Registreren

Een nieuwe thuis voor cyc

Algemene onderwerpen over katten kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Een nieuwe thuis voor cyc

Berichtdoor frodo quin » di 10 maart, 2015 21:45

naam: cyc
leeftijd; onbekend maar al ouder
geslacht; gecastreerde kater
medisch: lichte artrose (krijgt hij glucosamine voor), licht verhoogde nierwaarden (gaat goed op vers) en traanbuizen die niet werken

Cyc woont sinds afgelopen september 5jaar bij mij. Tussen hem en wolf gaat het al jaren slecht. Er is vanalles geprobeerd tot een gedragstherapeut en gedragsmedicatie toe, maar het gaat alsmaar slechter. Wolf leeft al een tijdje op de keukenkast om zo veel mogelijk de aanvallen te vermijden, maar ondanks alles neemt cyc hem toch dagelijks te grazen. Ze zitten nu gescheiden, maar ik woon veel te klein om dit op langere termijn te kunnen. Met Joran gaat het wel vrij goed, ze spelen samen, maar hij is er ook wel humeurig tegen. Wolf en cyc zullen nooit in het zelfde huis kunnen wonen hoe graag ik het ook zou willen, dus hopelijk kan ik een goede thuis voor hem vinden.

Cyc is heel lief tov mensen, hij knuffelt heel graag en doet dit dan ook vol overgave. Alhoewel hij ook wel is ergens in een krabpaal licht te slapen is hij een kat die veel aandacht wil. Spelen doet hij ondanks dat hij wat ouder is ook graag en dan vooral catnip kunstleren muizen, een stokje waar je mee over de vloer gaat en verenhengels doen het goed. Naar mensen zal hij nooit uithalen, als hij bang is verstijfd hij en met ratjes kan hij ook prima, hij heeft jaren met mijn ratjes samengeleefd en die zaten zelden in hun kooi. Toen hij bij mij kwam wonen was hij een heel schuwe kat, maar daar zie je nu niet veel meer van terug tov mij, bij vreemde mensen is hij wel bang al zal hij als hij ze wat beter kent en ze rustig zijn wel komen knuffelen.

Ik denk dat hij best een thuis zonder katten krijgt, al kunnen katten die niet dominant zijn en niet snel onder de indruk vaak wel. Een appartement is geen probleem (wij wonen nu ook op een appartement) al denk ik dat hij een afgezette tuin wel leuk zal vinden.

Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: Een nieuwe thuis voor cyc

Berichtdoor Ester » vr 13 maart, 2015 16:10

Wat een moeilijk en verdrietig besluit, ik hoop dat je snel een gouden mandje voor hem vindt. :voer53:

Gevorderde
Gevorderde

Re: Een nieuwe thuis voornatr cyc

Berichtdoor frodo quin » vr 13 maart, 2015 21:11

Ik hoop het ook, ook het apart houden is zeer zwaar voor de katten, ze zijn allemaal enorm gestrest, aan cyc zijn vacht begin je het ook al te zien. De gt had voorgesteld om dit twee weken te geven en ik hoop dat het ook lukt, want het enige andere alternatief, daar wil ik al helemaal niet aan denken, al is het nog beter dan een asiel of ergens slecht terecht komen, maar hij verdient het niet. Zo'n geweldig beestje en met wat geluk kan hij nog jaren mee.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » ma 16 maart, 2015 17:26

Oh, wat moeilijk voor jou om deze beslissing te nemen, maar uit je verhaal maak ik op dat dit voor Cyc ws. wel de beste beslissing is!
Ik hoop dan ook van harte dat je een gouden mandje voor hem vindt!
Succes hoor en sterkte voor jou.. :voer66:
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » ma 16 maart, 2015 21:46

Het is vooral voor wolf de enige mogelijke beslissing. Die zit er compleet onderdoor, zit 24u per dag met serieuze angst, waar hij trouwens ook twee soorten meds voor krijgt. Voor cyc aangenomen dat we dus ook heel snel iets vinden kan dit ook een goede beslissing zijn, maar voorlopig geen succes. Hen opgesloten houden is onhoudbaar en we zitten nu al halverwege de termijn dat we afgesproken hadden. Ik hoop toch dat ik nog een goede reactie krijg, want een gezonde kat laten inslapen, oké wel niet perfect gezond, maar het gaat echt om kleinigheden, dat voelt als moord, verraad en dan op de ergste manier denkbaar. Hij komt van zo ver, doodsbang voor mensen en is me beetje bij beetje gaan vertrouwen en op den duur krijg hij ook vertrouwen in mensen in het algemeen en nu is de kans groot dat ik dat vertrouwen op een gruwelijke manier moet beschamen, op een manier dat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Daarnet aan een vriendin gevraagd of ze het zou zien zitten om hem tijdelijk op te vangen, ze laat het morgen weten, maar het klonk niet bepaald positief, dus ik vrees er voor. Ik heb veel moeite om niet een hele dag te huilen en zit er serieus onderdoor, maar hij is het slachtoffer, niet ik.

