Registreren

Pip zoekt een nieuw huisje

Algemene onderwerpen over katten kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 3

Pip zoekt een nieuw huisje

Berichtdoor Kika » za 24 nov, 2012 00:02

Het was voor mij al moeilijk om het hele bericht op mp te typen, dus voor meer info graag daar lezen.
Ik heb op mp 25 euro gezegd omdat ik niet wil dat zomaar iedereen reageert.
Uiteraard vraag ik er geen geld voor.

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/katten-en-kittens-overige-katten/m619540752-lieve-maar-ook-heel-ontdeugende-poes-1-5-zoekt-een-huisje.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

Re: Pip zoekt een nieuw huisje

Berichtdoor Sjaak » za 24 nov, 2012 00:44

Jee meid, maar wel heel herkenbaar.
Hier was Sjaak door dit soort dingen heel bang geworden van mijn zwarte poes, gelukkig is dat nu bijgetrokken. Maar ik herken wat je schrijft over hoe je hond zich nu in huis gedraagt. Als Sterre naar hem blaast of naar een andere kat blaast kan hij soms ook van schrik nog steeds heel hard keffen en grommen... oorverdovende paniek dan.
Ik heb me toen ook de vraag gesteld waar dit toe zou kunnen leiden. Hier is het gelukkig goed gekomen maar ik zag het dus ook al gebeuren dat ik aan de herplaats moest.

Jij veel sterkte, als ik je advertentie zo lees gaat dit echt met pijn in je hart. De foto's van Pip spreken ook boekdelen.
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » za 24 nov, 2012 12:01

Wat een prachtige poes. Lijkt mij een hele moeilijke maar wel verstandige beslissing. Ik hoop dat ze op een plekje terecht komt waar net zo veel om haar gegeven wordt.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » za 24 nov, 2012 12:28

Sjaak schreef:Jee meid, maar wel heel herkenbaar.
Hier was Sjaak door dit soort dingen heel bang geworden van mijn zwarte poes, gelukkig is dat nu bijgetrokken. Maar ik herken wat je schrijft over hoe je hond zich nu in huis gedraagt. Als Sterre naar hem blaast of naar een andere kat blaast kan hij soms ook van schrik nog steeds heel hard keffen en grommen... oorverdovende paniek dan.
Ik heb me toen ook de vraag gesteld waar dit toe zou kunnen leiden. Hier is het gelukkig goed gekomen maar ik zag het dus ook al gebeuren dat ik aan de herplaats moest.

Jij veel sterkte, als ik je advertentie zo lees gaat dit echt met pijn in je hart. De foto's van Pip spreken ook boekdelen.

Ja, als het nou een grote hond was die van zich afsnauwt dan mocht ie haar lekker afsnauwen wat mij betreft, maar het is een hondje van 3 kilo en dus kleiner dan haar die al zoveel heeft mee gemaakt het gaat echt aan mijn hart om het zo te laten als het is.
Bubba verdient veel beter.
Uiteindelijk als er een goed huisje is gevonden is het even wennen voor Pip en ons, maar ik weet zeker dat het daarna alleen maar beter zal gaan.

Ik ben erg benieuwd wat me te wachten staat.
Gisteren lag t trutje weer zo lief naast me te kroelen dat ik al weer bijna moest janken van spijt.
Maar dan moet ik sterk zijn, ik heb hier al een paar maanden mee rond gelopen en het is gewoon de beste oplossing.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » za 24 nov, 2012 15:34

Ik vind het alleen zo raar om 25 euro op mp te zetten.
Ik wil haar niet verkopen, maar ben ook weer zo bang dat mensen zomaar een beslissing nemen.

Wat vinden jullie?

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » za 24 nov, 2012 17:33

Ik denk dat mensen met dit eerlijke verhaal niet zomaar een beslissing nemen... Misschien dat je erbij zet, over het bedrag valt te praten.

