Registreren

kat wil niet samen eten met andere katten

Algemene onderwerpen over katten kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 4

kat wil niet samen eten met andere katten

Berichtdoor Cath » ma 23 sep, 2013 15:59

Hallo,

Ik vraag me af of er nog mensen zijn met dit "probleempje", ik heb 4 katten, en 2 ervan, 2 zusjes,
Willen soms niet samen eten met de andere, ze willen alléén eten, en letten dan nog op alle mogelijke geluidjes, zijn precies niet op hun gemak, heel, soms willen ze het dan weer wel, weet er iemand aan wat dit kan liggen, of heeft er iemand hetzelfde met zijn of haar katten? Ze krijgen dus wel elk hun eigen eetbakje.
Soms wel een beetje vervelend, maar ja?k :roll:

*Huggy, Forumkat 2008*
*Huggy, Forumkat 2008*
Aantal honden: 1

Re: kat wil niet samen eten met andere katten

Berichtdoor Sylvia » ma 23 sep, 2013 16:33

Hier is het niet 'niet willen' maar wel zo afgeleid zijn (of je af laten leiden), dat alleen eten veel beter gaat.
Ik laat Shere Khan dus vaak alleen eten, geef eerst Thunder en Huggy eten, doe die daarna in de bench en dan krijgt SK eten, dan eet hij tenminste, de anderen zijn ook heel erg bezig om zijn eten af te pakken, dus dit geeft gewoon rust.
Groetjes Sylvia

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » ma 23 sep, 2013 20:39

Nee hier geen probleem, ik heb er dan ook maar 2. Ze eten wel ieder uit hun eigen bakje. Soms wacht de jongste tot de oudste klaar is met eten.
Met een muis, die ze tegelijk krijgen gaan ze ieder op hun eigen plekje zitten, en dat is een paar meter van elkaar.
Misschien is met z'n vieren eten te druk voor ze.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » di 24 sep, 2013 00:27

Ja, misschien wel :(
Ze zijn ook altijd op hun hoede voor de minste geluidjes, vb plastic zakje,
Iemand die naar beneden komt...,, is genoeg om te stoppen met eten! Terwijl, ze het super lekker vinden! :P
En dan vliegt er een andere kat op af als je een minuutje niet oplet, en weg is het vlees! :cry: gr

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*
Aantal katten: 15

Berichtdoor ginnie » di 24 sep, 2013 17:52

Cath schreef:Ja, misschien wel :(
Ze zijn ook altijd op hun hoede voor de minste geluidjes, vb plastic zakje,
Iemand die naar beneden komt...,, is genoeg om te stoppen met eten! Terwijl, ze het super lekker vinden! :P
En dan vliegt er een andere kat op af als je een minuutje niet oplet, en weg is het vlees! :cry: gr

Dit is de reden waarom ze liever niet met anderen samen eten ;) Ze hebben geleerd dat ze dan goed moeten opletten omdat ze anders hun eten kwijt zijn. En dan eten ze liever alleen, dan weten ze zeker dat ze gewoon rustig kunnen eten zonder dat het gejat wordt ;)
groetjes van Wendy en de poezenbende

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » di 24 sep, 2013 18:19

Hoe groter de groep hoe moeilijker dus, valt het bij jou dan mee? Want ik zie dat jij er toch heel wat hebt. Trouwens wat zijn ze prachtig uw katjes! :lol:
Ze zouden dat toch kunnen leren niet? :) k

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » di 24 sep, 2013 18:20

Cath schreef:Hoe groter de groep hoe moeilijker dus, valt het bij jou dan mee? Want ik zie dat jij er toch heel wat hebt. Trouwens wat zijn ze prachtig uw katjes! :lol:
Ze zouden dat toch kunnen leren, niet? :) k

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*

Berichtdoor ginnie » di 24 sep, 2013 19:43

Cath schreef:Hoe groter de groep hoe moeilijker dus, valt het bij jou dan mee? Want ik zie dat jij er toch heel wat hebt. Trouwens wat zijn ze prachtig uw katjes! :lol:
Ze zouden dat toch kunnen leren niet? :) k

Ligt er maar net aan hoeveel diefjes je in de groep hebt ;)

wij hebben wel stofzuigers, minder diefjes. De stofzuigers wachten netjes tot iedereen klaar is en die maken dan het bordje van de ander helemaal schoon hihi

Ik moet zeggen, eerst gaf ik op een paar bordjes voor iedereen, nu geef ik iedereen een eigen bordje. Dan heb ik het veel beter in de hand en kan ik beter zien wie wel en niet eet. En groeien er een paar niet meer zo dicht :shock:

Of ze kunnen leren rustiger te eten met anderen in de buurt...... vast wel, maar dan zou je de anderen moeten leren niet meer te stelen van de bordjes van de ander. Het is in ieder geval erg lastig, het is nu eenmaal een bron van een eerste levensbehoefte.

