Registreren

Kat aan tuigje buiten

Algemene onderwerpen over katten kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Kat aan tuigje buiten

Berichtdoor Bincie » ma 10 maart, 2014 15:58

Hoi,

Ik heb vandaag geprobeerd met Rossi aan een tuigje buiten te lopen.
Ik had dit vorig jaar al eens gedaan maar dat was niet zo een succes.
Omdat hij zo onrustig is wilde ik het nog een keer proberen.
Maar helaas, hij doet zo ontzettend raar. Hij gaat blazen naar dingen die er niet zijn.
Achter ons is een pleintje en er is niemand. Dat had ik eerst gecheckt voordat ik ging.
Maar hij word ook ontzettend boos als ik hem op til. Hij gaat gigantisch blazen en het lijkt of hij mij gewoon niet herkend als we buiten zijn. Ik gus hem zo graag dat ie een stukje verder mag dan de ren, maar op deze manier durf ik het niet aan. Binnen wil hij met het tuigje spelen en zonder het draadje eraan gaat het redelijk binnen.
Nu komt hij elke keer met het riempje aangelopen en kwakt hem voor me voeten, zo van " gaan we nog?"
Ook word hij erg boos als we niet gaan. Hij gaat nog harder tekeer dan dat ie normaal doet.
Heb nu eerlijk gezegd wel een beetje spijt. Hij loopt te krijsen van hier tot overmorgen!
Vrijdagavond komt Ginnie (Wendy) en ik hoop dat zij een oplossing weet. Mede ook een oplossing voor de tuin zodat ze verder kunnen dan de ren. Ik wil hem zo graag snappen maar ik begrijp gewoon niet wat hij wilt of wat hij bedoeld :roll:

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3

Re: Kat aan tuigje buiten

Berichtdoor daatje » ma 10 maart, 2014 21:21

Hier ook eens de katten geprobeerd uit te laten met een tuigje, als kitten meteen geprobeerd meerdere malen. Nou vergeet het maar, het is ons niet gelukt. Toch moet het willen, ik zie het weleens op You-tube.
Dus ik ben ook wel benieuwd wat Wendy zegt. Misschien kun je de tuin afschermen, zodat ze wat meer ruimte hebben.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » ma 10 maart, 2014 22:35

Deed jou kitten dan hetzelfde als wat Rossi doet?
Ook blazen tegen niks? En boos worden als je hem op pakt?
Jeetje hij lijkt mij echt niet te herkennen gewoon

daatje schreef:Hier ook eens de katten geprobeerd uit te laten met een tuigje, als kitten meteen geprobeerd meerdere malen. Nou vergeet het maar, het is ons niet gelukt. Toch moet het willen, ik zie het weleens op You-tube.
Dus ik ben ook wel benieuwd wat Wendy zegt. Misschien kun je de tuin afschermen, zodat ze wat meer ruimte hebben.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » di 11 maart, 2014 10:14

Blazen deden ze niet, wel niet willen lopen. Ze gingen dan liggen op de grond, dan werden ze weer op de pootjes gezet en dan moest je uitkijken, want ze klommen dan in je en dan had je die nagels in je benen en de rest. Dante liep op den duur wel een paar meter en dan kwamen we een boom tegen waar die met een noodgang in klom, nou krijg hem dan maar weer naar beneden.
Op den duur waren ze te gestrest en hebben we het maar gestaakt.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 11 maart, 2014 11:50

Bomen blijf ik idd verf van uit de buurt. Lopen doet ie wel. Mij iets te snel en te makkelijk. Ging ie maar gewoon even liggen in het zonnetje. Dan kon ik hem wellicht weer makkelijker op pakken. Maar bosjes vind ie wel heel interessant. Ik wil niet hebben dat ie de bosjes in verdwijnt.
En al helemaal niet dat ie nauwelijks toe laat dat ik hem op pak. Dus dit was gisteren poging 2 en wederom voorlopig even de laatste.
Ik wil idd de tuin anders, maar we hebben een huurhuis en niet zo een grote tuin. Het is van een particulier en die wil niet hebben dat we echt de tuin veranderen. Dat wil zeggen er staan planten waarvan hij wil dat die blijven staan. Aangezien beide heren alles eten wat groen is word het gewoon heel moeilijk om iets met die tuin te doen. Ook zijn de schuttingen aan weer zijden niet gelijk. Dus echt goed af zetten word best moeilijk. Daarom hoop ik dat Wendy een idee heeft.

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*

Berichtdoor daatje » di 11 maart, 2014 13:22

Vroeger hadden we 2 langharige perzen, we hadden boven op de schutting kleine ijzeren paaltjes met een oogje erop(is te koop bij een boerenbond ofzo) deze waren iets schuin naar binnen gericht, hierdoor heen kun je een stroomdraadje spannen. Helaas moet je dan wel een stroomapparaat hebben, bijv. voor een weiland. Dit werkte geweldig, ze hebben destijds 1x keer een schokje gehad, maar zijn altijd erbinnen gebleven.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Bincie » di 11 maart, 2014 13:39

Zat er dan ook gaas overheen? Ik bedoel dan meer van links naar rechts gaas van de ene naar de andere schutting? Als een soort overkapping? De boel is hier nogal gammel en oud.
Ik ben bang dat wij echt nieuwe schuttingen moeten kopen om iets te maken. Verder hebben we een laag tuinhekje. Als we andere schuttingen plaatsen is dat weer in het voordeel van de verhuurder. En er lopen hier enorm veel katten die ook wel eens in de tuin komen. Rossi word dan helemaal lijp om het zomaar te zeggen als ie een andere kat ziet en hij zit in de ren. Ik vind het een lastige tuin. Het is misschien wel een idee wat je zegt maar ik weet echt niet hoe.

Keer terug naar Katten algemeen