Registreren

Titeren

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Titeren

Berichtdoor daatje » di 21 okt, 2014 09:56

Gisteren naar de DA geweest voor ontwormmiddelen en ook gevraagd of ze al titeren. Groot was mijn verbazing dat ze dat sinds kort doen. Ze moest het uitzoeken van de hondjes wanneer ze voor het laatst geënt waren. Ik ent niet meer, en in febr. 2015 zijn hun entingen uitgewerkt. Parvo, hondenziekte zijn 3 jaar geldig.
Vanmorgen werd ik teruggebeld dat ze binnenkort dus getitert konden worden. Ja, en toen kwam de vraag waarom ik niet ente voor Weil en kennelhoest, dat was dus wel heel belangrijk.
Ik vertelde dat ik niet zomaar ga enten en zeker niet voor Weil omdat ze hier nooit zwemmen en kennelhoest had geen zin omdat ze nooit naar een pension gaan.
De DA kwam met verhaal dat veel mensen hun dieren niet meer enten en dat er veel uitbraak van ziektes op de loer liggen, recent dus de uitbraak van kattenziekte.
Maar goed, ze zou die van mij eerst dan maar gaan titeren.

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*
Aantal honden: 2

Re: Titeren

Berichtdoor Pasqualino » di 21 okt, 2014 10:51

Welke ziektes liggen op de loer dan? Het zomaar niet meer enten is ook niet verstandig, maar als titerbepaling laat zien dat de hond beschermd is, dan lijkt mij daar niks verkeerds mee. Weil wordt niet overgedragen van hond tot hond dus een gevaar voor andere honden ben je sowieso niet.

Ik wil mijn honden zeker beschermen tegen dispender(hondenziekte) ), hcc(leverziekte) en parvo omdat die en besmettelijk en dodelijk zijn , maar daarom laat ik die dan ook titeren. Wat is dan verder het gevaar voor andere honden of bevolking dan?

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » di 21 okt, 2014 11:26

Ze had het er over dat er zoveel honden niet geënt worden, en dus kan bijv. (net als met Kattenziekte) een uitbraak komen van Hondenziekte op Parvo. Die van zijn altijd geënt. Toch raar, want ik moest altijd elk jaar komen, nu zei ze dat Hondenziekte, leverziekte en parvo 3 jaar geldig zijn.
In mijn boekje staat dat Asha bijv. elk jaar geënt is, 7 jaar achter elkaar. Ze is nooit geënt voor kennelhoest en weil.
Met titeren zal ik het nog eens goed vragen, want ik snap niet dat ze elk jaar geënt moesten worden.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » vr 24 okt, 2014 12:16

Naar welke praktijk ga je, Jessica?
Ik ben nu met Finn bij DAP Vries en ze hebben niet veel ervaring met rauwvoeren/titeren, terughoudendheid bij enten, preventief wormonderzoek ( en niet zgn. preventief ontwormen..), maar ze zijn heel welwillend en hebben zich verdiept in een paar artikelen die ik ze heb toegezonden vorig jaar.
Titeren doen ze daar niet: ik ben de enige in hun praktijk die daarom heeft gevraagd en dat wordt te duur voor ze.
Ik ga er t.z.t. dus mee naar Hopmans, die doen dat wel, heb ik begrepen.
Overigens is Finn dit jaar nog wel geënt omdat hij naar shows in NL is geweest en dat is dan verplicht.
Ik ent niet voor Weil en kennelhoest, wel voor Rabiës omdat we relatie met Finn naar het buitenland gaan.
Afbeelding

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor veramon » vr 24 okt, 2014 12:21

Te snel op enter..
Je titert juist omdat je wil weten of je hond antistoffen genoeg heeft tegen Parvo e.d.
Zouden er niet genoeg antistoffen meer in het bloed zijn, dan ent je bij: op die manier ent je niet onnodig of teveel.
Dat argument van je DA dat er een uitbraak zou kunnen komen als er niet meer wordt geënt, is dus nergens op gestoeld.
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » vr 24 okt, 2014 12:35

Ik ga naar Beers in Norg, die titeren sinds kort, Ze staan er niet negatief tegenover, maar enten is wel heel belangrijk, ook omdat ze nu 3jaar geldig zijn, die van mij werden nl elk jaar geënt. Dus elke 3 jaar enten was niet slecht.

*Gespikkelde liefde*
*Gespikkelde liefde*

Berichtdoor sam28 » di 25 nov, 2014 09:32

Ziva is geënt toen ze pup was en daarna nooit meer.
Ongeveer anderhalf jaar geleden (ze was toen 6) is ze getiterd en zat toen goed in de antistoffen.
Ik zou wel weer willen titeren alleen weet ik niet waar. Kan het misschien wel opzoeken maar geen tijd voor gehad.
Afbeelding

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*

Berichtdoor annemiek h » di 25 nov, 2014 12:18

Vraag voor de zekerheid wel even of ze titeren met de Vaccicheck. Dan kost een titerbepaling ca. € 35-40 per hond. Doen ze het met een laboratoriumonderzoek dan ben je zo 100-150 euro verder.
Afbeelding

*Gespikkelde liefde*
*Gespikkelde liefde*

Berichtdoor sam28 » di 25 nov, 2014 13:10

goeie tip, thnx
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 25 nov, 2014 14:45

Als het goed is komt Tannetje begin volgend jaar naar Leeuwarden, dan ga ik beide honden laten titeren, ben erg benieuwd.

*Life to the Max*
*Life to the Max*

Berichtdoor annicha » za 27 dec, 2014 21:34

hoi ,

DAP zuidhorn gebruikt de vaccicheck. Ze hebben ook een vestiging in reitdiephaven (Groningen)

Groetjes Ingeborg

Keer terug naar Honden algemeen