Registreren

bevroren vlees portioneren

Hier kun je foto's en filmpjes plaatsen m.b.t rauwe voeding.

Moderator: Team VoerNatuurlijk

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*
Aantal honden: 2
Aantal katten: 0

bevroren vlees portioneren

Berichtdoor rupa » zo 28 dec, 2014 12:02

17-07-2013 hebben we in totaal 6 kilo bevroren vlees geportioneerd ( 2 kilo wilde konijn, 2 kilo lama en 2 kilo konijn orgaan).
en het ging weer als een speer de vriezer in :voer7:

hier hebben we nog een filmpje om te laten zien hoe wij bevroren nekken portioneren.
plaats van het bijltje te gebruiken kan je ook een brede beitel gebruiken.

hier een demo van 2 kilo bevroren runderpens geportioneerd met 2 verschillende hamers om jullie het verschil te kunnen laten zien tussen een lichte hamer en een vuistje van 1 kilo.

zoals belooft hebben we vandaag een demo filmpje gemaakt over portioneren in bevroren toestand.
we hebben hier 2 kilo ingevroren ganzenmix uit de Zaanstreek om te portioneren.
zoals je het kunt zien gaat het erg makkelijk en snel met de juiste gereedschap.

wij kregen ooit eens de vraag of de kvv rollen net zo makkelijk te portioneren zijn op een hakblok.
hier een demo filmpje van een bevroren kvv rol die ruud heeft geportioneerd op het hakblok.
zoals je heb kunt zien gaat het erg makkelijk geen wegschietende torpedo's door de tuin.

onderstaand nog een schoonmaak tip van idefix van het schoonhouden van het hakblok.

Demo: 2 kilo bevroren vlees 1 kilo bevroren zalm mix Portioneren.
hoe moeilijk kan het zijn ??
wij zijn namelijk geen voorstander om vlees eerst gedeeltelijk/geheel te laten ontdooien voordat ik het in porties maak en dan weer in vriezer doe.
wij bewerken het gewoon ingevroren zodat het ook weer ingevroren de vriezer ingaat zodat je geen verlies van voedingswaarden hebt.
het was ons opgevallen dat er een hoop barfers zijn die het vlees eerst gedeeltelijk of geheel laten ontdooien om te kunnen portioneren dat is ook nergens voor nodig en dat komt de voedingswaarden niet ten goede.
ik ga zo niet met mijn eigen vlees om en ook niet voor de hond/kat.
vandaar deze demonstratie film, je kan dit toepassen voor kvv rollen maar ook voor 5 of 10 kilo ingevroren vlees.
er komt een nieuw filmpje bij dan gaan we namelijk 10 kilo bevroren konijnenkarkas portioneren zodat je een indruk krijg hoe dat op een makkelijke manier gaat en je ben ook in een paar minuten klaar.

nog wat; wat interessant leesvoer over Koelen, vriezen, ontdooien en tempereren.

https://www.mijnpve.nl/wdocs/dbedrijfsn ... uE_8.2.pdf

gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

*Site Beheerder*
*Site Beheerder*
Aantal katten: 3

Re: bevroren vlees portioneren

Berichtdoor Ester » zo 28 dec, 2014 12:26

Bedankt Paulien dat je al jouw filmpjes in een apart topic wilde plaatsen, zo kunnen mensen het makkelijk terugvinden! :voer20:

Snuffelaar
Snuffelaar
Aantal honden: 1

Berichtdoor yvonnej » zo 28 dec, 2014 12:39

Maar kan je dat ook gewoon op het aanrecht op zo'n plastic broodplank in de keuken doen of gaat de broodplank en je aanrecht dan stuk?

Moet je er niet veel kracht bij zetten? Wat voor bijl gebruik je daarvoor?

Het lijkt zo gemakkelijk, maar ik heb geen houtblok en geen bijl.

*Willie Wortel*
*Willie Wortel*

Berichtdoor rupa » zo 28 dec, 2014 12:51

yvonnej schreef:Maar kan je dat ook gewoon op het aanrecht op zo'n plastic broodplank in de keuken doen of gaat de broodplank en je aanrecht dan stuk?

Moet je er niet veel kracht bij zetten? Wat voor bijl gebruik je daarvoor?

Het lijkt zo gemakkelijk, maar ik heb geen houtblok en geen bijl.

als je graag een nieuwe keuken wilt hebben zou ik het doen en anders zekers niet.
als je geen hakblok hebt dan pak je een dikke plaat hout en die leg je buiten op de grond en dan portioneer je het op die manier.

ester graag gedaan was een kleine moeite :voer46:
gr paulien.
Afbeelding
Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën

Keer terug naar Wall of Natuurlijke Rauwe Voeding