Registreren

Bo op dieet

In deze rubriek kun je jouw menu posten of andere gebruikers helpen om een menu samen te stellen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Gevorderde
Gevorderde
Aantal honden: 2
Aantal katten: 2

Bo op dieet

Berichtdoor Mieke-Navajo » ma 23 feb, 2015 15:12

hoi hoi,

Nou zoals sommigen wel weten is dat barfen erg leuk maar ik dacht dat het de wintervacht was maar Bo is dus moddervet, niet erg handig van mij maar ik wil er wel wat mee doen, willen, nee, moeten. Ik moet voor Bo er wat mee doen.

Ik heb hem dus ook nu sinds een week overgezet op kvv omdat ik dat beter qua porties kan voeren, het gaat met mijzelf niet erg lekker en ik kan al in de war raken van hagelslag en pindakaas dus dit is voor nu even de enige oplossing, als het beter gaat pak ik het barf wel op, Navajo had iets meer nodig dus ik haal 1 derde van de maaltijden eruit en die overige dat is voor de kliekjes dag.

Maar goed, ik ben zoekende in een complete kvv, wat raden jullie aan? Of af? Ik kon deze vraag ook wel privé aan Kim stellen want grote kans dat ik de bestelling uiteindelijk plaats bij animalfood maar ik hoop op meer tips.

O ja, Bo moet zeker 3 kg verliezen en een hoop spieren opbouwen, ben gestart met 2 tot 3 keer per week 15 min normaal tot zacht tempo fietsen met een interval van een galop voor max 5 meter.

Groetjes,
Mieke
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

https://www.facebook.com/wijetenvlees

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Re: Bo op dieet

Berichtdoor Vivianneb » ma 23 feb, 2015 16:35

Beweging is eigenlijk het allerbelangrijkst. Dus je bent al echt goed bezig meis! Ook voor jezelf! Ik vind de gans/paard/wilde eend kvv van Iron dog (samenstelling veranderd soms, maar het is altijd zonder kip en tamme eend) geweldig! Ik had altijd enkelvoudig van dego, maar het botpercentage is me toch te hoog daarin (en de kwaliteit schommelt enorm.. en ik moet wel ergens van op aan kunnen). Natuur en Dier heeft ook leuke kvv's, maar de ene hond doet het daar perfect op en de andere weer niet..
Afbeelding

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor veramon » ma 23 feb, 2015 16:55

Helemaal met Viv eens, Mieke: die beweging is hartstikke belangrijk voor de hond (en) én voor jezelf!
Goed bezig dus! :voer20:

Ik heb mijn Yola toen zij te ziek werd en NRV niet zo goed meer kon verteren, regelmatig All Animal gevoerd, daar was ik erg tevreden over, moet ik zeggen en zij at het ook met smaak.

Succes hoor meid! :voer66:
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » wo 25 feb, 2015 01:02

Thnx all, morgen tussen de GGZ bezoek en huisarts bezoek door maar eens opzoek naar een bestelling voor kvv voor Bo, mijn voorraadje raakt op en ik doe liever niet Bo nu voeren van navajo zijn gemalen spiervlees omdat hij dan weer orgaan en bevleesd bot mist en als ik dat dan wel er bij voer valt die niet af, dus een complexe puzzel maar ik ga hem oplossen.
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » wo 25 feb, 2015 15:38

All animal wordt niet meer gemaakt Verona, dus dat gaat hem niet worden helaas.

Succes Mieke, gaat je lukken!

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » do 26 feb, 2015 19:03

Gisterenavond is mijn bestelling van Animalfoodexpress hoogst persoonlijk thuisbezorgd door Kim zelf :voer5:

Ik heb nu voor de komende 1,5 maand de volgende kvv merken voor Bo ingeslagen:
Alaska, Petman, Farmfood, Ropadog, kiezebrink en Orange.. Allemaal verschillende merken qua samenstelling en prijs dus even gaan kijken wat het allemaal gaat doen, bewust verschillende merken, houd van uitproberen.

Navajo ga ik hoop ik blij maken met zijn eerste kwartels in veren en zijn eerste duiven inclusief orgaan, brrrr, ik deed de doos los en zag die kwartels en kreeg spontaan de bibberietus, en Kim maar lachen :voer7:
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » wo 04 maart, 2015 21:52

Hoe gaat het nu?

