Registreren

Gevraagd, honden puzzles

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Gevraagd, honden puzzles

Berichtdoor Sjaak » vr 06 feb, 2015 18:39

Ik weet niet goed waar ik dit oproepje moet plaatsen dus als het verplaatst moet worden mods, ga jullie gang!

Nu Ilja nog maar weinig uithoudingsvermogen heeft door haar hartritme stoornis wil ik haar heel graag op een andere manier uitdaging geven, in huis. Hebben jullie tips waar ik leuke ideeën kan vinden voor denkspelletjes laat het alsjeblieft weten.

Mochten jullie zelf denkspelletjes hebben waar jullie niets meer mee doen wil ik ze misschien van jullie overnemen tegen een overnameprijs die voor beiden leuk is en uiteraard verzendkosten.

Niet geschoten is altijd mis geschoten dus vandaar dat ik hier gewoon het oproepje plaats. Mogelijk dat zondag ook een bestelling ga plaatsen bij Zooplus voor een paar spelletjes als er geen of weinig reacties komen.

Ben benieuwd of jullie nog iets wat niet meer gebruikt wordt in de kast hebben liggen :-)
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Neverending story*
*Neverending story*

Re: Gevraagd, honden puzzles

Berichtdoor mandarijn » vr 06 feb, 2015 18:53

Heb je in dit topic al gekeken?
viewtopic.php?f=18&t=37494
Daar kun je misschien wat ideeën uit halen.
Verder is er ook een Facebook pagina. Die heet geloof ik hersenwerk voor de hond. Daar kun je ook veel vinden.
Afbeelding
Groetjes Jessica

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » vr 06 feb, 2015 19:06

Nee dat topic had ik nog niet gezien, dankjewel, ga er meteen neuzen!
Groetjes Nicole

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » vr 06 feb, 2015 19:59

Inderdaad op Facebook de pagina's Spelideeën voor honden en Hersenwerk, de leukste hondenpuzzels maak je zelf. Daar komen dagelijks vele hersenwerk ideeën voorbij.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » vr 06 feb, 2015 22:04

Dank je, ik ga daar zeker kijken, even gauw een nieuw FB account aanmaken!
Groetjes Nicole

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » za 07 feb, 2015 22:06

Ik heb hier net over de grens twee brain games gekocht om mee te beginnen (deze hebben ze niet bij Zooplus), ik kon het niet laten.
Ik merkte dat ik niet in de stemming ben om nu heel creatief te zijn en dat ik liever lekker met ze bezig ben.

Beiden zijn van het merk Trixie (van kunststof).

http://www.trixie.de/en/grp/Dog_Toys,14817

Ik heb de 'chess' en 'move 2 win' gekocht. Beiden vinden het dolle pret (en ik ook!) De chess is ondanks dat het level 3 is voor beiden redelijk te doen, met trial and error lukt het ze helemaal en van proberen leren ze natuurlijk ook.

De move 2 win is pittiger, lades met een touwtje niet eens geprobeerd met ze en ze zien echt nog niet dat die schuif laadjes kan openen. Geeft niet, ze zijn dolenthousiast. Ilja hijgend en Sjaak trillend van opwinding.

Succes nummers dus waar ik ook plezier aan beleef.

Ze hebben er pas 1 keer mee gespeeld (samen). Voor Ilja was dat prima want die leerde van Sjaak dat ze best dingen met haar tanden vast mag pakken of ergens aan krabben.

Vanaf morgen 1 op 1 :-)

Ps ik ben bewust niet met level 1 begonnen, iets dergelijks ooit gehad en dat was zelfs voor de katten niet echt spannend. De lol was er voor iedereen gauw vanaf waardoor We nooit meer iets dergelijks gedaan hebben.
Groetjes Nicole

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » ma 09 feb, 2015 16:29

Snelle update :-)

We puzzelen nou uiteraard 1 op 1 op de makkelijkste manier die de schaakpuzzle toe laat. Ilja werkt geconcentreerder en rustiger dan Sjaak maar 2 of 3 rondjes zijn genoeg. Je ziet haar "denken". Het is voor haar een fijne mentale uitdaging maar daarna is ze dan ook echt moe. Dat zie ik een paar uur later ook aan haar uithoudingsvermogen. Er lijkt een verband - maar uitdagen staat bij mij vóór het glazen kastje.

Sjaak wordt duidelijk gehinderd doordat hij extreem voer gemotiveerd is. Hij zoekt wel maar "schakelt" nog niet. Hij heeft er ook heel veel plezier in. Misschien voor hem eerst nog een makkelijkere aanschaffen.

Ik vind deze serie wel heel gaaf, ze kunnen tegen een stootje en omdat het plastic is zijn ze ook prima weer schoon te maken.
Groetjes Nicole

Keer terug naar Honden algemeen