Registreren

Schaduwhond

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Schaduwhond

Berichtdoor Ester » do 19 feb, 2015 19:26

Hebben jullie ook een schaduwhond(en)?

Atlas loopt mij eigenlijk altijd achterna. Waar ik ben daar is hij in de buurt.
Als ik boven de was ga ophangen/vouwen of de bedden ga verschonen dan ligt hij er altijd bij. Als ik naar de wc ga of ga douchen (bij ons is de badkamer beneden) dan ligt hij of voor de deur, of hij ligt bij mijn voeten.
Ik heb een heuse "stalker". Het hoort ook wel bij het ras. Ik vind het overigens helemaal niet vervelend, hij ligt/loopt mij niet in de weg. (of in elk geval meestal niet :voer45: )

Hera niet, als ik in de kamer ben dan ligt ze wel altijd in de buurt. Maar als ik bijv. ga douchen dan draait ze zich nog eens lekker om in haar mand of op de bank. Ze zal ook echt niet mee naar boven gaan om te kijken hoe ik de was opvouw, of meelopen naar de badkamer. Als ik beneden ergens wat langer mee bezig ben, komt ze wel een keer "hoi" zeggen en gaat dan weer verder slapen.
Hera volgt me vooral op de voet als haar wat te wachten staat. (eten, mee uit, als ik mijn hondenschoolkleren aan doe)

*Neverending story*
*Neverending story*
Aantal katten: 0

Re: Schaduwhond

Berichtdoor mandarijn » do 19 feb, 2015 19:54

Dat klinkt mij bekend in de oren.
Hier is Bas mijn schaduwhond. Terwijl Bobbie dat niet heeft.
Afbeelding
Groetjes Jessica

*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 4

Berichtdoor Sylvia » do 19 feb, 2015 20:00

Een schaduw kat :voer27: Nairo is altijd overal bij me, Shere Khan in mindere mate, Nairo zit op de badrand te wachten als ik douche) of zit voor de douchedeur), als ik me heb afgedroogd springt hij in mijn armen en loop ik naar de overloop waar ik deo op doe, dan zet ik hem in de vensterbank en dan wacht hij, dan springt hij weer in mijn armen en loop ik naar de slaapkamer om me aan te kleden :roll: :oops: :voer7:
Als ik 's nachts naar de wc ga gaat hij mee :roll: en 's nachts ligt hij eigenlijk altijd tegen me aan te slapen.
Groetjes Sylvia

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal katten: 2

Berichtdoor Vivianneb » do 19 feb, 2015 20:00

Ja Cailean is mijn schaduwhond.. die volgt me zelfs tot op de wc haha
Hij kan ook niet tegen dichte deuren..
Jiro ligt eraan waar ik mee bezig ben :P
Afbeelding

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor veramon » do 19 feb, 2015 20:41

Haha wat een leuke verhalen!
Ja Finn volgt mij ook door het huis, naar de wc/ badkamer, slaapkamer, keuken.
Alleen als hij buiten ligt niet, dan is hij tevreden als hij me hoort in huis en zo nu en dan even ziet.
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » vr 20 feb, 2015 12:19

Yoda is mijn schaduwhondje, ze kan niet naar boven, maar anders kwam ze daar ook. Soms heb ik er geen erg meer in dat ze altijd bij me is, en dat levert weleens gevaar op, vooral met snoeien.
In het begin toen ze hier kwam gingen we wandelen en na verloop van tijd mocht ze los, ze plakte toch aan me vast. Soms lette ik wat meer op de anderen en zag ik yoda niet meer. Ik maar roepen en roepen en weer teruglopen waar ze zou kunnen zijn, en dan stond ze dus achter me. Als ik draai, dan draait ze mee en zie je haar niet, ze is zo klein. En dan denk je dus dat ze weg is.

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 3

Berichtdoor faith » vr 20 feb, 2015 14:53

yep ayomi,tot in de wc aan toe en die duwt soms anderen zelfs weg als die aandacht opeisen ;)
Afbeelding

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » wo 25 feb, 2015 17:16

Nee niet echt, alhoewel, Enzo ligt meestal daar waar ik zit. Maar pakt wel ook zijn eigen plekjes (trekt zich terug in de bench als hij daar zin in heeft) ze mogen niet boven komen en mee lopen naar de wc vind ik ook niet echt nodig, dus het achterna lopen beperkt zich hier ook redelijk. Zomers als ik in de tuin zit zijn hun daar ook en als ik binnen zit zijn hun ook binnen. Wel wordt ik ook altijd erg goed in de gaten gehouden of ik niet 'perongelijk' aanstalten maak om iets met ze te gaan doen. Dat heeft Enzo al door als ik er alleen al aan denk ;) Dan gaat zijn knop van enorme sul naar gedreven werker :P

*Reloaded Revolution*
*Reloaded Revolution*

Berichtdoor GekGeitje » wo 25 feb, 2015 20:26

Sunny is helemaal geen schaduwhond. Die zoekt graag haar eigen plekje om te slapen en loopt me ook niet achterna in huis. Vind ik eigenlijk wel jammer, ik vind een schaduwhond wel leuk :) Plinius liep altijd en overal zchter me aan. Sunny is gewoon niet zo, haha. Behalve als ik jas of schoenen aan doe, dan heeft ze wel zoiets van "oeh, we gaan iets doen dus verlies haar maar niet uit het oog".

Trouw lid
Trouw lid
Aantal honden: 3

Berichtdoor Jetje » vr 27 feb, 2015 14:46

Eigenlijk alledrie wel, als ik in de huiskamer ben dan zijn mijn drie meiden daar ook als ik in de keuken ben dan zei ook. Maar Fleur is altijd het eerst en loopt me direct achterna, volgt me vaak direct. Regelmatig met haar neus zo`n beetje in mijn knieholtes, dat is niet altijd even handig.... als je met een volle wasmand ineens de andere kant op draait en ik haar niet zie. Soms zou ze het liefst in me kruipen geloof ik.
Buiten is ze gelukkig nu wel lekker vrij en doet haar eigen ding, dat vertrouwen heeft ze nu in zichzelf. Toen ze jong was, was ze zo onzeker dat ze zelfs dat niet durfde. Binnen is ze wel gewoon ontspannen en relaxed verder , maar gewoon heel graag dicht bij me. Echt mijn schaduw
My sweet angels, Isabelle, Romy en Fleur
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor QueenE » za 28 feb, 2015 11:10

Soms wel, soms niet, hangt er vanaf hoe moe ze is :P En naar boven mag ze in principe niet dus dan zit ze vaak wel voor de trap te wachten :P 's Ochtends probeert ze wel altijd als mijn man al beneden is stiekem naar boven te rennen om mij wakker te maken :P En nu met dit 'koude' weer wil ze ook niet mee naar buiten dan blijft ze liever binnen zitten als ik naar buiten ga.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Silvia » di 17 maart, 2015 18:28

Fire volgt me ook overal. Ze is van hetzelfde ras als Atlas dus dan kan een boel verklaren. :wink:
Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden een poos werkeloos was. Pffff…. dat was toch erg vermoeiend voor Fire. Van de computerkamer naar de keuken, dan weer even naar buiten, en moet het vrouwtje nu alweer naar de WC? Wat een zeikerd… Weer terug achter de computer, thee drinken in de keuken, TV kijken, hèhè eindelijk wandelen, in de tuin werken… En Fire sjouwde maar achter me aan. Wat was ze blij dat ik weer een baan had en ze gewoon weer lekker een paar uurtjes kon gaan liggen meuren!

Keer terug naar Honden algemeen