Registreren

terug van weg geweest en een vraagje

Hier kun je alles plaatsen over honden en natuurlijke rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1

terug van weg geweest en een vraagje

Berichtdoor felicity » di 08 sep, 2015 11:32

Hallo allemaal.

Ik had 2 chihuahua's Diva en Bounty.(misschien kennen jullie ons nog?)
Helaas is Bounty onverwachts in een operatie overleden een paar maanden geleden. :cry:

Nu heb ik sinds een week een nieuwe chi pup genaamd Sky.
Sky is nu aan het overwennen op kvv en is ook dol op kippen nekken.

Nu is mijn vraag: Diva en Sky gaan vooral op kvv omdat dit een stuk makkelijker is.
Maar een kippen nek etc vinden ze ook heerlijk en is natuurlijk ook goed voor de tanden.
Hoe vaak in de week mogen ze bv een kippen nek,orgaan (suggesties voor andere dingen vind ik ook fijn :voer20: )
Ik vind dit erg moeilijk omdat er in kvv eigenlijk alles al zit was ze nodig hebben.

Dit is Sky, tevreden met haar kippen nek :voer5:
Afbeelding

Diva en Sky samen.
Afbeelding
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Re: terug van weg geweest en een vraagje

Berichtdoor felicity » wo 09 sep, 2015 11:28

Niemand die mij wil helpen:(
Afbeelding

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Berichtdoor flynn » do 10 sep, 2015 01:31

ik heb gister een antwoord getypt, maar waar dat gebleven is?
ik zie het al, jij hebt deze vraag dubbel geplaatst, zie voor antwoord jouw andere topic.

*Mentrix*
*Mentrix*
Aantal katten: 1

Berichtdoor flynn » do 10 sep, 2015 01:39

dit forum is niet erg aktief meer, dus het is jammer dat je geen reakties krijgt. mss dat ester nog eens langskomt voor een reaktie.
anders zelf het forum maar eens doorspitten voor info. er staat genoeg. succes!

Gevorderde
Gevorderde
Aantal katten: 2

Berichtdoor frodo quin » do 10 sep, 2015 14:59

Het hangt er allemaal een beetje van af wat de verhoudingen van je kvv zijn, hoe vaak je nrv er bij wil geven en hoeveel je hondjes eten. Voor zo'n klein ding is een kippenek natuurlijk al een serieuze hoeveelheid. Er is mij ooit verteld dat de hoeveelheid van één maaltijd incompleet per week geen probleem.

Persoonlijk zou ik bij zo'n kleintje ook spier of orgaan (hart of lever) etra die dag voeren en dus eerder bv twee zelf samengestelde dagen en vijf kvv dagen doen. Op die twee dagen hoeft het dan niet heel precies te zijn en je hoeft dan ook niet zo in te zitten met diersoort afwisseling. Ik zou dan wel kvv voeren van diersoorten die je niet gebruikt op je nrv dagen.

*De kleine therapeut*
*De kleine therapeut*
Aantal katten: 0

Berichtdoor Sjaak » do 10 sep, 2015 20:30

Ik kan me bij het advies van Frodo Quin aansluiten.
Wat triest dat je hond verloren bentbtijdens een ingreep, veel plezier met je prachtige nieuwe pup!
Groetjes Nicole
Properly trained a Man can be Dog's best friend.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*

Berichtdoor veramon » vr 11 sep, 2015 07:47

Allereerst wil ik je condoleren met het overlijden van Bounty: wat een drama zeg, als je hond overlijdt tijdens een ingreep.. Zo verdrietig..

Fijn dat je nu Sky erbij hebt!

Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer dat je KVV voert, ik vind NRV zoveel voordelen hebben, zelfs voor hele kleine hondjes, maar ik snap ook wel dat het extra lastig is om een goed menu te maken..

Afijn, een van de eerste en belangrijkste regels bij rauwvoeren is goed naar je dier te kijken!
Kijken naar zijn/haar ontlasting, vacht, gebit, gewicht enz. en de voeding daarop aanpassen is essentieel.
Als de poep van je hondje niet te hard wordt kun je wel wat extra kippennek of ander bevleesd bot bijvoeren, wordt het wel te hard zou ik dat niet doen, of je kunt dan extra orgaan bijvoeren.
Lastig hoor, omdat je dan wel goed moet weten wat de bestanddelen van de KVV zijn om bv niet teveel orgaan te voeren ( wat in veel KVV's al in ruime mate aanwezig is).
Het hoeft idd niet elke dag compleet te zijn.
De tip van Frodo Quin om dan een paar dagen NRV in te lassen lijkt me heel goed en zou het wat gemakkelijker maken.
Succes hoor en geniet vooral van je pup!
Afbeelding

Snuffelaar
Snuffelaar

Berichtdoor felicity » ma 14 sep, 2015 13:58

Dank jullie wel allemaal!
Jammer dat het inderdaad zo rustig is.
Mensen kunnen hier nog veel van leren
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Berichtdoor Ester » di 15 sep, 2015 15:32

Karen heeft ooit twee mooie artikelen geschreven over rauw voeren en kleine honden, misschien heb je er wat aan, er staan ook voorbeelden bij van wat je zou kunnen geven:
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewforum.php?f=117

*Ieniemienie*
*Ieniemienie*
Aantal honden: 3
Aantal katten: 2

Berichtdoor daatje » do 17 sep, 2015 16:49

Ik heb zelf een chihuahua die het liefst kippennekjes eet, daar is ze dol op. Aangezien ze nu 2/3 van haar gebit mist, is dit samen met een eendennek wat ze nog kan kauwen. De meningen zijn verdeeld over hoeveel kippennekken je mag geven. Ik heb het ooit gevraagd aan Tannetje Koning, kijk eens bij de gastschrijvers.
Mijn idee is dat je best 2x per week een kippennek mag geven, en maar er dan een maaltijdje van, je hoeft geen orgaan bij te geven, er zit al genoeg in de Kvv.
2x per week kippennekje met wat spiervlees, en dan liefst ander spiervlees wat je niet gebruikt in de Kvv. Aangezien het nog een pupje is kun je het verdelen in een paar porties per dag.

Keer terug naar Hond & Rauw