemeen