Liefdesbaby's verwacht...

Alle onderwerpen waar geen aparte rubrieken voor zijn kun je hier kwijt.

Moderators: Ester, annemiek h

Keer terug naar Katten algemeen | Voer Natuurlijk forum index

Re: Liefdesbaby's verwacht...

Berichtdoor Ester » di 27 jul, 2010 13:42

Wat een verdriet Lammijne (en Harry) en een schrik! :( En ook heel dubbel: ik hoop dat de andere 3 kittens nu gewoon meer kans hebben maar wat is de natuur soms inderdaad hard. Het gaat nu gewoon helemaal goedkomen hoor, dat móét gewoon!

Zojuist hebben we de 2 baby's een plekje in onze tuin gegeven en een vlinder op een stok erbij gezet... Het was toch weer even een knap emotioneel moment, denk ook dat alle spanning er even uitkwam... De kleintjes waren gewoon zó gewenst en er werd zó naar ze uitgekeken... :cry:

Ach lieve Lammijne toch, ik huil even met je mee.Afbeelding
Groetjes van Ester, Argos en de Felhestia-katten.
Afbeelding
Ester
*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor HecKyCay » di 27 jul, 2010 13:43

Jeetje wat naar :(

Hopen op een goede laatste 2 weken met gezonde kittens!!!
Website van Hector, Cay'Rak & Ash'Lan
Afbeelding
HecKyCay
Amateur spammer
Amateur spammer

Berichtdoor Eranthe » di 27 jul, 2010 15:43

Oh... wat een verdriet om twee lieve poezen kindjes te moeten begraven... :cry:
Sterkte toegewenst. Ik blijf door duimen, net zo lang tot de anderen gezond en wel geboren zijn.
Een dikke knuffel voor mama Éowyn! Wat doet ze het, ondanks alles, toch goed.
Groetjes, Karen
Afbeelding
Eranthe
Amateur spammer
Amateur spammer

Berichtdoor jeanine » di 27 jul, 2010 17:08

he wat een narigheid, ik duim voor 3 gezonde kittens over 2 weken, heel veel sterkte nog de laatste loodjes.
Afbeelding
jeanine
*West Friese Jagers*
*West Friese Jagers*

Berichtdoor Erwina » di 27 jul, 2010 18:24

Oh jeetje, dus toch :( Wat een verdriet zeg... We gaan heel hard duimen dat de andere 3 het nu gewoon gaan redden!

Dikke knuffel voor jullie!
..:: Groetjes Erwina ::..
Afbeelding

Het Nederlandse Agilityforum!!
Erwina
*Technisch adminnetje*
*Technisch adminnetje*

Berichtdoor Lammijne » di 27 jul, 2010 18:51

Weer bedankt voor al jullie reacties, dat doet me goed. We gaan helemaal voor de 3 kleintjes die nu nog in haar buik zitten. Dat moet gewoon helemaal goed gaan komen met hen! We blijven positief denken!

annemiek h schreef:Hè wat naar joh :( maar toch ook wel fijn dat je nu weet waarom ze slijm en bloed verloor. Waren anders 2 hele lange onzekere weken geworden. Met de andere hummeltjes gaat het vast prima! Ik vond haar op de laatste foto toch weer behoorlijk gegroeid :voer20:
Het is jammer dat jullie zo ver weg wonen anders was ik wat spreeuwtjes voor Eo komen brengen :wink:

Dat is ook zeker zo, het is fijn om nu te weten waar het slijm-en bloedverlies vandaan kwam. En we blijven zeker hoop houden wat betreft de andere drie kittens. Helaas is ze wel een stukje slanker geworden nu hoor... :P
Och, Éowyn was vast helemaal blij geweest met een spreeuw! :lol:
Groetjes Lammijne en de Aruna-cats!

