Registreren

Voor de mensen met meerdere honden...

In dit hoekje kun je een poll openen en met elkaar discussiëren over dier-gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Voor de mensen met meerdere honden...

Berichtdoor Ester » wo 12 nov, 2014 21:24

Zijn jullie honden echt bevriend met elkaar of "tolereren" ze elkaars gezelschap?

Atlas en Hera zijn stapelgek op elkaar. Van alle combi's die wij hebben gehad is dit de beste match ooit!
Ze zijn eigenlijk de hele dag met elkaar bezig en ook buiten zijn ze de meeste tijd aan het spelen en altijd in elkaars buurt. Echt genieten dus!

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: Voor de mensen met meerdere honden...

Berichtdoor daatje » wo 12 nov, 2014 22:08

Buiten zijn ze altijd elkaars beste vriendjes. In huis meestal ook, alleen met knuffelen en naast ons zitten worden ze wel eens jaloers, waardoor er wel eens gegromd word.

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » wo 12 nov, 2014 23:16

Ja, Bo en Navajo zijn maatjes en vijanden tegelijk maar het valt mij op dat Bo echt heul veul accepteert van Navajo. Zal nog wel veranderen gezien vajo's zijn leeftijd.. Maar verder kunnen ze niet zonder elkaar maar soms ook niet met elkaar. Jaloezie speelt hierin een grote rol..
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

https://www.facebook.com/wijetenvlees

*Joy of Life*
*Joy of Life*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 3

Berichtdoor faith » wo 12 nov, 2014 23:31

ik heb 6 honden en nooit spanningen in mijn roedel,ik heb regelmatig loge`s in huis en ook dat wordt zonder problemen geaccepteerd. ze zijn heel hecht,al hebben ze onderling wel voorkeur. buiten zijn moeder en dochter: imala en ayomi altijd samen,ze lopen en rennen vaak zij aan zij.
Afbeelding

*West Friese Jagers*
*West Friese Jagers*

Berichtdoor jeanine » do 13 nov, 2014 11:55

Toen bram nog leefde was er zeker spanning tussen senna en bram. Wel konden ze gewoon bij elkaar slapen en zo. hoefde ze zeker niet appart te zetten. Maar Senna is nu wel vrijer. Het kwam echt bij Bram vandaan. die had wel wat regels voor Senna. En toch waren ze ook weer gek op elkaar. complex altijd dat hondengedrag.
chicka en senna gaan prima samen.
Afbeelding

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » ma 24 nov, 2014 19:20

Mijn teckels kunnen allemaal goed met elkaar overweg. Soms als de hormonen opspelen dan kan het wel eens tot gemopper onder elkaar leiden. Corrigeren mag, maar ik duld geen vechtpartij (een brul van mijn kant en de twee houden meteen op met ruziën). Als het een à twee keer per jaar voorkomt is het veel. Ik heb nog nooit teven apart van elkaar hoeven houden. Meestal liggen ze op een grote hoop in de mand of poetsen ze elkaar schoon. Ik ben echt blij met die meiden en Lucky.
Groetjes, Karen

Forumverslaafd
Forumverslaafd

Berichtdoor Bea » ma 24 nov, 2014 20:25

De twee dames die ik heb kunnen prima met elkaar overweg. Lopen altijd samen in het bos, is net jut en jul.
Duchi heeft zeker in het begin vaak geprobeerd met Jersey te spelen, maar Jersey speelt gewoon niet. Buiten loopt ze altijd met een stok te zeulen, hoe groter hoe beter, en binnen speelt ze alleen met speciale gele ballen. ik heb ze nog nooit horen grommen naar elkaar, zowel binnen als buiten niet. Ze eten naast elkaar komen niet aan elkaars eten. Liggen wel eens samen in 1 mand . Als ik naar bed ga gaan ze samen naar de gang en gaan dan naast elkaar op hun schapevachtjes liggen. Jersey altijd in de hoek en Duchi daarnaast. Dat doen ze uit zichzelf nooit gezegd dat dat moest, maar is zo gegroeid.
Afbeelding

WARNING!
My sense of humor may hurt your feelings.....
I suggest you get over it.

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*
Aantal katten: 1

Berichtdoor sjuutje » ma 24 nov, 2014 21:12

Joy was altijd maar alleen, wel met katten en met ons maar geen maatje. Ze was heel erg op ons gericht en wilde altijd met ons spelen. Sinds Dio er is zijn ze altijd samen, ze spelen samen en liggen samen in de (ruime) bench en overdag met zijn tweeën in kennel. Ik heb het idee dat ze zich ook een beetje vervelen als er 1 alleen achter moet blijven omdat ik bijv met 1 weg ga te trainen of op wedstrijd o.i.d..

Ik doe dat laatste wel heel bewust zodat ook Dio leert dat er een leven alleen is, zonder Joy. Op die manier hoop ik hem een beetje zelfstandigheid bij te brengen want omdat hij bijna altijd met zijn beste vriendin samen is, vindt hij het niet zo gezellig om alleen te zijn.
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

*Koninklijke Labjes*
*Koninklijke Labjes*

Berichtdoor annemiek h » ma 24 nov, 2014 22:12

Hier is het vooral Onslow die niet zonder gezelschap kan. Hij ligt het liefste lepeltje lepeltje. Coco daarentegen ligt het liefst alleen of bij mij. Ze trekt dan ook regelmatig een lip op als hij zich er weer bij wurmt :evil:
Toch zijn ze verder wel gek met elkaar. Vroeger speelden ze veel. Coco is daarbij wel de gangmaker en plaagt vooral graag.
Kortom... zolang Onslow de grenzen van de prinses respecteert zijn ze heel erg happy met elkaar!
Afbeelding

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » ma 24 nov, 2014 22:12

Hier echt een soort van broer-broer relatie- maar wel op de positieve manier - ze treiteren elkaar, maar tot schermutselingen komt het eigenlijk niet. Ze zijn qua karakter echt totaal verschillend, maar waarschijnlijk dat het daarom zo goed gaat.
Afbeelding

*Neverending story*
*Neverending story*
Aantal katten: 0

Berichtdoor mandarijn » wo 26 nov, 2014 07:11

Bas en Bobbie kunnen niet zonder elkaar. Soms klieren ze mekaar, maar daar blijft het bij. En daarna gaan ze naast elkaar op de schapenvacht liggen slapen.
Ze kijken ook altijd wat de ander doet. Daarom kan ik niet met ze tegelijk naar de cursus.
Afbeelding
Groetjes Jessica

Keer terug naar De Kwestie