Registreren

Valt jouw partner op dezelfde rassen?

In dit hoekje kun je een poll openen en met elkaar discussiëren over dier-gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Valt jouw partner op dezelfde rassen?

Berichtdoor Ester » ma 05 nov, 2012 13:19

Ik ben wel benieuwd: valt jouw partner op dezelfde rassen als jij, of totaal niet? Beslissen jullie het samen of maakt jouw partner het niet zoveel uit en kun je zelf beslissen? Of moest er een compromis komen?

*From Kyar's Home*
*From Kyar's Home*
Aantal honden: 4

Re: Valt jouw partner op dezelfde rassen?

Berichtdoor Kyar » ma 05 nov, 2012 15:12

Mijn vriend heeft gelukkig ook dezelfde liefde voor duitse herders. :)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

Afbeelding

From Kyar's Home website
Of volg ons op Facebook

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » ma 05 nov, 2012 15:21

Bij Eddie komt het nauwer dan bij mij, eerlijk gezegd: ik houd eigenlijk gewoon van honden in het algemeen en het ras of zelfs de leeftijd maakt me niet zoveel uit. 8)

Het was dan ook Eddie die het eerste viel voor de Noorse Buhund en ik besloot dat dat hem moest worden, juist omdat híj compleet verliefd werd.. (Op de vader van Finn dus, Silas)
En al heel snel was ik dat dus ook, hahaha.

We zijn er erg tevreden over dat het zo gegaan is, we zijn dus allebei helemaal "zot" van onze Finn! :voer41: :voer5: :voer6:
Afbeelding

*Rubelala*
*Rubelala*

Berichtdoor Tarah » ma 05 nov, 2012 15:51

Alex wil maar 1 type hond, Galgo.
Heel veel andere rassen/vuilnisbakkies hoef ik niet mee aan te komen.
Misschien als de volgende hond een vriendje heeft waarmee hij het liefst samen geplaatst word, maar anders.....NEE
Minty en Rubia

Voor altijd in ons hart
Tommy 30-03-1995 †03-07-2006
Tarah 15-07-2005 †29-08-2009
Pouky 30-03-1995 †04-08-2011

*Reloaded Revolution*
*Reloaded Revolution*

Berichtdoor GekGeitje » ma 05 nov, 2012 16:26

Ik heb gelukkig geen partner waar ik rekening mee moet houden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat niet zou kunnen. Er zijn gewoon enkele rassen die ik absoluut niet zou willen hebben en dan zou ik dus ook niet willen dat mijn partner ze heeft. Ook al traint hij ermee en noem maar op, sommige rassen vind ik zo oerlelijk of zo vershrikkelijk qua karakter, dat ik ze niet zou willen. Met heel veel andere rassen zou ik best een compromis kunnen sluiten. En als mijn partner mij zou vertellen dat hij een Nizinny verschrikkelijk vindt, zou hij echt pevh hebben. Helemaal eerlijk ben ik daar dus niet in.
Het mag dus duidelijk zijn dat ik het gelukkigst ben als ik single ben ;) Hahaha. Maar goed, ik kan me voorstellen dat als je echt houdt van iemand, dat je daarin wel een compromis wil sluiten. Ik ben alleen nog nooit iemand tegen gekomen waarvoor ik dat zou willen doen ;)

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor arkay » ma 05 nov, 2012 16:43

hihi was het criteria niet klein dus groot , toen gaan rond kijken we wilden ook geen hond die in het straatbeeld al veel te zien is , een hond die heel goed kan in een druk gezin.
We hadden dus geen van beide een ras in ons hoofd.
Toen kwamen we op de dog zijn gaan lezen werden entousiast, gingen kijken bij een fokker werden verliefd en vlak daarna werd er een nest geboren met een reu waar ik gelijk helemaal gek van was mijn man heeft daar twee dagen langer over gedaan. Ze zijn op zondag geboren en dinsdag zijn we gaan pup snuffelen.
1 duitse dog,
4 cochin kriel kippen
2 slangen, 1 baardagaam, 2 gekko's
4 kinderen : 16 , 14 , 5 , 3

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » ma 05 nov, 2012 16:50

Wij hebben gelukkig dezelfde smaak wat type honden betreft. Ik weet wel dat ik het heel erg moeilijk had gevonden als mijn vriendin geen Hollandse herder had gewild.. en een Hollandse herder in huis hebben terwijl je eigenlijk niet zo van herders houdt lijkt mij ook geen pretje ;)

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » ma 05 nov, 2012 16:53

Jelmer vindt honden leuk maar is er gewoon lang niet zo serieus mee bezig als ik. Als hij alleen was geweest had hij waarschijnlijk niet eens een hond gehad, hij vindt dat in zijn eentje een te grote verantwoordelijkheid. Ik doe veruit het meeste met de honden en hij laat mij eigenlijk de keuze al heeft hij wel zijn voorkeuren. Gelukkig vallen we aardig op dezelfde rassen: rassen zonder extremen!! Jelmer is wel weer een echt reuenmens en heeft zijn hart ook verloren aan de Cattledog. Dat "ruwe bolster blanke pit" spreekt hem erg aan.