Afbeelding
Lammijne
*Aruna Cats*
*Aruna Cats*

Berichtdoor Sylvia » di 27 jul, 2010 21:24

Ik denk dat je hier zelf ook al wel bang voor was he, dat dit zou gebeuren :? :cry:
Wat ontzettend naar en verdrietig :cry: :cry:

Ik duim verder voor 3 pracht baby's en een verdere voorspoedige dracht! Dat de 2 weken maar snel om zijn!
Groetjes Sylvia
Sylvia
*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*

Berichtdoor miriam » wo 28 jul, 2010 11:44

Ach wat verdrietig...kan me voorstellen dat dit heel emotioneel was allemaal. Maar klinkt ze toch als een geweldige poes...een droompoes!!! Ik hoop voor jullie dat die laatste 2 weken voorbij vliegen, en er 3 gezonden kleintjes geboren worden :wink:
Afbeelding
Groetjes, Miriam...Tibbe en Pleun.
miriam
*Ganz Toller Drent*
*Ganz Toller Drent*

Berichtdoor Lammijne » za 31 jul, 2010 12:39

Natuurlijk ook nog erg bedankt voor jullie berichtje Miriam en Sylvia.

Éowyn is ook zeker een droompoes. Ze is zo'n lieve, bescheiden, zorgzame, trouwe poes... Harry en ik hebben beide een hele bijzondere band met haar.

Het gaat gelukkig nog steeds allemaal prima met Éowyn. Geen koorts/verhoging, dus dat is een goed teken. Ze is wel een stuk actiever geworden de laatste dagen, ze heeft echt haar gekke buien weer zo nu en dan :P.
Wel is ze een stuk slanker geworden. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog drie kittens in haar buik heeft zitten... Misschien dat Éowyn aanvankelijk toch drie kittens droeg in plaats van vijf en nu dan dus nog één kitten draagt in plaats van drie? Nog ongeveer 1,5 week, dan weten we het hopelijk... Als Éowyn in ieder geval maar een goede bevalling heeft en de kitten(s) gezond zijn. Pff, ik blijf het erg spannend vinden hoor!

Sylvia schreef:Ik denk dat je hier zelf ook al wel bang voor was he, dat dit zou gebeuren :? :cry:
Wat ontzettend naar en verdrietig :cry: :cry:

Ja, ik was hier idd al bang voor... :cry: Ik had toch best het gevoel dat er een kitten/embryo was afgestorven. Al hoopte ik dat het toch iets anders zou zijn. Dat het dan toch een overleden kitten/embryo was (en ook nog eens niet één maar helaas 2), was toch best wel heel pijnlijk en confronterend. Harry en ik hadden het er wel eens over gehad hoe het er nu dan uit zou zien. En dan ligt daar ineens zo'n klein wezentje. Kaal, maar gaaf. Nog niet duidelijk een kitten, maar wel al 4 echte pootjes, kopje, staartje en je kon de nageltjes al zien... :( Gelukkig besefte Éowyn heel goed dat de kleintjes dood waren. Moet er niet aan denken dat ze zou hebben gedacht dat ze nog leefden en ze zou gaan wassen en stimlueren bij haar te drinken en dergelijke...

Harry heeft nog een paar foto's gemaakt van de vroeggeboorte en een kleintje apart. Mochten er mensen zijn die de foto's graag zouden willen zien, stuur dan maar even een PM met je e-mailadres. Ik heb alleen liever niet dat ze verder rond worden gestuurd of iets dergelijks, daar ze voor mij nog steeds vrij persoonlijk zijn en nog steeds best een emotionele lading hebben...

Afbeelding
Lammijne
*Aruna Cats*
*Aruna Cats*

Berichtdoor Jet » za 31 jul, 2010 18:58

Ik weet helaas hoe het eruit ziet van embryo,s van Puppy,s.
En je teleurstelling kan ik mij ook heel goed voorstellen. :(
Dieren zijn mijn beste vrienden,hoewel ik mensen ook niet kan missen.

