Registreren

Dio zijn (puppen) maaltjes door de tijd heen

Hier kun je foto's en filmpjes plaatsen m.b.t rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 1

Dio zijn (puppen) maaltjes door de tijd heen

Berichtdoor sjuutje » zo 22 sep, 2013 00:57

Dio is komende woensdag 3 weken bij ons en is nu dan ook bijna 11 weken oud. Een echt dondersteen kereltje is het! Zijn gewicht toen hij bij ons kwam met 8 weken was 4280 gram en een week later woog hij 5200 gram. Helaas ben ik hem daarna vergeten te wegen maar dat zal ik morgen eerst eens doen. Hij krijgt nu nog 4 maaltijden per dag (soms 3 omdat hij dan al aan zijn max. vlees zit)
Steviger en zwaarder is hij zeker geworden maar in vergelijking met zijn 2 nestbroers (die brokjes eten) is hij de kleinste. Dat was hij niet maar hij groeit rustig en gelijkmatig op, op vers vlees. Althans, ik denk dat het daardoor komt.

Dio heeft ondertussen pens, stukjes kipfilet, geit, hert, rund, eend, verschillende organen en 2 verschillende kvv's gegeten. Alles met smaak. Ook gedroogde snacks gaan goed in!

Gisteren heb ik via DM een bestelling binnen gekregen en vandaag had ik dan ook een kwartel voor hem (filmpje volgt nog). Na even snuffelen, kijken waar hij moest beginnen, heeft hij hem met smaak tot op de helft op mogen eten. De andere helft heb ik voor een volgende maaltijd weggelegd.
De eerste paar dagen was hij vreselijk aan het schrokken en hield ik alles vast zodat hij het niet ineens naar binnen gloepte, nu eet hij rustig en kauwt hij goed. Ik blijf er wel bij maar hij eet rustig en met smaak door en gebruikt daarbij ook zijn poten om het vlees "vast te houden". Prachtig om te zien :lol:

Ik wil nog even zien waar ik vis kan krijgen, DM had hetgene ik besteld had niet meer en naar de markt lukt mij niet want dan moet ik werken. Joy weigert vis te eten dus ik heb het ook niet in huis.

En verder, Dio is een echte knuffelkont maar ook een dikke dondersteen. Joy krijgt echt geen rust dus moet hij regelmatig even apart in de bench zodat Joy ook even tijd voor zichzelf heeft. Ze "bekt" hem helaas niet voldoende af (nog).
Working kelpie, leuk, onuitputtelijk, lief en helemaal gek... oftewel Joy

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Re: Dio zijn (puppen) maaltjes door de tijd heen

Berichtdoor Ester » zo 22 sep, 2013 17:36

Wat fijn dat alles zo goed gaat joh! :voer20:
En ook dat Dio nu rustig eet, een schrokkende hond is heel vervelend.

Heb je een Makro-pasje? Daar zou je ook voor vis kunnen kijken.

Ben benieuwd naar het filmpje! :D

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8
Aantal katten: 2

Berichtdoor Eranthe » di 24 sep, 2013 23:56

Zo te lezen heb je een makkelijke eter. Heerlijk hoor. :voer20:
Groetjes, Karen

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » ma 30 sep, 2013 20:41

Ik weet niet of het zo lukt maar onder deze link een filmpje met een Pens etende Dio...

https://plus.google.com/u/0/photos?hl=nl&q=Dio&pid=5923233662102489410&oid=103038776347533882705

En hier dat Dio een parelhoentje eet:

https://plus.google.com/u/0/photos?hl=nl&q=Dio&pid=5925986662710343186&oid=103038776347533882705
Het is af en toe net of "brand hij zich" of prikt ie zich.. maar zou dat gal kunnen zijn wat vies smaakt?

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » di 01 okt, 2013 09:40

Ik kan helaas niets zien!

*Warm Thuis*
*Warm Thuis*
Aantal honden: 8

Berichtdoor Eranthe » di 01 okt, 2013 16:09

Hier ook niet.
Groetjes, Karen

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » di 01 okt, 2013 20:51

:voer1:

Oke, ik ga het proberen via youtube.. ze gingen nu via google+ maar blijkbaar werkt dat niet...

https://www.youtube.com/watch?v=YxSc3su7RaI

http://www.youtube.com/watch?v=GCJP98H2lHU&feature=youtu.be

Werkt het nu wel?

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » zo 03 nov, 2013 20:00

Ondertussen een aantal weken verder en ook een aantal kilo's zwaarder;
Dio woog vorige week toen hij 16 weken oud was 9,8 kilo en ziet er goed en gezond uit. Hij eet eigenlijk alles wat ik hem voorschotel.
Alleen een ei in de schil, daar snapt ie helemaal niets van :voer41: de inhoud als het ei eenmaal stuk is... dat lust ie best wel!

Hij eet ook wel erg veel (8,5% ongeveer wat neerkomt op 850 gr. per dag) maar toen ik terugkeek in Joy haar menu bleek het wel te kloppen, die at in deze periode zelfs nog meer en zat zelfs een periode op 9,5%... en toch is ze altijd rank geweest, net als Dio nu.

