Registreren

Dagboek Enzo

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: Dagboek Enzo

Berichtdoor Ester » zo 10 mei, 2015 13:02

Wat ontzettend erg, Marjolein, wat een bittere pil, ontzettend afschuwelijk. :cry: Ik voel echt zó met je mee!
Dan probeer je er zelf echt alles aan te doen, om verantwoord bezig te zijn en dan wordt van andere kanten echt van alles verzwegen!!

Spondylose moet echt niet onderschat worden, het wordt alleen maar slechter naarmate honden ouder worden.
Bij de Cattledog komt nu naast spondylose ook DISH voor (lijkt er wat op) en sommige fokkers testen gewoon niet terwijl de resultaten van de geteste dieren (uit verschillende lijnen) er niet om liegen. "Niet getest" is voor sommige hetzelfde als "vrij". :evil: en slechte resultaten worden vaak verzwegen.

Ik ben mijn vertrouwen in "de fokker" allang verloren eigenlijk. Op internet allemaal mooie praatjes, maar ondertussen! Ook fokkers die als "goed" bekend staan en waarvan je het niet zou verwachten. Pupkopers wordt vaak de mond gesmoord, die mogen niks naar buiten brengen. En alles wat een pup mankeert komt door "trauma" en zit "echt niet in hun lijn".

Ontzettend zuur dit meid, ik wens je heel erg veel sterkte toe. Ik vind het ontzettend erg dat Enzo dit heeft en snap helemaal hoe het voelt als al je mooie toekomstplannen ineens "weg" zijn...
Ik hoop, en duim, dat Enzo héél lang klachtenvrij blijft, en dat de pups ook geen last zullen krijgen, dat is het belangrijkste. :voer80:

Verder ontzettend veel respect!! dat jij wel open hierover bent! Aan sommige dingen kun je weinig doen, maar je kan op zijn minst wel eerlijk zijn.
Je bent een TOPPER!

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » ma 11 mei, 2015 14:03

Ach gosh, wat naar voor jullie en Enzo! Ik vind het wel fantastisch hoe je je verantwoordelijkheid neemt en hem terug trekt als dekreu.
In elk geval bespaar jij hiermee toekomstige honden en baasjes veel pijn en verdriet, ben trots op hoe je handelt, hoe verdrietig dit ook voor jullie zelf is.
Gelukkig dat Enzo wel kan blijven mantrailen.

Yesser, mijn eerste Mechelse had ook spondylose. Op zich had ze daar volgens mij weinig last van maar ze werd ook maar net 9 jaar. De deed haar de das om zoals je weet. Als ze ouder was geworden waren we wellicht harder geconfronteerd met de spondylose.
Sterkte voor jullie!
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » zo 17 mei, 2015 19:35

Even voor het gemak een linkje naar blogbericht met vooral veel puppenfoto's: https://alleshond.wordpress.com/2015/05/17/veel-fotos/
Wat zijn ze leuk zeg, die pupsels! Was heerlijk om met ze te knuffelen <3 <3

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » wo 20 mei, 2015 11:43

Wat een rotnieuws Marjolein, jemig. Heel jammer en rot dat dan je toekomstdromen met Enzo als dekreu op zo'n manier in het water vallen. Ik vind het, zoals Nicole ook al zegt, wel heel goed van je dat je daarin verantwoordelijkheid neemt en hem niet meer als dekreu inzet. Daar zouden heel veel meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen! Sterkte!

En die pups, gut wat zijn ze leuk!
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Berichtdoor Mieke-Navajo » zo 24 mei, 2015 12:11

Oef nee, daar zit je niet op te wachten. Sterkte! Maar Enzo blijft knappe Enzo..
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

https://www.facebook.com/wijetenvlees

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 06 okt, 2015 17:32

De zomer van 2015

Inmiddels is het alweer oktober, dus tijd voor een terugblik op de zomer. Mogelijk het laatste blogbericht in het dagboek op dit forum. Voor diegene die Enzo toch willen blijven volgen is er natuurlijk mijn facebook en zijn website: http://www.hollandseherderenzo.nl (als je rechtsonder op volgen klikt (weet niet meer precies?) krijg je een melding in je postvak als er een nieuw bericht is geplaatst :))