Afbeelding
Jet
*Jet, Forumhond 2008*
*Jet, Forumhond 2008*

Berichtdoor Lammijne » zo 01 aug, 2010 18:45

Ik vrees dat Éowyn niet meer zwanger is... :( Ze gedraagt zich niet meer zwanger (Éowyn heeft besloten zich maar weer als één groot kitten te gaan gedragen :P. Die sjeest weer als een kamikaze piloot door het huis en maakt weer de mafste sprongen), ziet er niet meer zwanger uit, de tepels lijken weer normaler te worden en we kunnen ook nog steeds geen beweging voelen in haar buik...
Een bevriende fokker heeft haar zaterdag nog irl gezien en bevestigde mijn vermoeden dat ze idd wel eens leeg zou kunnen zijn... Op één plek zou heel misschien nog wel een kitten kunnen zitten, maar of het kitten nog leeft...??? (Ik hoop niet dat het kitten overleden is, want een overleden kitten moet er natuurlijk nog wel uit :( ) Zo jammer dit, het begon allemaal zo mooi... :(
We weten in ieder geval wel dat Éowyn en Jouri het helemaal niet erg zullen vinden straks weer met elkaar aan de gang te mogen... :wink: :lol:

Afbeelding
Lammijne
*Aruna Cats*
*Aruna Cats*

Berichtdoor veramon » zo 01 aug, 2010 18:52

Och Lammijne, nee toch.. :cry:
Dat is wel een erg grote teleurstelling!
Ik weet natuurlijk wel dat dat vaak zo is als er al een paar kittens -veel te vroeg- zijn geboren, maar het kán ook goed gaan.

Wel heerlijk natuurlijk dat het nu goed gaat met Éowyn, dat is het allerbelangrijkste!Afbeelding

Evengoed sterkte en een knuffel van mij, ook voor Éo natuurlijk!Afbeelding
Afbeelding
veramon
*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor Sylvia » zo 01 aug, 2010 19:12

Oh nee, wat een naar nieuws :cry: :cry: oh dit is echt onwijs jammer/balen/enz.
Ga je nog een echo/rofo laten maken om meer zekerheid te krijgen?

Sterkte en een dikke knuffel.

Wel fijn dat Éowyn zich zo goed voelt (dat is een kleine zorg minder, mocht ze echt geen kitten meer dragen).
Groetjes Sylvia
Sylvia
*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*

Berichtdoor Lammijne » zo 01 aug, 2010 19:40

Bedankt voor jullie berichtje.
Ik ben ook heel erg blij dat het met Éowyn zo goed gaat, want zij is en blijft absoluut het belangrijkste! Ik heb vandaag ook maar direct vastgesteld dat Éowyn minstens 20 moet worden, we kunnen gewoon niet zonder die super lieve boef :D.
We waren het eigenlijk helemaal niet meer van plan, maar we hebben besloten morgen toch een echo te laten maken. Er is veel onzekerheid nu... Is ze nog wel zwanger en als ze nog een kitten draagt, leeft dat kitten dan nog? Straks een week op een bevalling te zitten wachten die helemaal niet komt is ook weer zo wat. En Ester zou in principe volgende week ook komen om de bevalling mee te maken. Het zou ook zo sneu zijn als ze hier komt en we samen zo'n beetje een week zitten te wachten en er gebeurd niks en ik zou het ook erg jammer voor Ester vinden als ze thuis blijft en Éowyn bevalt toch van een levend kitten. We willen zelf graag duidelijk en in deze situatie is dat extra prettig. Daarbij is Éowyn verder een makkelijke poes, ook bij de da. Al zou wat haar betreft het scheren wel overgeslagen mogen worden :wink: .
Hopelijk hebben we morgen dus meer duidelijkheid...

Afbeelding
Lammijne
*Aruna Cats*
*Aruna Cats*

Berichtdoor ginnie » zo 01 aug, 2010 20:09

he bah Lammijne, dat zou echt naar zijn.

Ik denk dat ik hetzelfde zou doen, 'even' naar de da voor een echo. Dan weet je tenminste meer.

Sterkte en succes morgen!
groetjes van Wendy en de poezenbende
ginnie
Snuffelaar
Snuffelaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Katten algemeen