Ik ben bezig hem van 3 naar 2 maaltijden over te zetten door de tussen-maaltijd te verkleinen en de andere porties dus te vergroten. Hij blijft namelijk schrokken en "hongerig" na/tijdens het eten en dat hoop ik te voorkomen door de maaltijden ansich groter te kunnen maken zonder meer te hoeven voeren.

En verder, ik sla nog steeds eendennekken en kippenruggen etc. plat. Doe ik dat niet dan slikt hij ze nagenoeg in zijn geheel in met als gevolg dat hij vervolgens verstopt raakt... hij kotst ze helaas ook niet uit dus leert er op die manier ook niets van. Grote stukken spiervlees gaan ook in zijn geheel naar binnen. Bij pens en bij prooidieren zoals kwartels kauwt hij wel goed gelukkig.
Vasthouden van het vlees/bot helpt wel voor dat moment maar hij leert er niet voorzichtiger door eten helaas.

Ik vraag me af of hij al een heel tam konijn mag hebben? Ik had er 1 en die heb ik doormidden gesneden voor Joy en dat ging niet echt heel makkelijk (harde rug), is dat bot nog te hard? Misschien kan ik hem dat geven zodat hij kan leren zelfstandig te eten zonder te schrokken, het is te groot om in 1 keer naar binnen te gloepen, eventueel kan ik het ook nog vasthouden.

Nog andere tips om een pup rustig te leren eten zodat hij wel goed gaat knippen en niet alles in 1 keer naar binnen gloept?

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » di 26 nov, 2013 15:06

Ooh wat stom! Ik zie nu pas dat ik helemaal niet heb gereageerd!! :oops:
Hoe gaat het inmiddels? En met het schrokken?

Een tam konijn moet lukken hoor, mijn pups aten al op jonge leeftijd hele konijnen.
Hoe groter de stukken bot/prooidier, hoe beter het meestal gaat. Alleen spiervlees, orgaanvlees en pens kun je wel beter in hapklare brokken maken als een hond schrokt.

*Yola van Goud*
*Yola van Goud*
Aantal honden: 1

Berichtdoor veramon » di 26 nov, 2013 20:53

wat een leuke filmpjes! :voer20:
En vooral: wat een práchtig hondje! :voer5:
Hij lijkt hele grote poten te hebben, maar zo groot wordt hij toch niet?
Ziet er heel grappig uit!

Hij eet al mooi rustig en schrokt helemaal niet meer, hė, goed te zien als hij die pens eet.
Zo grappig, hij lijkt zo nu en dan te schrikken van de kwartel! :voer41:

Net zoals Ester hierboven ook al zegt: ik gaf Finn vanaf dat hij bij mij was ( maar hij is wel op rauw afgespeend) bij voorkeur hele dieren: dus een hele kip of konijn of anders een heel groot stuk, zodat hij er wel aan móest knagen en knauwen.
Niet dat hij schrokte hoor, maar hij mocht in het begin net zoveel eten als hij wilde,ik woog het voor en na het eten en zo kreeg ik een indruk van de hoeveelheden die hij opat.
Afbeelding

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » vr 29 nov, 2013 00:13

't wordt een joekel.... ben ik bang.
zijn poten zijn al groter dan die van Joy, nu is hij ook een reu natuurlijk maar goed, we gaan het zien.

Hij weegt ondertussen 12,5 kilo en is nu 20 weken oud.
Schrokken doet hij helaas nog steeds hoor, er gaan hele eendenekken in één keer naar binnen als ik ze niet vast hou... hij kauwt ze nagenoeg niet. Ik sla ze nu wel minder plat en geef ze toch maar, hij zal het toch moeten leren, begint nu toch ook nog wat meer zijn poten te gebruiken om zo zijn eten vast te houden er er stukken af te scheuren.
spiervlees snij in inderdaad, pens niet dat geef ik in enorme lappen die hij echt niet weg krijgt (ik haal altijd hele pensen bij de slachter dus kan ze zelf snijden zo groot als ik wil).

*Enjoyable Kelpie*
*Enjoyable Kelpie*

Berichtdoor sjuutje » vr 29 nov, 2013 00:27

Dio is de voorste hond, de achterste is Joy.

Afbeelding

En deze van Joy vindt ik prachtig!
Afbeelding

*Prins Jiro*
*Prins Jiro*
Aantal honden: 1

Berichtdoor Vivianneb » vr 29 nov, 2013 00:34

Wat een leukerds!!
Afbeelding

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*

Berichtdoor Ester » vr 29 nov, 2013 15:02

Wow hee, wat een "kalf" al, haha! Hij is wel práchtig hoor, net als die mooie meid van je!!

*Passievolle Spanjaard*
*Passievolle Spanjaard*

Berichtdoor Pasqualino » di 03 dec, 2013 10:06

Ik vind ze beide echt geweldig, wat lijken het mij toch leuke honden! Wat is de stokmaat van Dio nu ongeveer?

Volgende

Keer terug naar Wall of Natuurlijke Rauwe Voeding