Registreren

vlees halen buiten de barf leverancier om

Hier kun je alles plaatsen over honden en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

vlees halen buiten de barf leverancier om

Berichtdoor rupa » di 12 nov, 2013 09:42

ik wil een topic starten over vlees kopen buiten de leverancier om.
na enkele keren vlees te hebben besteld via een barf leverancier is het mij opgevallen ( en niet alleen ik ) dat de kwaliteit achter uit gaat en de prijs omhoog en dat vind ik erg vervelend zoals voor me zelf en voor de hond.
ik heb hier al een kleine vraag over gesteld of andere personen dit probleem ook hebben of opgevallen was
viewtopic.php?f=74&t=36007&p=540275#p540275

mijn bedoeling is om vlees te gaan aanschaffen op een andere manier de keus zal wel wat beperkter zijn maar dat is niet anders ( ik heb geen zin om iets te bestellen wat erg schraal/kaal is ).
het is mijn bedoeling dat we elkaar tips kunnen geven als er iets in de aanbieding is ( bv kwartel bij de Lidl 4 stuks voor 4,99 ).

wat mijn ook leuk lijkt is er een foto van het product te maken en vermeld er bij waar je het gekocht heb en wat de prijs is, dit zou anderen weer tot een idee kunnen brengen.

een voorbeeld:
van 11-11 tot 17-11 in de aanbieding kwartels bij de Lidl 4 stuks voor 4,99
Afbeelding
( heb even je linkje gebruikt fit )
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... /41892.htm

ik denk dat je op deze manier aan goed vlees kan komen.
het kost wat meer werk om alles bij elkaar te vinden maar ik vind het wel leuk en een uitdaging. op die manier zie je ook hoe vlees er uit moet zien ( begrijp me niet verkeerd het is niet mijn bedoeling dat jullie een barf leverancier links moeten laten liggen ik probeer dit voor mijn zelf te doen) en het is altijd makkelijk om te weten als er ergens een leuke aanbieding is.

wat ik ook belangrijk vind zet ook de plaatsnaam er bij waar de aanbieding is ( niet elke aanbieding is landelijk ) zeker niet als je het ergens anders haalt bv markt of islamitische winkel.
want voor die genen die daar in de buurt woont is het misschien aantrekkelijk om daar even langs te gaan.

wat vinden jullie van dit idee?
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Re: vlees halen buiten de barf leverancier om

Berichtdoor daatje » di 12 nov, 2013 10:29

Een goed idee idee Paulien. Zelf haal ik rund, lam en bio kip bot bij de plaatselijke slager. Dit vlees komt bij de lokale boeren en schaapeigenaren vandaan, vaak bewaart ie de stukjes vlees en gooit het voor mij in z'n vriezer. Okee is duurder, maar er zitten geen E-en citroenzuur in. Vaak kijk ik ook even bij de Aldi, bij het scharrelvlees.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » di 12 nov, 2013 11:20

heb net 3 kilo rode poon gekocht voor 5,00 op de markt in alkmaar ( Frederik Hendriklaan ).
de markt staat daar elke dinsdag.
deze viskar heeft altijd wel een leuke aanbieding.
voordat dat vis de vriezer ingaat zou je et nog tot een kvv kunnen draaien.
ik zelf heb de vissen per stuk verpakt ( ze krijgen ieder de heft want 1 hele per hond is voor mijn honden te veel en op deze manier kan ik het nog combineren met iets anders ).
ik heb zelf nog de ingewanden eruit gehaald.
nu moeten ze nog een tijdje de vriezer in blijven liggen.

moet de rugvinnen er af geknipt worden? voordat ik het de hond geeft.
(De vis heeft twee rugvinnen, de eerste met 8 - 11 stekels)
bij een barf leverancier kost dit 4,00 de kilo.
zo zie maar dat bepaalde producten gewoon goedkoper kan en het is nog ver ook. ( het heeft mij nu al 7,00 bespaard ).

Afbeelding

groetjes paulien.
Afbeelding

*Opoe en de Gangsters*
*Opoe en de Gangsters*

Berichtdoor fit » di 12 nov, 2013 11:30

Een lamsschouder van de makro , ze hebben ze altijd . Op een goede manier verpakt en goed diepgevroren
Ze kosten wel rond de 6 euro , ik haal er zo,n 800 gram vlees vanaf
Maar dan weet ik ook dat ik al het vlees heb
Bij menig leverancier betaal je 4 euro of meer en snijd je heel wat vet weg
En dan bedoel ik dus het echte ranzige vet , en wat houd je dan over ? :voer7:
Ik vind vet geen punt maar wel in proportie
Ik moet ook weer zeggen dat DM bv de geitbouten heeft , en de bouten die ik tot nu toe heb gehad waren mooi . Ook daar komt zo,n 800 gram vlees vanaf
Bijlagen
IMG_9886 (Small).JPG
IMG_9886 (Small).JPG (46.43 KiB) 3016 keer bekeken
IMG_9880 (Small).JPG
IMG_9880 (Small).JPG (40.32 KiB) 3016 keer bekeken