Sorry voor de emotionele post, maar het moest er even uit.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » ma 16 maart, 2015 22:46

Niet erg hoor je emotionele post, het moet er toch uit. Maar zo moeilijk om een kat te herplaatsen vooral als ie alleen moet. Helaas heb ikzelf 2 katten en 3 hondjes, anders was ie welkom hoor.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » do 19 maart, 2015 11:01

Hij moet niet alleen, al denk ik dat hij de onverdeelde aandacht wel leuk zou vinden. Cyc heeft altijd met andere katten samengeleefd, maar kan niet met alle katten om. Heel dominante en heel bange katten lukt niet. Een kat met een normale dosis zelfvertrouwen naar andere katten toe geeft geen probleem. Hij gaat met joran ook geen confrontatie opzoeken, met zijn artrose gaat hij soortgenootje wel meer uit de weg dan vroeger, maar zal hij ze ook niet makkelijk gaan pesten, tenzij ze al bang van hem zijn.

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Berichtdoor flynn » vr 20 maart, 2015 01:02

heeft wolf mss een betere kans op herplaatsing? dan is dat mss een oplossing. zet zijn verhaal anders eens op marktplaats, daar kijken ook serieuze mensen naar een herplaatser.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » vr 20 maart, 2015 09:39

Wolf herplaatsen is geen optie, hij is van alles heel bang muv mij (de oppas gaat ook nog, maar hij wordt er wel nerveus van en slikt dan bv zijn eten in één keer door als ze op bezoek is en ik geef hem eten in de badkamer), mensen, dieren behalve ratjes, lawaai, behalve onweer en vuurwerk en heeft in het algemeen nogal een handleiding. Wolf moet ook gewoon niets weten van andere mensen, cyc staat daar wel open voor. Cyc is eigenlijk mijn meest normale kat van de drie, wel wat bang van vreemde mensen en wil wat meer aandacht dan de meeste katten, maar verder is hij eigenlijk heel normaal.

Het gaat hier eigenlijk van: joran, rare kat, maar heel makkelijk. Cyc normale kat met een beetje een handleiding. Wolf met een hele dikke handleiding.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » za 21 maart, 2015 16:37

Ach Evelien, ik vind het zo'n verdrietige situatie! :cry:
En heel herkenbaar ook: ik heb 2jaar geleden mijn -gezonde, maar zeer moeilijke HTK- Gili moeten laten inslapen, hij bleek absoluut niet herplaatsbaar, zelfs niet in " het kattenbos" destijds..
Dus ik herken je paniek, je schuldgevoel.
Ik lees dat Cyc wel een stuk gemakkelijker is dan Gili was (Gili lijkt meer op Wolf, zoals je hem beschrijft) dus ik hoop toch zó dat het gaat lukken om hem te herplaatsen!
Sterkte voor jou I.e.g. en vooral succes natuurlijk!

Vooralsnog zie ik hier geen mogelijkheden helaas.. :(
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » zo 22 maart, 2015 10:45

Wolf heeft zijn leeftijd mee, maar is verder een speciale kat.

Cyc staat nu ook weer op pijnstillers, zijn artrose speelt weer enorm op. Hij heeft lichte artrose, maar bepaalde periodes wel veel pijn, het zou mij niet verbazen als hem van onder de bank moeten trekken elke dag daar een rol in speelt momenteel en het vechten met joran zal er ook niet bij helpen. Die valt hem nu de hele tijd lastig (komt duidelijk aandacht te kort) en cyc laat dat natuurlijk niet gebeuren, af en toe een spelletje, maar verder is hij geen trampoline. Niet dat de pijn hem tegen houd om wolf aan te vallen, integendeel het maakt het erger.

De reacties die ik krijg zijn vaak van iemand die op zoek is naar een heel makkelijke rosse kat(ja het moet een rosse zijn). Hij is nu niet moeilijk, maar neen hij zal niet vanaf dag één met het kind van twee zitten spelen. Ik verwacht dat hij wel een paar dagen zal nodig hebben om vrij door het huis te durven bewegen. Komt er dan reactie van iemand die me wel wat lijkt dan is het wel met meerdere katten waarbij ik bij enkele toch mijn bedenking heb.

Het lastige is dat we gewoon geen tijd hebben, ik kan ze hier niet apart houden en samen ook absoluut niet. Ik zag tijdelijke opvang bij zijn oppas wel zitten, maar zij niet. Niet bij een onbekende waar hij ook in een kamer terecht komt en die dan gaan beslissen wat een goede thuis is voor hem zonder hem te kennen en moet hij ook maar op voeding waar hij niet tegen kan.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » zo 22 maart, 2015 10:51

@ veramon: het spijt me enorm voor jou dat je zelf in zo'n situatie hebt gezeten. Idd je kat laten inslapen is zwaar, zonder medische noodzaak, dat hakt er nog veel meer in. Ik besef dat het ook bij mij het meest waarschijnlijke scenario is zeker nu hij weer op pijnstillers zit.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Pipje » wo 08 apr, 2015 11:29

Jeetje wat een rotsituatie.... Een zieke kat in laten slapen is al verschrikkelijk, laat staan een 'gezonde'.

Hier helaas ook geen plekje, dominante kat in huis. Ik hoop écht dat je snel iets vind, al oproepje op FB geplaatst? Iets wat mensen kunnen delen zodat je een groot bereik hebt?

In ieder geval heel veel sterkte, ik duim voor jullie.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor frodo quin » di 30 jun, 2015 19:44

Dit topic mag weg, Cyc is niet lang na mijn laatste post ingeslapen.

Keer terug naar Katten algemeen