Registreren

Menu voor Joy

In deze rubriek kun je jouw menu posten of andere gebruikers helpen om een menu samen te stellen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 0
Aantal katten: 0

Menu voor Joy

Berichtdoor Linda-Joy » do 02 mei, 2013 12:18

Ik zou joy graag helemaal prooidieren voeren, dat is voor mij makkelijk, ze eet zelf tot ze vol is en de rest van te grote prooidieren kan ik dan weer de volgende maaltijd aanbieden (tenminste dat ging eerder goed zo).

Ik weet uit het verleden dat Joy geen muis, rat, hamster, gerbil of cavia wil, ongeacht hoe je het aanbied of hoelang ze al niet gegeten heeft (ben tot een week gegaan, ik weet dat ze in het priciepe tot 2 weken zonder kunnen, maar ze valt heel snel af en ik merkte dat ze een stuk minder energie had en durfde langer dan ook niet aan).

Wel eet ze graag kip, konijn, kwartel en duif. Ook zalm gaat er goed in en pens is ook geen probleem. Zou dit een voledig genoeg menu zijn of kan hier beter nog enkele dagen zelf samengesteld aan toevoegen omdat het voornamelijk gevogelte is wat ze eet?

Eend en haas moet ik nog gaan proberen, eend kvv vond ze niet zo lekker, maar ik ga eend wel proberen (het gold ook voor zalm kvv en zalm kop en lijf eet ze wel).

Zijn er nog andere prooidieren die voor een kleine hond geschikt zijn? Joy weegt als ze goed op gewicht is 7 kilo en ze heeft vrij veel voer nodig om op gewicht te blijven.
Ze heeft geen moeite met kauwen van botten, vachten of veren.

Ik ga na de verhuizing beginnen, dan heb ik namelijk een grote vriezer om alles in te doen. Dus ik heb nog ongeveer een maand om alles uit te zoeken en te bedenken wat ik wil gaan bestellen.
Ik hoor dus graag wat jullie er van vinden en waarom natuurlijk.
Knuffels Linda en Lotte

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: Menu voor Joy

Berichtdoor daatje » do 02 mei, 2013 12:29

Tja, hele prooidieren word moeilijk. Maar haaskarkas of parelhoenkarkas zou je nog kunnen. Hoef je alleen nog wat spiervlees bij te doen en misschien nog wat orgaan. Hele ganzen moeten ook te verkrijgen zijn. Of nog lamsribben. Je kunt het dan wat aanvullen met spiervlees van een ander dier bijv. rund of hert.

*Jumping Binky*
*Jumping Binky*

Berichtdoor Hetty » do 02 mei, 2013 19:30

Misschien heb je hier nog wat aan:

viewforum.php?f=117
Afbeelding

Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Linda-Joy » do 02 mei, 2013 20:20

Hetty, ik had die link al gezien toen ik aan het rondneuzen was. Joy eet relatief veel en kan dus ook konijnen (1- 1,5 kg) met gemak in één a twee keer op. Dus dat scheelt al een hoop gehak en gezaag.

Ik denk dat ik de uitdaging maar eens aan ga om te kijken wat ik verder nog als prooi kan krijgen hier in de buurt, zoals haas, fazant en parelhoen.

En anders ga ik gewoon een paar dagen zelf samenstellen. De meeste soorten vlees lust ze wel dus dat zal geen probleem zijn. Bot zal ook wel lukken. Alleen even afwachten wat ze van de organen gaat vinden als die niet in een dier zitten of gemalen zijn.

daatje, ik ben graag snel klaar vandaar voorkeur voor alleen prooi (vind Joy ook het leukst). Ik heb tijd genoeg om zelf samen te stellen en afhankelijk van mijn inkoopkunsten zal ik dat misschien toch wel (deels) moeten gaan doen.
Knuffels Linda en Lotte

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » do 02 mei, 2013 20:56

Ha, ik ben graag ook snel klaar, alleen hier gruwen ze van alles wat maar op een dier lijkt.Je boft met Joy. Wat ik eigenlijk bedoelde was, of je het vlees en orgaan in een karkas kan stoppen.

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Linda-Joy » do 02 mei, 2013 21:15

Daatje, das wel een idee, ik denk dat ze het eruit gaat peuteren als ze mij het erin ziet stoppen, maar proberen zal ik zeker doen. Doet ze er toch weer wat langer over dan uit de voerbak.
Knuffels Linda en Lotte

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 21 mei, 2013 18:37

Is het inmiddels al gelukt? Of heb je nog hulp nodig?

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor Linda-Joy » di 21 mei, 2013 19:47

Ik ga over ongeveer een week de eerste bestelling doen. Ik ben er aardig uitgekomen. Ik ga enkele dagen prooi voeren en een paar dagen zelf samenstellen.
Knuffels Linda en Lotte

Keer terug naar Hond & menu