Registreren

Hondentuigen

Algemene onderwerpen over honden kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 3

Re: Hondentuigen

Berichtdoor faith » ma 20 apr, 2015 08:31

voorkant van aylen haar tuis,dit materiaal is super licht en wordt ook niet veel zwaarder met zwemmen en is zo droog.buikbanden zijn met gespen aan 2 kanten zo los te klikken,dus hond hoeft er niet in te stappen.
zit echt perfect.
IMG_4962 (Custom).JPG
Afbeelding

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Berichtdoor sjuutje » ma 20 apr, 2015 23:16

Ik gebruik voor Dio bij het bikejören een Zero DC short harnas;
Afbeelding
http://rundog.nl/home/8-zero-dc-faster-short-harnas.html

Afbeelding

Voor Joy heb ik er ook één voor het canicrossen wat Johan met haar doet.
Ik merk alleen bij Dio dat hij nog niet voldoende gegroeid is en hij af en toe wat scheef trekt, bij Joy is dat helemaal niet het geval, hij zit haar als gegoten.
Dio kan geen kleinere; dan past zijn kop er niet meer door :voer45:
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1

Berichtdoor SadideBerner » di 21 apr, 2015 07:54

Wel jammer dat er best wat tuigen zijn die niet volledig aan te passen zijn. Had je die band voor nou ook los kunnen klikken was een maat kleiner geen probleem geweest. Zo heeft Sadi een huntertuig maar xxl kleiner past niet maar de borstband zit vele malen te ruim. Best jammer.
Afbeelding

*Joy of Life*
*Joy of Life*

Berichtdoor faith » di 21 apr, 2015 10:30

precies daarom laat ik ze op maar maken ;)
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 0

Berichtdoor yvonnej » wo 22 apr, 2015 13:10

Zijn er trouwens ook tuigjes waar je niet de kop van de hond doorheen moet doen? Ik heb een Kebo tuig in V vorm en een hurtta en K9 tuig. Alle drie moet je ze over de kop aandoen en daar heeft Donja een vreselijke hekel aan. Als ik haar halsband pak, dan kan ik haar gewoon aanlijnen, maar als ik een tuigje pak, dan loopt ze voor mij weg. Ik heb en hond met nekhernia gehad en daarom heb ik toch liever een tuig dan een halsband.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » wo 22 apr, 2015 13:29

Onder andere het ergocomfort van Ferplast.
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Kim. » wo 22 apr, 2015 14:47

Bedankt voor alle reacties! :D

Ik ga voor een tuig op maat laten maken. Weet ik zeker dat hij precies past. Vind die op de site die Conny als tip gaf wel een goede! Dank je Conny!

Thanks voor het meedenken allemaal!
Afbeelding
Groetjes, Kim

*Joy of Life*
*Joy of Life*

Berichtdoor faith » wo 22 apr, 2015 21:48

graag gedaan!
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor SadideBerner » do 23 apr, 2015 10:16

yvonnej schreef:Zijn er trouwens ook tuigjes waar je niet de kop van de hond doorheen moet doen? Ik heb een Kebo tuig in V vorm en een hurtta en K9 tuig. Alle drie moet je ze over de kop aandoen en daar heeft Donja een vreselijke hekel aan. Als ik haar halsband pak, dan kan ik haar gewoon aanlijnen, maar als ik een tuigje pak, dan loopt ze voor mij weg. Ik heb en hond met nekhernia gehad en daarom heb ik toch liever een tuig dan een halsband.

De perfect fit harness kun je zo los maken en aan doen dat ie niet over het hoofd hoeft.
Die heeft zowel op t voorstuk 2 van die klik dingen als aan de achterkant. Wij laten er voor 1 aan zitten, leggen het front op de rug dan het het borststuk voor de borst langs om aan de andere kant vast te klikken. Dan het borststuk tussen de voorpoten door (daar zit de buik band aan om vervolgens achter aan beide kanten de buikband vast te klippen.
Sadi heeft hetzelfde probleem met tuigen echter zeg ik er bij Sadi heeft het met alle tuigen.
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor yvonnej » do 23 apr, 2015 14:06

Ik heb even gekeken hoe die eruit ziet, maar die heb ik al een keer gepast in de winkel, maar die past haar niet.

