Registreren

In eens meer gaan miauwen.

Algemene onderwerpen over katten kun je hier kwijt.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Rubelala*
*Rubelala*

In eens meer gaan miauwen.

Berichtdoor Tarah » wo 19 nov, 2014 14:17

Graag zou ik jullie kattenkennis willen raadplegen.

Wij hebben 1 Europees korthaar poes, Minty. Ze is inmiddels 15 jaar. We hebben in totaal 3 katten gehad. De oudste 2 zijn overleden en Minty is als enige over. Ze is bij elk overlijden van de andere er in gedrag op vooruit gegaan. Ze mist de andere katten totaal niet. De laatste hebben we 2 jaar geleden moeten laten gaan.
Minty is al 6 jaar nierpatiëntje. De eerste paar jaar is het prima gegaan met alleen speciaal brokjes. En ik denk nu een jaartje of 3 a 4 heeft ze er 1 pilletje bij Benefortin 2,5 mg. Ze krijgt dus speciaal brokjes en ong 6x per week een blikje gourmet. (ja, ik weet het, meuk, maar ze vind het lekker)

Maar nu, ze is gaan mauwen. Op redelijk specifieke tijden.
In de ochtend als we met het ochtendritueel bezig zijn. Of als Alex weg gaat. En tegen slaaptijd. Hoe laat dat ook mocht zijn die dag. Ook wil ze nog wel eens gaan mauwen als we al 1 uur liggen te slapen. HEEL IRRITANT.
Soms op haar normale niveau en stemgeluid. Maar vaker van die diepe donkere mauwen die uit het puntje van de staart komen.

Gewoon denken ouderdom geloof ik niet in. Er moet iets zijn wat door ouderdom word veroorzaakt. Beetje seniel? Heeft ze een ongemak lichamelijk?

Wat zijn jullie ideeën?

Ik ben een hele tijd hier niet geweest, ik hoop dat jullie desondanks toch willen helpen.
Minty en Rubia

Voor altijd in ons hart
Tommy 30-03-1995 †03-07-2006
Tarah 15-07-2005 †29-08-2009
Pouky 30-03-1995 †04-08-2011

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: In eens meer gaan miauwen.

Berichtdoor daatje » wo 19 nov, 2014 21:29

Zou het een soort heimwee, verlatingsangst kunnen zijn? Misschien word ze ook wel een beetje dement, en weet ze niet precies waar ze is, en mist ze de personen die ze kent, jullie dus.
Je zou eens op de site van de dierendokter kunnen kijken en wellicht dit verhaal mailen. Als er iets van een natuurlijk medicijn is waar ze zich prettiger bij voelt, is dat alleen maar prima.
Er staat me iets bij van Veramon over haar demente kat. Ik kan zo even het topic niet vinden.

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 3

Re: In eens meer gaan miauwen.

Berichtdoor faith » do 20 nov, 2014 09:07

is volgens mij ouderdoms/demente dingetje, mijn oude van 21 deed t ook, heb haar vorige week in moeten laten slapen ivm falende nieren en ze was gewoon op.
zij had geen vaste tijden waarop ze t deed en ook wel periodes dat t minder of er helemaal niet. ik merkte dat ze t vaak deed als ze naar de bak ging. bij haar hielp t als ik haar naam riep, dan stopte ze meteen. maar idd erg irritant als je lekker ligt te slapen en wakker schiet van zo`n harde mouw! ;)
Afbeelding

Keer terug naar Katten algemeen