Hij vindt de Duitse Herder ook heel leuk maar die wil ik dus echt *nevernooitvanmijnlevenniet*.
Ook de Saarloos vindt hij mooi maar qua karakter zou dat voor hem weer niets zijn. Ook die zou ik trouwens echt niet willen.
Ik vind de Picardische Herder bijvoorbeeld geweldig maar Jelmer vindt ruwharige honden echt 100x niks, zegmaar gewoon ronduit vreselijk. :wink:

@ Femke:
Ik moet erg lachen om je stukje! :voer41: Soms hoor ik dat partners (vooral mannen) inmenging willen op de raskeuze maar eigenlijk nooit wat met de hond doen. Nou, daar zou ik dus ook helemaal niet tegen kunnen en al gauw zoiets hebben van "waar bemoei je je mee". :oops: Ben dus erg blij met de vrijheid die ik van Jelmer krijg. :oops:

*Reloaded Revolution*
*Reloaded Revolution*

Berichtdoor GekGeitje » ma 05 nov, 2012 16:58

Ja, ik zou daar dus ook niet tegen kunnen. Ik train met de hond, ik laat hem uit, ik doe de vachtverzorging, dan niet zeuren dat je de Nizinny verschrikkelijk vind. Maar ja, als hij zou zeggen dat hij een Bull Terrier zou willen en daar vanalles mee zou doen en ik daar niet naar zou hoeven omkijken, dan hadden we toch een probleem :lol: Op dit moment zou ik dus van een vent verwahten dat hij zih niet zou bemoeien met mijn hondkeuzen, maar ondertussen zou ik dat wel doen bij hem. Niet helemaal eerlijk dus, hahaha (en dus de rede waarom ik dat dillemma dus niet ga opzoeken :mrgreen: ).

*Jumping Binky*
*Jumping Binky*

Berichtdoor Hetty » ma 05 nov, 2012 21:39

Wij vallen aardig op dezelfde rassen. Al is Twan helemaal van Springers en zou niet snel iets anders willen proberen. Dat zou ik dan wel weer willen.
Maar dan wel in dezelfde richting dus dat komt wel goed. Maar voorlopig zijn wij zeer tevreden met onze mannen en blijft het ook wel even zo.
Verder maakt het hem allemaal niet zoveel uit.
Afbeelding

Afbeelding

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4

Berichtdoor faith » di 06 nov, 2012 00:19

ik heb geen partner en die zie ik ook niet meer komen eerlijk gezegd ;) en dat bevalt me prima en ik bepaal dus gewoon lekker alles zelf! heerlijk!
Afbeelding

*Rubelala*
*Rubelala*

Berichtdoor Tarah » di 06 nov, 2012 08:59

Alex vind honden eigenlijk niet leuk. Hij vind alleen Galgo's leuk.
Minty en Rubia

Voor altijd in ons hart
Tommy 30-03-1995 †03-07-2006
Tarah 15-07-2005 †29-08-2009
Pouky 30-03-1995 †04-08-2011

*Passie voor dieren*
*Passie voor dieren*
Aantal katten: 2

Berichtdoor kdamab » di 06 nov, 2012 09:24

Olaf was toen ik hem leerde kennen eigenlijk bang voor honden...
Mijn ietwat jaloers blijkende mechel heeft het hem dan ook niet makkelijk gemaakt.

Toen duidelijk werd dat zij niet lang meer bij ons zou zijn en ik rond ging kijken naar wat voor een soort hond we dan na haar afscheid eventueel in huis zouden willen hebben kwam van hem wel de wens om een wat kleiner hondje. Tascha was behoorlijk aan de maat en was soms lastig mee te nemen. Bovendien vond veel familie haar maar eng.. (geen idee waarom)
Dus graag iets kleiners maar geen hele mini's.

Verder heb ik het helemaal zelf uitgezocht al heeft hij wel geholpen en ik heb bij alle rassen zijn mening gevraagd want we moeten er toch samen mee leven.
Ik kwam uit bij de kromi en toen zijn we daar samen naar gaan kijken en beiden zwaar voor gevallen.
Hij is dan ook helemaal weg van Aismee. (en Teddy natuurlijk ook, maar qua karakter past Aismee het best bij ons beiden)

Karen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering van onze grote knuffelbeer Teddy. 31-5-2006 - 2-8-2014

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*
Aantal katten: 2

Berichtdoor annemiek h » di 06 nov, 2012 23:49

Nee, de honden en katten zijn echt mijn hobby. Het maakt hem niks uit zolang het aantal maar niet groeit :voer7:
Afbeelding

*Katten Pareltjes*
*Katten Pareltjes*
Aantal katten: 9

Berichtdoor Ellenita » wo 07 nov, 2012 11:56

het is echt mijn passie maar peter mag wel mee inspraak hebben ,
katten waren hier al voor hem, de nijntjes ook
en onze eerste hond hebben we samen doorgmaakt , ik heb mijn voorkeuren gezegd en
hij zegt zijn mening/gevoel, maar de uiteindelijke beslissing blijft bij mij!
alsook naar nr 2 , Hij staat erachter
Maar ik beslis!

Samen hebben we wel beslist dat bv het aantal katten lager zal worden als er ooit afvallen en een max van 6 zal zijn ,
en geen konijntjes meer in de toekomst voorlopig
Verder ben ik de beslisser want ik ben er ook hoofdzakelijk mee bezig ,
Peter zou ook geen huisdieren hebben moest hij mij ni hebben ,ook al ziet hij ze allemaal graag
Energieknufjes van mij en mijn pareltjes
Afbeelding

Volgende

Keer terug naar De Kwestie