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » do 14 nov, 2013 10:37

een kleine berekening up-date.
ruud heeft voor mijn een exel bestandje gemaakt waar in bijgehouden word wat het kost en wat het bij een barf leverancier kost en wat ik bespaar.
heb nu 3 kilo rode poon ( 5,00 ) en 5 dozen kwartels ( 4,99 per doos ) ( dat zijn in totaal 20 kwartels ) en ik ben nu al 22,00 goedkoper uit dan de leverancier.
en dat is best wel een hoop geld wat ik al bespaard heb.
vind het leuk om jullie een beetje een inzicht te geven waar ik nu mee bezig ben.
gr paulien.

ps ik ben nu aan het berekenen wat het scheelt met kippenbouten en kan jullie nu al vertellen dat ik goedkoper uit ben dan de leverancier waar ik normaal bestelde.
als ik naar een islamitische slager ga kost 10 kilo kippenbouten 15,00 als ik dit koop bij de leverancier kost 10 kilo kippenbouten 22,50. ( dit zijn beide geen bio kip ).
Afbeelding

*Opoe en de Gangsters*
*Opoe en de Gangsters*

Berichtdoor fit » do 14 nov, 2013 11:01

Wat mij vooral bezighoud is de prijs kwaliteitverhouding
We weten dat als je goede kwaliteit wilt voeren , dat dat iets kost ook
En dat vind ik niet erg , maar dan wil ik wel waar voor mijn geld hebben
Het is toch ook (nog) de bedoeling dat ze voedinsgstoffen opnemen d.mv goede voeding
En ik denk dat we inmiddels allemaal wel weten wat je wel en niet kunt kopen bij een leverancier
Ik wil bepaalde producten in verse toestand zien

*Opoe en de Gangsters*
*Opoe en de Gangsters*

Berichtdoor fit » do 14 nov, 2013 11:10

En dan kom ik ook weer even terug op Erwin , die hier laatst gast geweest is
Weten jullie het nog ? Het topic ""de vele merken kvv ""
Als je soms wat googelt dan schrik je van alle berichten op het internet over zieke honden
Maar al die honden kregen """kvv "" En ja welke kvv dat laat zich wel weer raden denk ik

Maar zo is het ook met onze barfproducten , ik verdom het ten eerste om een 2,50 a 3,50 te betalen voor kaalgeschraapte karkassen , en ten tweede dat is niet de bedoeling van een goed menu
Voor een keertje is dat geen wereldramp , maar het mag toch nooit de bedoeling worden dat dergelijke producten doorgaan als verantwoorde hondenvoeding
Uiteindelijk is het aan de leverancier , er zijn er die hun schouders ophalen en zeggen voor elke 100 klanten die weglopen heb ik zo weer 100 andere

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » do 14 nov, 2013 11:35

fit schreef:En dan kom ik ook weer even terug op Erwin , die hier laatst gast geweest is
Weten jullie het nog ? Het topic ""de vele merken kvv ""
Als je soms wat googelt dan schrik je van alle berichten op het internet over zieke honden
Maar al die honden kregen """kvv "" En ja welke kvv dat laat zich wel weer raden denk ik

Maar zo is het ook met onze barfproducten , ik verdom het ten eerste om een 2,50 a 3,50 te betalen voor kaalgeschraapte karkassen , en ten tweede dat is niet de bedoeling van een goed menu
Voor een keertje is dat geen wereldramp , maar het mag toch nooit de bedoeling worden dat dergelijke producten doorgaan als verantwoorde hondenvoeding
Uiteindelijk is het aan de leverancier , er zijn er die hun schouders ophalen en zeggen voor elke 100 klanten die weglopen heb ik zo weer 100 andere

:voer20: :voer20: :voer20: :voer20:
ik weet bij voorbaat al dat ik voor bepaalde producten meer kwijt zal zijn dan bij de barf leverancier maar als ik bv mager rundvlees koop bij de barf leverancier voor 4,00 de kilo of bij de slager kan kopen voor 6,00 de kilo haal ik toch wel voor die 2,00 meer bij de slager, want wat ik dan bespaard hebt zou ik eventueel daaraan kunnen uitgeven.( en dan heb ik het nog vers ook en bij voorbaat kunnen zien wat ik koop).
gr paulien
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » do 14 nov, 2013 13:37

Bedankt weer voor je leuke topic, Paulien!
Ik ben enorm blij met jouw inzet hier op het forum! (mag best eens gezegd worden!!)

