Registreren

Een fret als huisdier

Alles over de natuurlijke rauwe voeding van fretten.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal honden: 1
Aantal katten: 4

Re: Een fret als huisdier

Berichtdoor Jhr.Woudgraaf.W.Wolf » wo 04 aug, 2010 00:13

Fairymissmary schreef:Ik sluit me volledig aan bij de hakkie-takkie-weg-zakkies :puh:
Mooi zit ik hier met een dametje waarvan de vorige baasjes het ook niet nodig vonden om haar te laten helpen, dus kwam ze hoog loops in de opvang, vorig jaar februari, ze had het bijna niet overleefd en is pas na 3/4 jaar na het laten helpen er een beetje bovenop. :roll: Liever dan laten helpen dan een onnodig risico lopen. (maar goed, dit is mijn mening, ik heb dan ook niet meer dan 1 fret ;) )

Dat gaat weer over een dame, niet over een heer...
http://www.askochembla.nl

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Fairymissmary » wo 04 aug, 2010 19:34

Een vriendin van mij had anders een heertje, waarvan 1 bal zoek was. Die konden ze na 5 operaties nog niet vinden, maar hij was dus gewoon ongecastreerd, want die ene bal werkte voor 2. Beestje terroriseerde de andere fretten zodanig door de hormonen die hij had, dat een dame in de groep nog erg erg ziek is geworden.
:roll: prima als je vind dat frettenheertjes niet gecastreerd moeten worden, persoonlijk zou ik het wel doen.

Trouw lid
Trouw lid
Aantal katten: 2

Berichtdoor Zombie » wo 08 sep, 2010 02:44

Die mannelijke fret was van mij :)

Ik kan het topic niet meer terugvinden (denk dat het forum is opgeschoond ;)) want ik had er een topicje over gemaakt.

Niet castreren levert veel stress op, voor zowel moertjes als rammetjes. Als je een mannetje bv voor de fok wilt gebruiken, geef hem dan de prikpil, dat werkt ongeveer een jaar, daarna is hij weer gewoon geslachtsrijp, of laat je een nieuwe prikpil zetten. Dat geeft enorm veel rust voor de fret, omdat hij niet 24-7 door zijn hormonen word geregeerd :)
Afbeelding
AfbeeldingMokjes van Boo AfbeeldingKopjes van Diablo en MorriganAfbeelding

Vorige

Keer terug naar Fretten & Natuurlijke Rauwe Voeding