Registreren

In het weekend BARF rest van de week KVV.

Hier kun je alles plaatsen over honden en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 1

In het weekend BARF rest van de week KVV.

Berichtdoor Hondje_ » zo 22 maart, 2015 10:34

Ik geef mijn hondje die dit jaar 5 wordt vanaf pup af aan al KVV (1e paar weken heeft ze brok gehad maar ze lustte het niet). Nu ben ik er al een tijd achter dat ze BARF ook wel erg lekker vind maar vind het zelf gewoon makkelijker om KVV te voeren. Vind het barfen lastig te portioneren voor en jack russel. Vleesbot is al snel te groot.

Nu geef ik haar soms BARF maar wil dit weer vast in het weekend gaan geven. Wat zal ik gaan geven? Ze is allergisch voor kip, rund en kwartel. Geit lust ze niet, makreel gaat ze van kotsen, ei kan ze niet tegen.

Ik geef haar Tinlo en Haaksbarf in de smaken: zalm, lam, paard, konijn en eend. Op de dagen dat ze Tinlo krijgt geef ik haar zelfgemaakt groentenmix.

Zat zelf te denken aan:

dag 1: hele bosduif (heeft ze eerder gehad viel goed was wel een hele kluif en buik goed vol) in de ochtend, in de avond eendenhartje, reevlees en groentemix.
dag 2: eendennek in de ochtend met een beetje hertenvlees en in de avond hertenvlees, lamspens en groentenmix.

Ze lust geen lever los ben ik achter gekomen.

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 3

Re: In het weekend BARF rest van de week KVV.

Berichtdoor Ester » zo 22 maart, 2015 10:54

Wat je in gedachten hebt kan prima hoor! Door botwerk te geven blijven de tanden ook beter schoon.
Het is ook altijd aan te raden om voor andere diersoorten te gaan, dan in de kvv's zitten die je voert. Dus met bosduif en hert heb je er al weer 2 diersoorten bij.

Lever is overigens wel heel belangrijk in het dieet van een hond, maar dit zit al in de kvv's die je geeft.

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1
Aantal katten: 1

Berichtdoor Hondje_ » zo 22 maart, 2015 11:10

Fijn om te horen.

Meer diersoorten op een dag durf ik niet te geven omdat ze soms allergisch kan reageren en ik dan niet weet aan wel dier het heeft gelegen. Anders had ik er misschien op 1 dag 2 soorten spiervlees van kunnen maken. Heb haar ook wel eens fazant en patrijskarkas gegeven maar 1 van die 2 reageerde ze ook op. Vergeten op te schrijven welke van de 2 nu niet goed ging stom he.

Vergeten te melden heb ook altijd was lamshart liggen in de vriezer voor de kat (van die blokjes) die kan ik haar natuurlijk ook geven bij de pens.

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

Berichtdoor Eranthe » ma 23 maart, 2015 10:44

Je zou zelfs in de weekenden alleen maar kleine prooien kunnen voeren. Hoef je helemaal niks uit te rekenen. :wink:
Zelf ben ik altijd een zeikerd en voer ik nooit vleesbotten alleen. Gewoon het idee hoor. Je hond wordt al volledig rauw gevoerd dus moet het kunnen qua verteren, maar bij vleesbotten voer ik altijd spiervlees en orgaan. Daarnaast zorgt het voeren van alleen spiervlees en orgaan alleen hier voor dunne ontlasting, maar het is even een kwestie van uitproberen waar jouw hond goed op gaat.
Groetjes, Karen

*Haagse Podenco's*
*Haagse Podenco's*
Aantal honden: 2

Berichtdoor Aquillo » di 05 mei, 2015 01:06

je zou ook nog kwartel kunnen proberen. of rat. klinkt raar maar een jack russel is ooit als rattenvanger gefokt. dus het zal me niets verbazen dat hij dat wel lust.
En waarom koop je voor het weekend geen konijn. Het lijkt me beter dan kvv konijn.
en nog een vraag waarom voer je twee keer per dag? Je hond is volwassen en kan makkelijk met een maaltijd doen. Dan kun je de porties ook groter maken,
Groetjes, Cynthia

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Keer terug naar Hond & Rauw