Registreren

Hulp nodig boxer menu

In deze rubriek kun je jouw menu posten of andere gebruikers helpen om een menu samen te stellen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Wientje's zussie*
*Wientje's zussie*
Aantal honden: 2

Hulp nodig boxer menu

Berichtdoor Dana » wo 03 dec, 2014 20:45

Ik heb toch echt even jullie hulp nodig voor het menu voor Bink de boxerreu van mijn zwager en schoonzus.
Hij lust tot nu toe alles en eet alles met smaak op. Echter komt hij nog niet echt aan. Zijn menu was in eerste instantie gemaakt op 25 kg lichaamsgewicht en dan 3 of 3,5 procent zodat meneer aan zou gaan komen. Maar nu na vanavond weten we dat hij 30 kg weegt en toch wel 5 kg aan mag komen. Mijn schoonzus geeft hem sinds 1,5 week ook 1200 gram per dag dan zeurt hij niet meer om eten. Is het verstandig om hier nog even mee door te gaan en zodra hij op gewicht is minder te gaan voeren?

Hebben jullie wat tips voor wat vetter spiervlees buiten lam en geit om? Ik kan zo moeilijk aan spiervlees komen. Hebben meer mensen hier last van? Bink is echt al zo opgeknapt na 3 weken rauw dat hou je niet voor mogelijk. Ze zijn ook helemaal blij, maar goed hij moet gewoon een paar kg aankomen. Ga aankomende week weer bestellen dus dan is het wellicht handig om wat vetter spiervlees te bestellen?

Even ter vergelijking, Elvis is 38 kg die eet 700 - 800 gram per dag en Bink de boxer eet dus 1200 gram per dag met zijn 30 kg. (wel een leeftijdsverschil van 7 jaar)

Alle tips zijn welkom en alvast bedankt allemaal! :voer66:
Afbeelding

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Re: Hulp nodig boxer menu

Berichtdoor veramon » wo 03 dec, 2014 21:04

Ik vind voeren op het oog en dus goed kijken naar je hond en voelen of er wel of niet vet op zijn ribben zit, heel belangrijk Corina, belangrijker dan regels of richtlijnen.
Als jullie de boxer te dun vinden, voer je hem dus meer dan gemiddeld en als je je hond te dik vindt voer je hem wat minder.
Maar altijd gevarieerd en met de percentages spiervlees/bot/orgaan in je achterhoofd!
Ik zou hem dus idd een tijdje wat meer voeren en goed blijven opletten, hij moet natuurlijk ook niet te dik worden..

Paardenvlees is vaak ook wat vetter, net zoals eend.
Overigens zou ik niet alleen vet vlees geven, maar juist goed blijven afwisselen: vet vlees kan ook dunnere ontlasting veroorzaken.
ik kan meestal prima aan spiervlees komen hoor, geen probleem!
Je kunt bij een leverancier ( zie de nieuwe banners links) gemakkelijk iets bestellen.
Ook bij jou in de buurt!
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: Hulp nodig boxer menu

Berichtdoor Ester » wo 03 dec, 2014 22:34

Misschien heb je hier ook wat aan?
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?f=104&t=35047

Eendkarkas is ook ideaal om te voeren, daar zit vaak wat meer vet aan, net als kalkoen.
Ook aan pens kun je het vet laten zitten, wel i.c.m. botten voeren dan, natuurlijk. Rundvlees kan ook vetter zijn.
Paard is m.i juist mager vlees.
De kwaliteit van het vlees wat je voert is wel belangrijk (slecht vlees=minder goede voedingswaarde=kan ook resulteren in te magere honden) maar aangezien jij bestelt zal dat wel goed zitten.

Ik heb wel vaker gemerkt dat honden als je ze overzet in het begin wat afvallen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met dat de hond moet wennen om zijn energie nu niet uit koolhydraten te halen maar uit eiwit/vet.

Keer terug naar Hond & menu