Joh 3 kg of 12 kg... of 30 kg. Als de hond enorm bang is maakt dat niet uit. Sjaak gaat dus ook de loop op, heeft zelfs al eens het huis gewoon onder geplast van angst, daar waar hij stond /liep liep het er uit. De eerste twee maanden nadat dit gebeurd was heeft hij trillend tussen mijn benen gestaan als Sterre in de buurt kwam. We zijn nu twee jaar verder en hij kan soms nog wat angstgrommen als hij haar kopje ergens ziet.
Moet er wel bij zeggen dat in de begin periode zij ook echt naar hem toe kwam met een houding van: als jij nu niet opzij gaat geef ik je een knal... heel naar.
Het is gek genoeg bijgetrokken toen ik een jaar de kat van Kim in huis heb gehad. In een keer veranderde de groepsdynamiek, waren er geen slachtoffers meer. Toen Sassy weer vertrokken was is het goed blijven gaan.
Groetjes Nicole

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » za 24 nov, 2012 17:56

Ik haal het bedrag gewoon weg, Pip gaat toch niet direct mee, ik wil eerst heen en weer wat contact hebben.
Dus we gaan sowieso toch niet over 1 nacht ijs.

Ja klopt, maakt niet uit hoe groot de hond is, maar ik bedoel als er eentje zijn mannetje staat dan is het goed, Bling durft ze niks bij want die pakt haar gelijk terug.
Bubba wacht ze soms gewoon echt op en bespringt hem dan.

Maar goed, ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*

Berichtdoor Sjaak » za 24 nov, 2012 18:04

Makkelijk zal het zeker niet zijn maar ik snap en respecteer je beslissing heel goed.
Laat ons weten hoe het verder gaat ;-)
Groetjes Nicole

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » zo 25 nov, 2012 15:51

Ik heb ook een mailtje gehad van iemand.

Hallo Kika..

Ik zag je advertentie en moest gewoon reageren..
Ik zoek namelijk een kameraadje voor mijn jonge kater..en ikzelf denk dat ze ook goede match zullen zijn..
Wil haar daarom graag ontmoeten...en kijken of er een soort klik is..
Ik begrijp helemaal dat jullie het heel eerg vinden om afstand te moeten doen hoor..het is toch een lid van je familie toch..?
aar vertroeteld word ze zeer zeker...en heb ook weer wat van jukllie geleerd kwa voer..

Groetjes..tot horens
Jeltje

Ik vind het wel een beetje een kort verhaaltje :|
Had graag meer geweten.
Maar mss vindt ze het lastig om te reageren....
Ik zal haar eerst een mailtje sturen met vragen die ik naar haar heb.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » zo 25 nov, 2012 16:27

Het is maar een 1e contact toch? Ik zou haar inderdaad gewoon terug mailen! Bovendien is er nog een kennismaking toch?

Nogmaals heel veel sterkte hoor met de beslissing die je hebt gemaakt.
Ik heb haar in het echt gezien en ze is een prachtig poesje.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » zo 25 nov, 2012 16:33

Ester schreef:Het is maar een 1e contact toch? Ik zou haar inderdaad gewoon terug mailen! Bovendien is er nog een kennismaking toch?

Nogmaals heel veel sterkte hoor met de beslissing die je hebt gemaakt.
Ik heb haar in het echt gezien en ze is een prachtig poesje.

Pffff niet zeggen, ze is niet alleen prachtig maar voor mij ook zo lief en kroelig :cry:
Gadver ik vind het helemaal niks, maar ik moet maar voet bij stuk houden en het als een goede beslissing beschouwen.
Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan gegaan iig, maar goed t maakt t niet minder moeilijk.

Ja ik heb terug gemaild met wat vragen en gezegd of ze bereid is ook in het begin heel veel aandacht aan haar te geven.
Ze kan namelijk niet gelijk naar buiten dus ze moet bezig gehouden worden en zo kan je haar vertrouwen winnen.
Mocht ze dat willen dan zou ik haar graag eens willen zien.

Dus bah, pffff wordt wel realistischer zo :cry:

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Kika » zo 30 dec, 2012 19:27

Pip is sinds gisteren verhuisd naar een superleuk adresje.
Ik wil er verder nog niet op in gaan, want dan moet ik janken.
Maar het voelt helemaal goed zo :wink:

Keer terug naar Katten algemeen