*Mijn maatje*
*Mijn maatje*

Berichtdoor judith » vr 14 aug, 2015 20:59

Ik ben ook op zoek naar een ander tuig.
Want ik twijfel of het K9 tuig wel goed zit bij Dorian. Hij zakt scheef,heb al de buikband wat versteld,maar dan zit hij echt te strak om zijn buik(kan er geen vinger tussen leggen)Vind de borstband ,bij nader inzien ook niet fijn,heb zo het idee dat hij minder bewegingsvrijheid heeft met zo borstband.

Nu ben ik op zoek naar een ander tuig en ik wil nu zo Y tuig een proberen.Maar pff wat een aanbod.
Ik weet wel dat ik een kleur wil,liefst oranje en dan met fleece.
Dacht mss is zo Perfect Fit Harnas wel wat,maar lijkt mij zo lastig met vastmaken,ben nu gewend aan een simpel click systeem.
Zo Furka Working dog tuig lijk mij ook wel wat,maar die kan ik enkel in het zwart vinden.Zo Niggeloh tuig lijkt mij ook wel fijn,maar wel prijzig.
Dat Zero DC short harnas lijkt mij ook wel erg prettig,maar lijkt mij niet echt wat als wandeltuig?
En ik wil liever niks kopen via i-net,maar pas liever in de winkel.
Heeft iemand ervaring met deze tuigen ? Dat ze niet scheef zakken bedoel ik dan.

Dorian in zijn K9 tuig.
Afbeelding

Afbeelding

*Joy of Life*
*Joy of Life*

Berichtdoor faith » vr 14 aug, 2015 23:38

met fleece zou ik niet doen, zodra t nat wordt wordt t heel zwaar en gaat hangen.
ik zweer bij de op maat gemaakte tuigen van https://www.facebook.com/aura4dox?fref=ts

verschillende tuigen en alle kleuren die je maar wilt
Bijlagen
IMG_2110 (Custom).JPG
IMG_2094 (Custom).JPG
Afbeelding

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » za 15 aug, 2015 09:11

Het Zero DC tuig wat ik gebruik bij beide honden, gebruik ik ook met wandelen en dat gaat prima. Het oog zit op de rug en het tuig trekt niet scheef (nou ja, bij dio dus wel iets want het past hem niet zo mooi).
Het is via verschillende bronnen te koop, via het internet maar bijv. Rosinne van Rundog is ook wel op wedstrijden te vinden en als je hier in Friesland woont, kun je gewoon bij haar komen passen.

In de wintermaanden heb ik er altijd nog een lampje aanvast zodat ze goed zichtbaar zijn voor autoverkeer (tis hier op de landweggetjes erg donker en ze lopen vaak los).
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

*Mijn maatje*
*Mijn maatje*

Berichtdoor judith » za 15 aug, 2015 10:23

faith schreef:met fleece zou ik niet doen, zodra t nat wordt wordt t heel zwaar en gaat hangen.
ik zweer bij de op maat gemaakte tuigen van https://www.facebook.com/aura4dox?fref=ts

verschillende tuigen en alle kleuren die je maar wilt

Ik ga eens even kijken op haar FB.Dankje :D

*Mijn maatje*
*Mijn maatje*

Berichtdoor judith » za 15 aug, 2015 10:25

sjuutje schreef:Het Zero DC tuig wat ik gebruik bij beide honden, gebruik ik ook met wandelen en dat gaat prima. Het oog zit op de rug en het tuig trekt niet scheef (nou ja, bij dio dus wel iets want het past hem niet zo mooi).
Het is via verschillende bronnen te koop, via het internet maar bijv. Rosinne van Rundog is ook wel op wedstrijden te vinden en als je hier in Friesland woont, kun je gewoon bij haar komen passen.

In de wintermaanden heb ik er altijd nog een lampje aanvast zodat ze goed zichtbaar zijn voor autoverkeer (tis hier op de landweggetjes erg donker en ze lopen vaak los).

Ik woon helaas niet in Friesland,maar Rotterdam :oops:
Heel af en toen bezoek ik eens een hondenshow,maar daar zal zij niet staan denk ik.
Maar wel bedankt voor je reactie :voer20:

En een lampje eraan is idd handig,en aan een tuig zal het goed zichtbaar zijn.

VorigeVolgende

Keer terug naar Honden algemeen