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » wo 04 maart, 2015 23:22

Bo is afgelopen zaterdag gewogen. Daar waar hij 20/21 hoort te wegen kregen we 25,heleboel cijfers te zien. 25kg dus. Veul te zwaar. Hij krijgt 25% minder eten en ik fiets iets meer, deze week even niet en volgende week ook niet vanwege iets lichamelijks bij mij waar ik kalm aan mee moet doen. Maar hij valt af, dat is te zien en te merken, heeft gekke buien, actiever, vrolijker, langzaam komt Bo terug. Over 2 weken weer wegen en de dierenarts zei doe het rustig want crashen is voor geen elk wezen goed. En met dat ik dit zeg hoor ik op de achtergrond Bo zijn bek in de brokjes bak vd katten, dat doet die altijd als ik 2 sec niet op let. Edit: Schade valt mee, bakjes staan op de vriezer en voor de vriezer nog mijn droogrek maar meneer gaat dan via de bank gauw met 2 voorpoten op de bench neemt een snoeksprong en kan 2 happen brokjes inslikken voordat die er vanaf sodemietert op de grond, ja Bo is gek, gek op kattenbrokjes, maar wat ik zeg vaak zijn 2 happen en dan hoor ik boem. :voer7:
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » do 05 maart, 2015 08:25

Mieke, kun je de kattenbrokjes niet op n plek zetten waar bo niet bij kan? Want al zijn het maar 2 happen, dat lijkt mij wel de boosdoener voor zijn overgewicht. Dan kun je blijven fietsen.... wel top trouwens dat je aan hem merkt dat het vooruit gaat.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor veramon » do 05 maart, 2015 11:13

Het klinkt goed allemaal, Mieke, zo te horen ben je op de goede weg!

Ik heb trouwens helemaal beeld bij hoe Bo die kattenbrokjes te pakken probeert te krijgen.. Hahaha Afbeelding

Bo is toch je Engelse Springer?
Is hij misschien gecastreerd?
Voor Yola had ik ook een Springer ( Max, een reu dus) en ja, die honden komen heel snel aan als je niet uitkijkt..
Mooi dat je het nu al merkt dat hij afvalt, kun je nagaan wat overgewicht met hem doet..
Succes hoor! :voer66: :voer66:
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » do 05 maart, 2015 14:38

Marjolein, klopt, alleen denk ik niet dat dat direct de reden is, gecastreerd eind vorig jaar, wintervacht, dezelfde hoeveelheid voeding als voor castratie, inderdaad de kattenbrokjes die van zolder zijn verhuisd naar de vriezer (wou meer controle over hoeveel Frummel eet en elke dag de trap op naar zolder red ik niet)..
Alles eigenlijk bij elkaar en ja, het is stom, van mij, maar goed, hij leeft en we zijn ermee bezig dus het komt wel goed.

Verona, Bo is mijn stabij x wetter kruising, eind vorig jaar dus gecastreerd, dat zet aan..

En nu ik jullie reacties zo lees en even rondkijk naar die 2 rode katten schatjes ga ik het zo doen:
Robyn staat op vlees, dat is een kwestie van geven, de honden uitlaten, thuiskomen, en ze heeft het op, dat gaat al weken prima zo en dat zetten we door.
Frummel eet nog brokjes en af en toe een zakje blikvoer, mijn mac donalds kat, overzetten lukt niet, ik ga even kijken op de zak hoeveel hij per dag nodig heeft, dat zet ik klaar voor 2 dagen en dan krijgt hij het net als Robyn vlak voordat ik de honden ga doen, kom ik terug, eerst zelf de kamer even in om te checken of het op is en zo niet dan haal ik het weg en zo wel dan is dat top.

Ik denk voor nu, dat dit het beste is, ik zou frummel dolgraag overzetten maar die gaat in hongerstaking en raakt in de war. Je snapt, dat doe ik hem niet aan.
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor Mieke-Navajo » wo 11 maart, 2015 22:03

Bo is gewogen op 10 maart en liet zien dat hij al een ruime 500 gram is afgevallen! We zijn op de goede weg.

Frummel krijgt nu 3 keer daags een handje graan vrije brok, en die vind het heerlijk, hij eet het in 1 keer op. Momenteel voer ik Purizon, heb van allerlei merken proefverpakkingen gekocht omdat meneer een moeilijke eter is, na deze periode ga ik over op 1 brok die hij het beste eet en waarvan de prijs nog leuk mee doet.
Warme groet,

Mieke, Frummel, Navajo

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 17 maart, 2015 18:50

Fijn dat het goed gaat met Bo, ga zo door! :voer20:

Fijn dat je voor Frummel ook wat hebt kunnen vinden!

Keer terug naar Hond & menu