Ik ben ook van mening dat je beter wat minder variatie kunt voeren - maar wel van goede kwaliteit.
Dan rotzooi en veel meer diersoorten.

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's maken als ik weer vlees haal bij de poelier e.d!

*Belgische Hollanders*
*Belgische Hollanders*
Aantal honden: 4
Aantal katten: 1

Berichtdoor Agostini » do 14 nov, 2013 13:44

Hoewel ik kwaliteit ook wel erg op prijs stel, heb ik (voor 4 grote honden) een budget waar ik me aan probeer te houden.

Als je zelf vlees moet gaan halen, of meebestellen, of ... daar kruipt zoveel tijd in, diesel, ... waardoor het volgens mij op het einde van de rit op hetzelfde neerkomt. Er zijn toch leveranciers waar je mooi, kwaliteitsvlees kan bestellen en dat wel te betalen is?

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » do 14 nov, 2013 19:51

Agostini schreef:Hoewel ik kwaliteit ook wel erg op prijs stel, heb ik (voor 4 grote honden) een budget waar ik me aan probeer te houden.

Als je zelf vlees moet gaan halen, of meebestellen, of ... daar kruipt zoveel tijd in, diesel,

mijn fiets rijd niet op diesel :voer45:
en als er iets is wat een leuke vriendelijke prijs heeft dan moet ik het wat groter in kopen ( maar dan durf ik het om groter in te kopen omdat ik het dan zie hoe de kwaliteit is) bij de Barf leverancier kocht ik nooit groot in van bepaald product omdat ik het vertrouwen er gewoon niet meer in heb.
maar ik wil zeker ook niet te groot in slaan ( als ik voor 2 maanden in voorraad heb is voor mijn honden meer dan genoeg) hoef voor mij ook niet een half jaar in de vriezer liggen.

ik kom er wel uit de islamitische slager verkoopt ook met enige regelmaat verse konijnen en geiten vlees. en als ik long,nekpezen wil kan ik dat altijd bestellen bij hun.
tja en als ik dan geen kangeroe,of andere exotische dieren in hun menu heb nou jammer dan ( dit bestelde ik ook al niet bij de barf leverancier).
aan pens komen is ook geen probleem.

maar ik heb ook het geluk dat er vele van deze winkels in mijn directe omgeving zitten dus alles doe ik op de fiets.

was nog vergeten er bij te vermelden dat we zo nu en dan ook nog even langs de jager gaan ( wel met de auto ) om verse ganzen op te halen en heb ook de mogelijkheid om verse eenden mee te nemen.
en dit gebeurt gelijk altijd met een heerlijk bakkie koffie en een gezellig babbeltje.
Laatst bijgewerkt door rupa op vr 15 nov, 2013 12:18, in totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Gevorderde
Gevorderde

Berichtdoor MargotT » vr 15 nov, 2013 12:11

Ik denk dat het verschil ook is of je grote of kleine honden hebt.
Ook ik heb met mijn 3 grote honden een bepaald budget,hier gaat er per dag 3,5 kilo doorheen
Tot nu toe heb ik dan waarschijnlijk geluk bij de leveranciers en lijntjes die bij mij bezorgen.
Het botwerk is bijna altijd goed.

*Belgische Hollanders*
*Belgische Hollanders*

Berichtdoor Agostini » vr 15 nov, 2013 14:46

rupa schreef:mijn fiets rijd niet op diesel :voer45:

Voor 4 grote honden kan je niet echt vlees gaan halen met de fiets :wink:

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » vr 15 nov, 2013 15:08

Agostini schreef:

karretje er achter :voer46: :voer45:
maar zoals ik al in het begin zij:
( begrijp me niet verkeerd het is niet mijn bedoeling dat jullie een barf leverancier links moeten laten liggen ik probeer dit voor mijn zelf te doen).
het is misschien alleen handig als er ergens een aanbieding is om een ander ook te kunnen laten mee genieten.

gr paulien.
Afbeelding

*Belgische Hollanders*
*Belgische Hollanders*

Berichtdoor Agostini » vr 15 nov, 2013 17:45

rupa schreef:
Agostini schreef:

karretje er achter :voer46: :voer45:

Karretje met 100kg vlees :mrgreen:

Nee, ik snap het verder wel hoor. Alleen maak ik me er al langer bedenkingen over, want dit is een onderwerp dat veel (en op veel fora) steeds weer naar boven komt.

Volgende

Keer terug naar Hond & Rauw