Registreren

portioneren

In deze rubriek kun je jouw menu posten of andere gebruikers helpen om een menu samen te stellen.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 2

portioneren

Berichtdoor Hova10 » ma 16 maart, 2015 08:45

Bestellingen ontvang ik bevroren (karkassen, vlees al dan niet gemalen, hart etc). Ik kan dat niet portioneren. Laat het dus ontdooien tot ik het te lijf kan gaan. En vries het dan opnieuw in. Normaal gesproken zou je volgens mij ontdooide waar niet opnieuw mogen invriezen, geldt dat ook voor ons barf? Of zijn er andere oplossingen waar ik niet aan denk? :o bedankt alvast

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: portioneren

Berichtdoor daatje » ma 16 maart, 2015 13:20

Rollen Kvv voor de katten doe ik met een hamer en een oude grote schroevedraaier, werkt perfect, zo sla ik het in plakjes. Hele harten kun je wegen en dan op het oog in stukken hakken. Deze stukken doe ik in zakjes en als ik het nodig heb snij ik het stukjes en verdeel het. Kip-en eendennekken laat ik wel deels ontdooien anders krijg ik ze met geen mogelijkheid uit elkaar, bij mij zitten ze altijd in een soort bal bevroren. Ik heb kleine hondjes, de bevleesde karkassen bestel ik bij Oervoer, deze worden per stuk verpakt en kwartelkarkasjes per 5. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee als het wat ontdooid is. De voedingswaade gaat wel wat achteruit.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » ma 16 maart, 2015 18:11

Ik portioneer iets pas als ik het ga gebruiken: laat het ( vrijwel helemaal) ontdooien in een afgesloten bak in de koelkast, pak er dat af wat ik wil voeren en doe de rest in porties, in plastic zakjes, weer terug in de vriezer.
De voedingswaarde is dan misschien wel wat lager, maar ik heb "erg lastige artrosehanden" en die wil ik niet vernielen op bevroren vlees voor mijn dier.. :puh: :voer46:
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1

Berichtdoor QueenE » di 17 maart, 2015 17:12

Ik heb geen vlees wat ik moet portioneren maar de KVV doe ik met een bijl en dan met een hamer er op slaan kan je precies portioneren hoe je wilt. Ook een bak bevoren vis en eendennekken heb ik met de bijl uitelkaar gehaald. Lijkt mij voor bevroren vlees ook wel te doen, maar daar heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 17 maart, 2015 18:26

Misschien interessant voor je:
viewtopic.php?f=74&t=37564

Keer terug naar Hond & menu