Registreren

[NIET BEANTWOORD] My dogs refuse to eat duck and rabbit

Vraag & antwoord 26 t/m 29 juni 2006.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Beachboxer*
*Beachboxer*

[NIET BEANTWOORD] My dogs refuse to eat duck and rabbit

Berichtdoor Fadadomar » do 29 jun, 2006 10:59

Dear Tom,

I posed this question yesterday, but it has erroneously removed, so I am posing it again (I hope you will still visit this forum and continue to answer questions if and when you can):

A while ago, my regular chicken carcass supplier supplied me with some duck and rabbit carcasses. I was really happy and enthousiastically I tried to feed them to my dogs.
To my surprise they didn't want to touch the duck and it took Cody (the Boxer) two days of fasting to eat the rabbit carcass (I could tell he ate it because there was nothing else and he was hungry). Rui (my other dog, a hunting-breed mix) refused to eat both the duck and the rabbit, even after 3 days of fasting (I offered the rabbit and the duck to him every day).
I cannot continue trying, as I have no easy access to these items.

I guess this is actually more of a statement then a question, just to show you that it is not always easy to get dogs to eat things they don't like.

Thank you for taking the time to read this,
Kindest regards,

roger schreef:Lia,

ik heb blijkbaar jou vraag verwijdert, stom van mij, 'k wist zelfs niet dat ik dat kon, dus stel ze gerust terug opnieuw.

je weet het of je weet het niet , maar ik ben een beetje onhandig, en soms is mijn rechterhand wat sneller dan mijn linker , en dat is een handicap.

ik heb alvast hieronder het antwoord gegeven, maar nogmaals , stel je vraag gerust opnieuw hoor ?

roger.
Groetjes,

Lia, Rui en de katten en tijdelijk de Siberische Husky Laika
Cody (25-11-1998 - 4-12-2007)en Nea (ong. 23 november 1998 - 16-10-2008) voor altijd in mijn hart
Scheveningen

Afbeelding
When it all boils down to the essence of truth, one must live by a dog's rule of life: If you can't eat it or f*ck it, piss on it!

roger

Berichtdoor roger » vr 30 jun, 2006 06:30

Lia, ik weet niet of Tom nog veel tijd heeft om de eerste dagen nog is effe langs te komen, maareeuhhh, volgens mij loont het wel degelijk de moeite om het nog is een paar keer te proberen;

Wel zou ik vasten kombineren met het laten rypen van de buit.

heel wat honden zijn afkering van gevederd wild of gevogelte, anders dan kip, denk maar aan bosduif en dus ook waterwild .

ik zou , indien je de mogelijkheid hebt om zowel die konijnekoppen als die ganzen efkes te laten rijpen in de grond, onder een laagje aarde zeg maar.
dit proces gaat de buit anders laten geuren, kleuren en smaken.

bij konijnen lukt dat wel is, en bij wilde eenden en ganzen is dat ook de moeite waard om het te proberen.

roger.

*Beachboxer*
*Beachboxer*

Berichtdoor Fadadomar » vr 30 jun, 2006 08:36

Hi Roger,

Ik zal de vraag opnieuw stellen. Jammer dat hij verwijderd is...
Als moderator heb je daar de bevoegdheid voor (ik zag net dat jij moderator was, gefeliciteerd!). Helaas heb ik niet de mogelijkheid om eend of ander vlees in te graven. Mijn tuintje is heel klein (ik woon in een flatgebouw, gelukkig op de begane grond en 1e etage) en mijn buurman is heel vervelend. De honden en katten mogen niet in de tuin en buitendien is mijn tuin overvol met planten en kruiden. Als ik dan ook nog vlees ga ingraven, dan heb ik hier de poppen aan het dansen!

Maar goed, dit even terzijde. Ik zal een nieuw onderwerp aanmaken en de vraag opnieuw stellen.
Je kunt dit topic sluiten.
Groetjes,

Lia, Rui en de katten en tijdelijk de Siberische Husky Laika
Cody (25-11-1998 - 4-12-2007)en Nea (ong. 23 november 1998 - 16-10-2008) voor altijd in mijn hart
Scheveningen

Afbeelding
When it all boils down to the essence of truth, one must live by a dog's rule of life: If you can't eat it or f*ck it, piss on it!

roger

Berichtdoor roger » vr 30 jun, 2006 09:10

Lia,

voor goede orde , het is niet mijn bedoeling geweest jou vraag te verwijderen.

Ik had ze beantwoord, zag dat er fouten in stonden in mijn antwoord en heb op wijziging gedrukt, nadat ik mijn fouten verbeterd had, en blijkbaar reageert er iets in het programma dat er wanneer je moderator bent er het bovenstaande ook mee verwijdert word.

ik heb er anders ook geen verklaring voor.

in ieder geval, ingraven en laten rijpen help zeker.
heb ik vroeger al is geschreven op een andere lijst.
je zou ook in de koelkast kunnen laten rijpen, maar ik weet niet of dat dit effectief hetzelfde is als in de grond, en ik zou het ook niet doen in een koelkast waar je ook je eigen voedsel in zet.

Met wilde nijlganzen heb ik het in een aparte koelkast al wel is geprobeerd en dat is niet gelukt.
met konijnen in de grond in veel gevallen zeker en vast.

Dat ik moderator ben heb ik overigens ook niet gevraagd, dat is op initiatief van Ester, is mooie geste, maar had ze misschien beter niet gedaan dan had jou originele posting niet verwijderd geweest.

in ieder geval hij saat er terug.

roger

*Nisse, Forumfret 2008*
*Nisse, Forumfret 2008*

Berichtdoor wendy » vr 30 jun, 2006 09:13

Roger, niets aan de hand hoor, je hebt gewoon in lia's post op "wijzigen" geclickt ipv op "quote", had ik in het begin ook regelmatig voor :wink:
Ik zet de vraag van Lia wel weer terug hierboven en verwijder het nieuwe berichtje :wink:
Afbeelding

Keer terug naar Gastschrijver Tom Lonsdale (2006)