Hier geef ik verspreid door de kamer het eten. met als resultaat dat er op elke hoek wel een zit te eten rond etenstijd hihi

Dat helpt hier wel, ze gaan nu rustig zitten eten, blijven niet meer staan. Likken de bek af, wassen zich even en gaan dan pas op zoek naar restjes. De meesten eten dan ook goed nu. Elk bordje heeft wel dezelde portie zo'n beetje, want ze hebben niet elk een eigen plekje om te eten. Ze kiezen gewoon een plekje uit en gaan zitten.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » di 24 sep, 2013 20:48

Wel,, dat truukje heb ik ook al geprobeerd, de bordjes verspreiden, en inderdaad, dat geeft wel iets :) hier is het jongste 5 maanden een echt diefje hoor. Moet ik goed in het oog houden :wink:
Wat een mens toch allemaal niet doet voor die lieverdjes :lol: l
Leuk dat je daar zo eens kunt over "schrijven", dan krijg toch wel veel goeie tips enzo.

*Turkse Schoonheden*
*Turkse Schoonheden*

Berichtdoor ginnie » di 24 sep, 2013 21:04

dat is nou net fijn van dit soort fora, ieder heeft zo zijn eigen expertise en zo kun je heel veel leren van elkaar! Super gewoon!

En waar anders kun je enthousiast vertellen dat je kitten van 6 weken voor het eerst een hele muis heeft verorbert..... :p

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » di 24 sep, 2013 23:00

Ik zet ze hier echt apart om te eten. Chat O eet onder de trap en Poffertje eet al haar maaltijden in de woonkamer. Chat O is vrij snel met eten en laat eigenlijk nooit wat liggen. Poffertje wel en dat is genoeg reden voor Chat O om het deel van haar ook op te eten. Nou heb ik daar met een kuiken of hart nog niet zo'n problemen mee als het eens zou gebeuren, maar de bak graanvrije brok wil ik hem toch liever niet zien opeten. Hij is het niet gewend en heeft er als kitten eens vreselijke buikpijnen van gehad. Daarom allebei apart.
Groetjes, Karen

*Bourgondische musketiers*
*Bourgondische musketiers*
Aantal honden: 1
Aantal katten: 3

Berichtdoor MichelleNL » di 24 sep, 2013 23:20

Hier eten ze ook deels apart, Lola wordt erg zenuwachtig wanneer Muis zijn eten op heeft en dan naar haar toe sluipt. Muis wacht en jat niet maar Lola vind het gewoon vervelend en loopt dan van haar eten weg. En dat wil ik weer niet. Dus Lola eet uit het zicht van sowieso Muis, van Dio trekt ze zich niks aan (maar dat heeft een poosje geduurd, zeg maar totdat hij zijn kop niet meer in haar bakje duwde). Dus Lola bij de achterdeur of met Dio buiten, Muis eet altijd in de keuken, soms met Dio.
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Cath » wo 25 sep, 2013 10:16

Ik zei het al , leuk om te weten dat we niet alleen zijn, met onze "kattenprobleempjes"! :wink:

*Katten Pareltjes*
*Katten Pareltjes*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 9

Berichtdoor Ellenita » wo 25 sep, 2013 11:28

hier merk ik als ze s morgens de kvv krijgen , dan zitten ze allemaal bijeen , maar je merkt dat er een aantal pas eten als er anderen al gedaan hebben , ik blijf er dan ook bij totdat alles op is of totdat iedereen genoeg heeft ,
want bv Reiko en indira eten meer dan bv een thaira of een loki
Energieknufjes van mij en mijn pareltjes
Afbeelding

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Berichtdoor daatje » wo 25 sep, 2013 12:23

wat leer je, je dieren echt kennen met rauw voeren.

Keer terug naar Katten algemeen