Om te beginnen de kids van Enzo hebben allemaal een fijne plek gevonden en het gaat super met ze.
Dit waren de pups toen we met papa Enzo langs gingen bij de fokker toen de pups 8 weken oud waren.
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn ze 5 maanden. Dit is bijvoorbeeld zijn zoon Duke:
Afbeelding

En zijn zoon die in Amerika woont:
Afbeelding

Ik ben met Enzo afgelopen maanden 2x bij een holistische dierenkliniek geweest (Den Hoek) om hem energetisch door te laten meten. Op deze manier kan er gemeten worden of hij pijn heeft en eventuele andere blokkades in zijn gewrichten of organen heeft. Bij het doormeten zijn geen schokkende dingen naar boven gekomen. De lever werkt wat harder maar niet anders dan bij andere honden van hetzelfde type (prikkelgevoeligheid/stress heeft veel invloed op de lever). Op zijn rug is weinig pijn gemeten. Dus dat is fijn om te weten. Ik heb Puur Spondy meegekregen waarin de medicatie verwerkt zitten die met het energetisch doormeten naar boven kwamen (o.a. voor gewrichten en zijn lever) en phytonics Joint comp poeder. Ik ga hem jaarlijks laten checken in deze kliniek en zodra hij pijnklachten krijgt wellicht accupunctuur en fysio/hydro therapie. Maar voorlopig hou ik er gewoon qua bewegingen rekening mee dat hij spondylose heeft en hoop ik dat de natuurlijke medicatie genoeg ondersteuning biedt.

We zijn deze zomer o.a. een paar dagen op bivak geweest met de mantrailgroep. Kamperen, mantrailen, BBQ, nog meer mantrailen en gezelligheid, was erg leuk! Ook de survival samen met de mantrailgroep een maandje terug was super! Allerlei opdrachten en wandelroutes uitzoeken, kanoën en zelfs hangen in een kabelbaan. Die held deed het allemaal.

Bivak (juli):
Afbeelding

Lekker samen slapen in de tent
Afbeelding

Afbeelding

Slachtoffer gevonden! (Ja Henk zit hieronder verstopt!)
Afbeelding

Kampvuurtje
Afbeelding

Survival (12 sept):

Kruiwagen opdracht
Afbeelding

Op de vlot naar de overkant
Afbeelding

Wiebelbrug
Afbeelding

Met de kano
Afbeelding

Afbeelding

Daar hangt hij dan..
Afbeelding

Daar gaan we!

We zijn inmiddels na een proefperiode officieel lid van Mantrailgroep Nederland.
Kijk voor meer informatie over deze groep op: http://www.mantrailing.nl

Filmpje met wat basisschool kunstjes. Ik zal snel een verder gaan met middelbare en hogeschool oefeningetjes :)

En zomaar nog wat foto's van deze zomer... :voer27:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » di 06 okt, 2015 18:23

Wat een heerlijke zomer hadden jullie. Gave activiteiten ook met de mantrailing groep!
Enzo is uitgegroeid tot een prachtige stabiele werker, duidelijk dat jullie een geweldige band met elkaar hebben :-)
Waar vind ik jullie facebook?
Groetjes Nicole

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 06 okt, 2015 18:36

Sjaak schreef:Wat een heerlijke zomer hadden jullie. Gave activiteiten ook met de mantrailing groep!
Enzo is uitgegroeid tot een prachtige stabiele werker, duidelijk dat jullie een geweldige band met elkaar hebben :-)
Waar vind ik jullie facebook?

Dankje :D
Mijn fb is: https://www.facebook.com/marjolein.heldens

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » di 06 okt, 2015 18:40

Dank je Marjolein. De mantrail groep inmiddels ook op FB gevonden. Boeiend he die hondenneus! Ongelooflijk wat ze kunnen.
Groetjes Nicole

Vorige

Keer terug naar Honden algemeen