laura21 schreef:Volgens mijn slager zit er in supermarkt vlees kleurstof in. Ik probeer het niet helemaal af te wassen want dat kan natuurlijk niet.
Dat verklaart veel
Moderator: Jetske
Keer terug naar Hond & Rauw | Voer Natuurlijk forum index
laura21 schreef:Volgens mijn slager zit er in supermarkt vlees kleurstof in. Ik probeer het niet helemaal af te wassen want dat kan natuurlijk niet.

Linsey schreef:laura21 schreef:Volgens mijn slager zit er in supermarkt vlees kleurstof in. Ik probeer het niet helemaal af te wassen want dat kan natuurlijk niet.
Dat verklaart veelIk weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Belgie zijn slagers tegen het verkoop van vlees in supermarkten omdat hun winst daalt hierdoor. Poeliers zijn zelfs een zeldzaamheid geworden hier omdat je tegenwoordig zo goed als al het gevogelte in de supermarkt vind, slagers vrezen al een tijdje voor dezelfde ondergang.

laura21 schreef:ik zit nu al 3 dagen met 1 kg eendenvleugels in de koelkast en ik heb er nog steeds 1 vleugel staan

laura21 schreef:Enige wat ik kon vinden is dit...
"Gehakt-weetjes.
Vroeger werd nog wel eens sulfiet aan vlees toegevoed om het vlees een fraaie rode kleur te geven.Maar nu mag vlees niet meer zijn behandeld met sulfiet of een andere kleurstof, dat is wettelijk geregeld. Men is huiverig voor het gebruik omdat sulfiet beginnend bederf van vlees kan camoufleren, vit.B1 afbreekt en hoofdpijn kan veroorzaken.
Om de rode kleur van gehakt te behouden mag de slager wel vit. C(ascorbinezuur) of citroenzuur gebruiken. Het werkt eigenlijk net zo als citroensap die u bij appels enz. gebruikt.
Om te voorkomen dat ze donker verkleuren sprenkeld u er wat druppels citroensap over.
BRON:Voorlichtingsbureau vlees."

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten