Registreren

Ontgiften Fret na overstappen op volledig rauw

Alles over de natuurlijke rauwe voeding van fretten.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar

Re: Ontgiften Fret na overstappen op volledig rauw

Berichtdoor lydia_jolie » do 21 okt, 2010 17:32

Zou het niet te maken kunnen hebben met de seizoensovergang? Dat zijn wintervacht begint te groeien en hij er wat 'rommelig' uitziet?

Nee was dat maar waar!! Want kale plekke bij fretten kan duiden op een ziekte. Iets met nieren ofzo. Of wat anders. Ik hoop dat het mee gaat vallen. Maar kale staart hoef inderdaad geen probleem te zijn. Ik verwacht dat dat wel zonder problemen terug komt.

Je bedoelt Bijniertumoren denk ik :)

Ja inderdaad!! Maar gelukkig is dat het geval niet bij mijn fretje. Daar ben ik heel blij om ;)
Morgen weer naar de Dierenkliniek. En dan zien we weer verder.
Wanneer één deur van het geluk zich sluit dan opent een andere zich. Maar meestal staren we zo lang naar de gesloten deur dat we de zojuist geopende niet zien!!
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor lydia_jolie » vr 22 okt, 2010 17:37

Hij heeft hoogstwaarschijnlijk Maagontsteking en/of maagzweer door Helicobacter Mustelae.
Dat is dus een bacterie in de maag. Het kan ontstaan door stress situaties zoals in grote groepen, of door verkeerde voeding in de vorm van overmaat aan plantaardige bestanddelen zoals die in de meeste katten- en frettenvoeding aanwezig zijn. Weer een reden om honden en fretten etc rauw voer te geven.
Arts Hanneke van de Frettenkliniek is ook een voorstander van rauw voer!! :mrgreen: Maar waarschijnlijk door de bacterie die ongemerkt al aanwezig is en door het voeden van rauwvlees is de klacht erger geworden. Omdat zijn maag en darmen wat aangetast waren.

Hij heeft voor de behandeling antibiotica, maagzuurremmers, en een medicijn dat als beschermlaagje voor de maag dient. Dat moet ik ook 15 minuten van te voren geven en dan pas de medicijnen met Waltham papje. 2 keer daags een maand lang.
En dan moet ik terug komen voor controle en eventuele verdere behandeling. Daarnaast heeft hij een gevoelige middenoorsbeentje. Dat ontstaan is door het oormijt. Maar het is nog niet ernstig en ik heb er ook geen medicatie of behandeling voor gekregen. Er schijnt daar weinig tegen te doen. Maar het is iets om voor in de toekomst in de gaten te houden. Mocht het dan erger worden. Krijgt hij pijnstillers. Hij heeft in ieder geval niets in zijn maag zitten blijkt uit de foto's. Dus dat scheelt ook. En de bloedresultaten duiden geen afwijkingen.
Ik heb er alle vertrouwen in. Het komt vast goed met Fluffy!! :voer5:
En zijn vacht moet langzamerhand weer de oude worden!!
Wanneer één deur van het geluk zich sluit dan opent een andere zich. Maar meestal staren we zo lang naar de gesloten deur dat we de zojuist geopende niet zien!!
Afbeelding

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*
Aantal honden: 2

Berichtdoor Pasqualino » za 23 okt, 2010 11:30

Dit klinkt heel erg herkenbaar.
1 van mijn fretten had precies de zelfde symptomen, zelfde dierenarts en zelfde medicatie gekregen. Helaas had hij er ook nog insulinomen bij en is een paar maanden terug helaas overleden.
Maar dat gaat met jouw fretje niet gebeuren hoor! Lekker veel waltham geven en ab kuur afmaken, dan gaat het helemaal goed komen :) Succes!

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal katten: 4

Berichtdoor Noor » ma 25 okt, 2010 19:06

Ah, de welbekende HB. Rottig zeg, succes ermee!
De katten:
Afbeelding
De fretten Flea en Vlooi, schildpad Nelson, de muizendames en slak Sjefke.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor mandy25 » do 12 jan, 2012 20:26

hallo ik ben hier nieuw en ben een beetje aan het ondekken hoe het allemaal werkt :roll:

Vorige

Keer terug naar Fretten & Natuurlijke Rauwe Voeding